چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
تیتر20 بررسی می کند؛
بهمن دیزل حدود نصف بازار خودروهای تجاری کشور را در دست دارد، بنابراین توسعه و رشد تیراژ شیلر از اهمیت فراروانی برخوردار است و می تواند به حفظ یا حتی افزایش این سهم کمک کند.
کد خبر: ۴۱۸۳۳
شیلر برگ برنده بهمن دیزل
تیتر20 - در دورانی که بخش تجاری ساز صنعت خودرو کشور روزگار خوشی ندارد و تمام شرکت های تجاری، زیر ظرفیت اسمی خود فعالیت می کنند، بهمن دیزل با استفاده از پلت فرمی داخلی به نام شیلر، محصولات جدیدی را روانه بازار کرده است.

نام شیلر برگرفته از دره ای است در مریوان و بهمن دیزل می خواهد با آن همچنان حضوری پر رنگ در بازار خودروهای تجاری کشور داشته باشد. 

به گفته مسوولان بهمن دیزل، شیلر برندی داخلی به شمار می رود، با این حال درباره اینکه چه میزان از این محصول، ساخت داخل شده یا قرار است بشود، چندان جزئیاتی ارائه نشده است.

 در واقع نکته اصلی شیلر در شرایط فعلی خودروسازی کشور، اینجاست که بهمن دیزل می تواند روی پلت فرم آن محصولات مدنظر خود را بسازد و ظاهرا نیازی به مجوز از خارجی ها ندارد. این بدان معناست که مالکیت "شیلر" در دست بهمن دیزل است، بنابراین امکان تولید آن بدون مجوز خارجی ها (به ویژه در دوران تحریم) هست.

اواخر شهریور امسال بود که بهمن دیزلی ها از دو محصول خود روی پلت فرم شیلر رونمایی کردند؛ یکی کامیونت شش تن و دیگری مینی بوس 18 نفره. بهمن دیزل همچنین چندی پیش در سالگرد تاسیس خود، میزبان مسوولان و همچنین رسانه ها در خط تولید شیلر (واقع در شهر صنعتی البرز قزوین) شد و محصولی دیگر را با کاربری آتش نشانی روی پلت فرم شیلر رونمایی کرد. 

تنوع محصولی که بهمن دیزل برای شیلر در نظر گرفته، نشان می دهد این شرکت برنامه گسترده ای در راستای حفظ سهم خود در بازار تجاری ها با کمک این برند دارد.

 گفته می شود بهمن دیزل حدود نصف بازار خودروهای تجاری کشور را در دست دارد، بنابراین توسعه و رشد تیراژ شیلر از اهمیت فراروانی برخوردار است و می تواند به حفظ یا حتی افزایش این سهم کمک کند.

اهمیت تولید محصولات شیلر به عنوان برندی داخلی اما از جهات دیگر نیز دارای اهمیت است.

 نخست اینکه این محصول در دوران تحریم می تواند تضمینی باشد برای تداوم تولید در بهمن دیزل. اینکه گفته می شود پلت فرم شیلر داخلی است و امکان ساخت محصولات مختلف روی آن وجود دارد، در واقع به نوعی می تواند این تجاری ساز بخش خصوصی را در توفان تحریم و خروج شرکای خارجی، همچنان سرپا نگه دارد. 

نکته دیگر به ژنتیک شیلر مربوط می شود، چه آنکه این پلت فرم به نوعی از ایسوزو به الهام گرفته شده است. بهمن دیزل سال ها با ایسوزو ژاپن همکاری داشته و تحریم های آمریکا فعلا آن دو را از یکدیگر جدا کرده است.

 از دست دادن ایسوزو به عنوان برندی مشهور در جهان، قطعا برای بهمن دیزل گران تمام شده و از همین رو این شرکت روی به شیلر آورده است.

 در واقع شیلر به نوعی جایگزین ایسوزویی شده که نتوانست یا نخواست ریسک تحریم را بپذیرد و در ایران بماند. حال با توجه به نگاه مثبت بازار به ایسوزو و ارتباط ژنتیکی شیلر با این برد ژاپنی، آینده موفقی را می توان برای محصولات این خانواده (مینی بوس و کامیونت و کاربری آتش نشانی) متصور شد. 

البته از آنجاکه وسعت بازار خودروهای تجاری در ایران بسیار کمتر از سواری ها است و بخش قابل توجهی از خریداران آنها را نهادها و شرکت ها تشکیل می دهند، موفقیت شیلر منوط به بازاریابی مناسب از سوی بهمن دیزلی ها است.

 اتفاقا در جریان بازدید اخیر از خط تولید شیلر، مسوولان این شرکت از مقامات استان قزوین خواستند برای تداوم تولید این محصول و به تبع آن، حفظ اشتغال، تمهیداتی را برای فروش بهتر شیلر فراهم کنند.
   

ارسال نظرات
موضوعات روز