جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴
از آن جا که این روز‌ها اخبار کرونا همه جا به گوش می‌رسد، فرزند شما هم ممکن است از دوستانش یا از طریق رسانه‌ها خبر‌هایی شنیده باشد.
کد خبر: ۴۱۷۴۲
تیتر20- پیشنهاد ما این است که با رعایت این نکات با او گفتگو کنید:

۱. اضطراب‌تان را مدیریت و سعی کنید از سوالات کودکان دستپاچه نشوید. اگر کودک‌تان هنگام گفتگو متوجه اضطراب شما شود ممکن است تصور کند دنیا چقدر ترسناک است و این موضوع جلوی کنجکاوی و درگیر شدنش با متغیر‌های جدید را می‌گیرد.

۲. توجه داشته باشید اگر فرزندتان زیر شش سال دارد و از این بحران مطلع نشده، بهتر است موضوع را برایش توضیح ندهید، چون باعث اضطراب بی‌مورد در کودک می‌شود.

۳. به هیچ وجه ترس کودک‌تان را نادیده نگیرید، شاید فرزندتان از دوستان یا اعضای خانواده شنیده باشد که ممکن است بمیرد. این یک ترس واقعی برای کودک است و باید احساساتش را جدی بگیرید. جملاتی مثل «هیچ مشکلی پیش نمی‌آید» یا «شوخی می‌کنند» را هرگز به کار نبرید، زیرا کودک‌تان فکر می‌کند شنیده نشده است.

۴. هنگام صحبت از ترس‌هایش جملاتی مثل «به نظر خیلی وحشتناک می‌رسد» یا «من می‌توانم نگرانی را در صورتت ببینم» را به او بگویید.

۵. خاطره‌ای از دوران کودکی خودتان و زمانی را که ترسیده بودید برایش تعریف کنید. سن و سطح اطلاعات کودک‌تان را حتما در نظر بگیرید.

۶. برای دادن اطلاعات می‌توانید از این جملات استفاده کنید: «ویروس‌های مختلفی وجود دارند، مثل ویروس‌هایی که باعث دل‌درد یا سرماخوردگی می‌شوند. کرونا هم یک ویروس است با این تفاوت که تازه به دنیا آمده و همه متخصصان تلاش می‌کنند تا انسان‌های بیشتری درگیر این بیماری نشوند.

۷. بعد از دادن هر اطلاعاتی به کودک‌تان اضافه کنید: «اگر سوالی داری بگو».

۸. مسائل بهداشتی را به بازی تبدیل کنید، می‌توانید بگویید آهنگ تولدت مبارک را دو بار بخواند تا ۲۰ ثانیه تمام شود یا با هم مسابقه دهید که چه کسی طولانی‌تر دست‌هایش را می‌شوید یا کف صابون بیشتری درست می‌کند.

۹. سعی کنید در خانه ماندن را اتفاقی مثبت و فرصتی برای وقت گذرانی با هم نشان دهید، نه یک اجبار یا زندانی شدن. مثلا بگویید: بیرون از خانه اشکالاتی پیش آمده که دارند برطرف می‌کنند، بهتر است جایی نرویم تا بتوانند کارشان را انجام دهند.

۱۰. به کمک فرزندتان یک دفتر با عنوان «مجله تعطیلات» درست کنید و در آن از فعالیت‌های روزانه تان بنویسید یا ترسیم کنید./خراسان

ارسال نظرات
موضوعات روز