جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
در حالی که بر اساس آخرین آمارهای رسمی منتشره بیش از ۳۰۰ هزار بلیت قطار در ایام نوروز کنسل شده و سفرهای ریلی تا ۹۴ درصد در این بازه زمانی کاهش یافته است، ۹۱ میلیارد تومان اعتبار برای جبران این خسارت اختصاص یافته و پرداخت شده است.
کد خبر: ۴۲۲۸۹
تیتر20- با شیوع ویروس کرونا و گسترش آن در همه استانها، بسیاری از زیر بخشهای مختلف کشور تحت تاثیر این ویروس قرار گرفت و به گفته محمد اسلامی - وزیر راه و شهرسازی-، بیش از ۳۰۰ هزار بلیت قطار در هفته‌های پایانی سال گذشته کنسل شده است.

وی اظهار کرد: حمل و نقل عمومی در ترددهای برون شهری سهم چندانی ندارد اما با این وجود در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد ظرفیت حمل و نقل عمومی کاهش پیدا کرده است و در حوزه‌های مختلف هواپیما، قطار و اتوبوس تعداد بسیار کمی بلیت فروخته می‌شود. به عنوان مثال می‌توان به کنسل شدن بیش از ۳۰۰ هزار بلیت قطار و بیش از ۲۰۰ هزار بلیت هواپیما در این شرایط اشاره کرد.

اسلامی افزود: در کمیته اقتصادی ستاد مقابله با کرونا مصوبات و تمهیداتی برای جبران ضرر و زیان بخش حمل و نقل عمومی داشته ایم که می توان به تنفس سه ماهه در پرداخت وام، مالیات و بیمه اشاره کرد. همچنین درباره آنچه که در ارتباط با معیشت مردم و برخی مشاغل حساس وجود دارد، با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و وزارت رفاه تسهیلاتی را به صورت بلاعوض به آنها پرداخت می کنیم.

البته پس از این اظهارات سعید رسولی - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن - در گفت و گو با ایسنا اینگونه توضیح داد: از ابتدای اسفندماه حجم بسیار بالایی از بلیت قطار از سوی مردم کنسل شده است که این نشان می‌دهد مردم به توصیه‌های پزشکی و بهداشتی توجه کرده و سفرهای خود را حتی‌المقدور لغو کردند اما با توجه به قرار داشتن در آستانه سال نو از همه مردم مجددا می‌خواهیم که سفرهای نوروزی خود را لغو و به سلامت خود، خانواده و جامعه‌شان بیشتر توجه کنند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شرکت‌های ریلی در پی لغو و کنسلی بلیت قطار از سوی مردم ضرر و زیان بسیار زیادی متحمل شدند و آیا ستاد مقابله با کرونا تمهیداتی برای جبران این مسئله اندیشیده است یا خیر، اعلام کرد: قطعا در ستاد مقابله با کرونا به بخش حمل و نقل که یکی از آسیب‌پذیرترین بخش‌های در این زمینه بود و در ایامی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد تقریبا بیشترین ضرر را متحمل شد، تمهیداتی می‌اندیشد اما در حال حاضر اولویت اول و مهم حفظ سلامت جامعه است.

پس از گذشتن تعطیلات نوروز آمارهای رسمی بیانگر کاهش ۹۴ درصدی سفرهای ریلی مردم در این ایام است و نشان می دهد که کرونا در این بخش بیشترین تاثیر را در کم کردن سفر مردم داشته است. حالا برای جبران این خسارت شرکت های ریلی که بهای بلیت های کنسل شده را هم به گفته مسئولان راه آهن به مشتریانشان برگرداندند، ۹۱ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و پرداخت شده است که باید دید آیا این اعداد و ارقام می توان زیان وارد شده را پوشش دهد یا آنکه باید اعتبار بیشتری به این بخش اختصاص پیدا می کرد؟/ ایسنا
برچسب ها: بلیت قطار کرونا
ارسال نظرات
موضوعات روز