جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱
محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور به دانش تولید یکی از تجهیزات پیشرفته صنعت فولاد به نام «نازل‌ سوپرسونیک» دست پیدا کردند.
کد خبر: ۴۱۷۳۵
تیتر20- مهدی صنایعیان؛ مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره نوع فعالیت و تولیدات این شرکت گفت: «نازل‌ سوپرسونیک» تجهیزی است که تزریق اکسیژن کربن به داخل کوره‌های قوس را بر عهده دارد. این دستگاه در کاهش مصرف انرژی الکتریکی کوره‌ها تاثیر مستقیم دارد و در نهایت باعث بهبود کارایی و عملکرد در فرآیند ذوب می‌شود.

این فعال فناور ادامه داد: از ویژگی‌های این نازل می‌توان به مافوق صوت بودن با عدد ماخ بیش از ۳/۲، عمر کارکرد بالا و عملکرد مناسب آن اشاره کرد.

وی افزود: در کارخانه‌های فولاد سازی که به دلیل محدودیت‌های اکسیژن، دبی‌های متفاوت در کوره‌ها تزریق می‌شود، توصیه می‌شود از این مدل نازل استفاده شود، زیرا کمتر از ۵ دقیقه در مدول گرم قابل تعویض است، همچنین احتراق پوششی با تعویض نازل قابل‌ تغییر بوده و برای کوره با محدوده کاربری ۱۰۰ درصد قراضه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان به واردات این محصول اشاره و بیان کرد: نمونه مشابه این محصول همچنان از کشور ایتالیا وارد کشور می‌شود که سالانه معادل ۹۰ میلیارد تومان ارز به این منظور از کشور خارج می‌شود.

صنایعیان همچنین گفت: عمر نمونه مشابه اروپایی این تجهیز در فولاد مبارکه اصفهان با میانگین ۸۰ ذوب بوده است که هم ‌اکنون محصول این شرکت با عمر بالای ۵۰۰ ذوب همچنان در حال کار است.

این فعال فناور به موضوع کیفیت محصول تولیدی این شرکت اشاره کرد و گفت: بنابر اظهار مدیران کارخانه‌های فولاد، محصول این شرکت به لحاظ کیفیت و کارایی از نوع مشابه خارجی آن بهتر است و این درحالی است که قیمت آن حدود یک پنجم و عمر آن چهار برابر نمونه مشابه اروپایی است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره صادرات نیز گفت: این شرکت در حال اقدام برای دریافت استاندارد CE است که امیدوار هستیم این امر تا پایان سال جاری انجام شود که در این صورت صادرات محصول به کشورهای روسیه و قزاقستان صورت خواهد گرفت.

صنایعیان افزود: پیش‌بینی می‌شود با صادرات این محصول معادل ۵۰ میلیارد تومان ارز عائد کشور شود.

بر اساس اعلام معاونت علمی، این فعال فناور درباره میزان اشتغال‌زایی صورت گرفته در این شرکت، گفت: در این مجموعه ۲۹ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند./ایسنا
ارسال نظرات
موضوعات روز