جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک با اشاره به شرایط اقتصادی به وجود آمده در کشور تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا اعلام کرد که با برنامه‌ریزی صورت گرفته حدود ۳۰۰ صنف فعالیت خود را در جشنواره فروش آنلاین آغاز کردند و این روند ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۴۲۳۱۴
تیتر20- علی رهبری اعلام کرد: با توجه به شیوع کرونا در اسفندماه تلاش کردیم با یک برنامه‌ریزی جدید شرایط را برای توسعه فروش اینترنتی فراهم کنیم و در چارچوب آن، فروشگاه‌های اینترنتی و واحدهای صنفی در نظر گرفته شدند تا کار اجرایی شود.

به گفته وی، در روزهای گذشته با برنامه‌ریزی برای ارائه‌ی برخی تسهیلات به مردم و در نظر گرفتن برخی جوایز تلاش شد اقبال به فروش اینترنتی افزایش پیدا کند که خوشبختانه در این مدت فروش کسب و کارها از این طریق بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصد رشد یافت. همچنین در بازه زمانی ۲۳ اسفندماه تا آغاز سال جاری نیز سایت این جشنواره بیش از ۲۰۰ هزار بازدید داشت.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک با تاکید بر لزوم همراهی اصناف و سایت‌های فروش اینترنتی در توسعه این برنامه، تاکید کرد: حدود ۱۲۰۰ فروشگاه اینترنتی متقاضی ورود به این جشنواره بودند که با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته از عملکرد آنها در حال حاضر حدود ۳۰۰ سایت در این بخش فعال شده‌اند. همچنین حدود ۵۰۰۰ صنف نیز برای ورود به این جشنواره مطرح شدند که حدود ۳۰۰ صنف کار خود را آغاز کرده و بیش از ۵۰۰۰ صنف نیز در مرحله‌ی ثبت نام یا آموزش قرار دارند.

رهبری با اشاره به آغاز دور دوم این جشنواره تاکید کرد: به منظور توسعه این فرآیند ما تلاش کرده‌ایم برخی تسهیلات را برای فروشگاه‌های اینترنتی در نظر بگیریم. ارائه‌ی تسهیلات در سهمیه سوخت پیک‌های تحویل دهنده بسته‌ها و ارائه سهمیه تجهیزات مبارزه با کرونا در بسته‌بندی این کالاها بخشی از این حمایت‌ها بوده و در تلاش هستیم در آینده با کاهش مالیات بر ارزش افزوده و تقویت عرضه در فضای مجازی، راه را برای توسعه این حرکت باز کنیم که در ایام کرونا نیز برای ما اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت./ ایسنا

ارسال نظرات
موضوعات روز