جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
شرکت خودروسازی تسلا در راستای همکاری برای مقابله همگانی با شیوع بیماری همه گیر کووید-19 اقدام به ساخت دستگاه تنفس مصنوعی(ونتیلاتور) از قطعاتی که برای ساخت خودروی تسلا مدل 3 استفاده می‌شود، کرده است و طبق اعلام "ایلان ماسک" رئیس این شرکت، یکی از کارخانه‌های این شرکت در نیویورک به زودی برای ساخت این ونتیلاتورها بازگشایی خواهد شد.
کد خبر: ۴۲۳۱۳
تیتر20- کارخانه های تولید خودروهای برقی تسلا به دلیل شیوع بیماری همه گیر کروناویروس جدید بسته شده اند، اما تسلا نیز مانند سایر خودروسازان، اقدام به ساخت تجهیزات لازم بیمارستانی در این روزهای بحرانی کرده است. 

در حال حاضر این شرکت ویدئویی در یوتیوب منتشر کرده است که نمونه اولیه ونتیلاتور یا دستگاه تنفس مصنوعی ساخته شده با قطعات خودروی برقی تسلا مدل 3 از جمله صفحه نمایش و سیستم سرگرمی این خودرو را نشان می دهد.

اکسیژن بیمارستانی به محفظه مخلوط کن تسلا (بخش مورد استفاده در خودروهای تسلا) می رود، سپس از طریق دستگاه تقویت کننده طراحی شده تسلا که توسط رایانه ها و سیستم سرگرمی تسلا کنترل می شود، پمپاژ می شود. سپس کلیه علائم حیاتی بیمار در صفحه نمایشگری که در اصل متعلق به خودروی مدل 3 است، نمایش داده می شود.

تسلا به همراه شرکت های فورد و جنرال موتورز متعهد شده اند که به اهدا یا ساخت ونتیلاتورها اقدام کنند و "ایلان ماسک" مدیرعامل تسلا اخیراً گفت که کارخانه نیویورک تسلا به زودی برای تولید این دستگاه ها بازگشایی می شود. 


تسلا اخیراً 1000 دستگاه تنفس مصنوعی اهدا کرده است، هرچند منتقدین می گویند که این ونتیلاتورها از نوع مدل های غیر تهاجمی بوده اند و کارایی کافی ندارند، چرا که بسیاری از بیماران مبتلا به کووید-19 به ونتیلاتورهای تهاجمی احتیاج دارند که می توانند از طریق لوله گذاری داخل بدن، ریه های بیمار را از هوا پر کنند.

با این حال، "اندرو کوومو" فرماندار نیویورک گفت که این ونتیلاتورهای غیر تهاجمی می توانند به نوع مناسب تبدیل شوند تا به ونتیلاتورهای تهاجمی در شرایط بحرانی کمک کنند. 

"ایلان ماسک" نیز متعاقبا توئیت کرد که به کلیه بیمارستان ها مشخصات دقیق مدل های اهدا شده، داده شده است و همه بیمارستان ها تأیید کرده اند که آنها بسیار مهم هستند و به کار خواهند آمد.

اکنون تسلا ویدیویی از ساخت و نحوه کار اولین ونتیلاتور خود را به اشتراک گذاشته است که تقریبا تمام آن از قطعات خودروی برقی تسلا ساخته شده است.

از آنجا که بسیاری از بیمارستان ها در تلاش برای کمک به بیماران مبتلا به کووید-19 برای زنده ماندن، از دستگاه های تنفس مصنوعی استفاده می کنند و با کمبود آنها مواجه هستند، شرکت ها و کارخانجات در سراسر جهان به دنبال کمک به آنها هستند. 

"ایلان ماسک" مدیرعامل تسلا که در ابتدا کروناویروس را جدی نگرفته بود، در هفته های اخیر به بهترین وجه ممکن به کنترل این بحران کمک کرده  و در اولین گام، هزار ونتیلاتوری را که از چین وارد کرده بود، به بیمارستان ها اهدا کرد.

تسلا بر استفاده هرچه بیشتر از قطعات خودروهای خود تأکید دارد. به این ترتیب آنها سعی می کنند با از بین بردن وابستگی به قطعات دیگر، از فشار بیشتر به شرکت های تجهیزات پزشکی یا سیستم های بهداشتی خودداری کنند.

دستگاه ونتیلاتور تسلا با پمپاژ هوای تمیز و اکسیژن به داخل ریه های بیماران مبتلا به کووید-19 به آنها کمک می کند راحتتر نفس بکشند. / ایسنا

ارسال نظرات
موضوعات روز