پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۵
پرسپولیس اگرچه برای لیگ نوزدهم سه مهاجم خارجی را در ترکیب خود داشت اما ملزم به پرداخت حقوق ۴ مهاجم بود؛ بودیمیر به اضافه سه بازیکنی که البته هیچ یک موفق به گلزنی نشدند.
کد خبر: ۴۲۳۰۸
تیتر20- باشگاه پرسپولیس هرروز با خبر جدیدی درباره طلبکاران خود مواجه می‌شود. پس از دوره‌ای کوتاه که کم کم به نظر می‌رسید پرونده خارجی های پرسپولیس در فیفا سبک تر شده اما جدایی برانکو ایوانکوویچ، گابریل کالدرون، دستیاران آن ها و همچنین چند بازیکن در پست های مختلف، حباب خوش قولی مدیران سرخ را ترکاند تا طرفداران دوباره با این واقعیت روبرو شوند؛ واقعیتی که حالا باشگاه را در معرض محرومیت از پنجره های نقل و انتقالاتی، کسر امتیاز و شاید حتی جریمه های سنگین تر نیز قرار داده است.

یکی از عجیب‌ترین پرونده‌های پرسپولیس در فیفا به مهاجم سابق و کروات این تیم یعنی ماریو بودیمیر مربوط می‌شود. بازیکنی که در ژانویه ۲۰۱۹ از قهرمان کرواسی یعنی دیناموزاگرب به تیم برانکو ایوانکوویچ پیوست تا جای خالی مهدی طارمی را پر کند اما در طول پنج بازی با پیراهن سرخ، تنها دو گل به ثمر رساند. او پس از دریافت ۲۵ هزار یورو از مدیرعامل وقت (ایرج عرب)، قراردادش را با این تیم فسخ کرد و به جمع شاکیان باشگاه پیوست.

قرارداد ماریو با پرسپولیس ۵۰۰ هزار یورو برای یک و نیم فصل بود که ۲۵ هزار یورو آن را گرفت و برای دریافت ۴۷۵ هزارتای دیگر پای به دادگاه فیفا گذاشت. او علاوه بر این که خواستار دریافت ۱۱۵ هزار یورو از نیم فصل ۲۰۱۸-۱۹ بود، باتوجه به سهل انگاری مدیران باشگاه پرسپولیس، برای دریافت قرارداد سال بعدی نیز اقدام کرد و موفق شد حکم ۳۲۷ هزار یورویی نیز بابت مطالبات فصلی بگیرد که اصلا در جمع سرخ ها حضور نداشت.

با اضافه کردن ۵ درصد غرامت و همچنین هزینه دادرسی، بدهی پرسپولیس به ماریو بودیمیر تا آستانه ۵۰۰ هزار دلار نیز افزایش می‌یابد اما این تازه یک طرف ماجراست. در طرف دیگر براندائو جونیور، آنتونی استوکس و کریستین اوساگوآنایی قرار دارند که آن ها در فصل جاری با پرسپولیس قرارداد بستند تا سرخ ها ملزم به پرداخت حقوق ۴ مهاجم خارجی برای لیگ نوزدهم باشند.

براندائو جونیور که شنیده ها حاکی از قرارداد ۷۰۰ هزار دلاری اش با پرسپولیس بود، پس از دریافت ۱۰۲ هزار دلار با این تیم فسخ کرد. آنتونی استوکس هم که به نظر می‌رسد با رقم ۴۵۰ هزار دلار پرسپولیسی شده بود تاکنون ۱۵۰ هزار دلار گرفته و بعید است دادگاه فیفا برای ۱۰۰ هزارتای باقی‌مانده، بر علیه او حکم بدهد و کریستین اوساگوآنا هم قراردادی به ارزش ۱۵۰ هزار دلار تا پایان نیم فصل با سرخ ها دارد.

جمع این ارقام، عددی حدود یک میلیون دلار را نشان می‌دهد؛ رقمی که مدیران پرسپولیس برای جذب ۴ مهاجم خارجی هزینه کردند و البته با عدم پرداخت آن، باشگاه را در آستانه یک خطر جدی قرار داده‌اند. فارغ از بازدهی آن ها که البته باید این موضوع را هم بررسی کرد، دو مدیرعامل پرسپولیس یک فاجعه مدیریتی را خلق کردند؛ از مهاجمی نظیر بودیمیر که پول یک فصلی که در کرواسی بود را هم از پرسپولیس خواهد گرفت تا براندائو جونیور و کریستین اوساگوآنا که هرگز مهاجم ایده آل سرخ ها نبودند و همچنین آنتونی استوکسی که در حساس ترین مقطع فصل اردوی قرمزها را ترک کرد و به کشورش بازگشت.

نکته جالب این که از جمع این ۴ خارجی تنها ماریو بودیمیر موفق به گلزنی شد. او در بازی با پاختاکور و همچنین پارس جنوبی برای پرسپولیس گلزنی کرد اما براندائو، اوساگوآنا و استوکس چنین کاری را هم انجام ندادند. این در حالی است که باتوجه به تغییر دو مدیرعامل در همین فاصله، طرفداران یک جبهه نمی‌توانند خود را محق بدانند و بدون تردید تمام طرفین در این موضوع سهیم هستند.

این که آیا معادل یک میلیون یورو در فوتبال ایران تنها دو گل است و همچنین آیا با یک میلیون یورو نمی‌شد مهاجمی طراز اول خرید، پرسش هایی است که باید از سوی طرفداران پرسپولیس در مقابل مدیران باشگاه گذاشته شود. البته راه ساده تر، موضع گیری علیه تیم های رقیب و رسانه هاست که این روزها از سوی طرفداران تیم های مختلف انجام می‌شود./خبرگزاری فوتبال ایران
ارسال نظرات
موضوعات روز