چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
به دنبال تعطیلی‌های کرونایی کسب‌وکارهای زیادی آسیب دیده و درآمد بسیاری از افراد به صفر رسیده است.
کد خبر: ۴۲۲۹۸
تیتر20- به دنبال شیوع ویروس کرونا و اعلام قرنطینه عمومی بسیاری از کسب‌وکارها با مشکل رو به رو شد و درآمد مردم کاهش یافت.

به همین دلیل دولت تصمیم گرفت تا در اسفندماه با پرداخت برخی بسته‌های حمایتی به افرادی که از این تعطیلی‌ها آسیب دیده بودند کمک کند.

اما با به پایان رسیدن تعطیلات نوروز تعطیلی کرونایی کسب‌وکارها پایان نیافت و امروز رییس جمهور اعلام کرد که این وضع تا 30ام فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت و برخی می‌گویند حتی ممکن است به اردیبهشت ماه هم برسد.

کارشناسان معتقدند اقتصاد ایران هم از خطر رکودی که کرونای برای اقتصاد جهان به وجود خواهد آورد مصون نخواهد بود. وضعیتی که از همین حالا نشانه‌های خودش را با کاهش شدید درآمد افراد نشان داده است و در بلند مدت تبعات سنگین تر آن خودش را نشان خواهد داد.

به دنبال این اتفاقات پایگاه خبری اقتصادآنلاین با انجام یک نظرسنجی در شبکه‌های اجتماعی خود از مخاطبین پرسید که تعطیلی‌های ناشی از کرونا تا چه میزان بر درآمد آن‌ها تاثیر گذاشته است.

 13هزارنفر در این نظرسنجی شرکت کردند و 42درصد آن‌ها گفتند کرونا 100درصد درآمدشان را کم کرده است.

22درصد گفتند تعطیلی‌ها 50 درصد از درآمدشان کاسته و 22 درصد دیگر گفتند کرونا هیچ تاثیری بر درآمدشان نداشته است. 14درصد شرکت‌کنندگان هم 20 درصد درآمدشان به دلیل تعطیلی کسب‌وکارها کمتر شده است.

در سایت 44.7درصد شرکت‎‌کنندگان گفتند 100درصد درآمدشان کم شده است. تاثیر 50 درصدی کرونا بردرآمدها با 20.73 درصد رای در رتبه بعدی قرار داشت. 19.11درصد گفتند درآمدهایشان طی دو ماه گذشته هیچ تغییری نکرده است و 15.45درصد هم گفتند 20درصد درآمدهایشان کمتر شده است.

در اینستاگرام اما کسانی که کرونا درآمدهایشان را به صفر در صد رسانده است خیلی بیشتر بودند. 96درصد رای دهندگان 100درصد درآمدهایشان کاهش یافته است.7.2درصد هیچ تغییری را پس از کرونا تجربه نکردند و 4 و2 درصد به ترتیب 50 و 20 درصد کاهش درآمد داشتند.

در توییتر تعداد کسانی که کرونا بر درآمدشان هیچ تاثیری نداشته و آن‌های که 100درصد کاهش درآمد را تجربه کردند به هم نزدیک بودند به طوری که به ترتیب 33 و 35درصد رای‌دهندگان را تشکیل دادند.

21درصد مخاطبین توییتر هم گفتند که کرونا تا 50درصد درآمدشان را کاهش داده و 11درصد هم 20درصد کاهش درآمد را تجربه کردند.

بسیاری از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردند در مشاغل خدماتی شاغل بودند که کارهایشان به طور کامل تعطیل شده است. با توجه به اینکه هرفصل بخش خدمات سهم زیادی از اشتغال را به خود اختصاص می‌دهد این رکود می‌تواند تاثیر زیادی بر رشد اقتصادی و نرخ بیکاری بگذارد.

کارمندانی که حقوقشان را از دولت دریافت می‌کنند عمدتا جز آن دسته از کسانی هستند که درآمدشان هیچ تغییری نکرده است.

این نظر سنجی‌ها نشان می‌دهد دولت باید برنامه جدی برای حمایت از اقشار آسیب دیده از کرونا داشته باشد./اقتصادآنلاین


ارسال نظرات
موضوعات روز