پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
قارچ دارای ویتامین مفیدی است که می توان از آن ماسک های برای از بین بردن سلول های مرده پوست استفاده کرد مثل ماسک کامبوجا و یا ماسک گانودرما که برای پوست عالیست.
کد خبر: ۴۲۶۸۶
ماسک نوعی قارچ به جای بوتاکس !تیتر20-قارچ نوعی ماده غذایی است که حاوی ویتامین هایی از جمله ویتامین B2، B3، B9، C، D و املاح معدنی مثل:روی و مس و پتاسیم و فسفر و سلنیم است و به همین دلیل علاوه بر سلامتی، برای زیبایی و سلامت پوست نیز حائز اهمیت است.
علاوه بر این، قارچ حاوی آنتی اکسیدان هایی است که سلول های مرده پوست را از بین می برد و روند پیری را کند خواهد کرد و باعث کاهش چین و چروک می شود.
خواص قارچ گانودرما
به تازگی قارچ گانودرما در میان مردم محبوبیت بسیاری پیدا کرده است که این قارچ قهوه ای رنگ، سرشار از مواد پلی ساکاریدی است که باعث حفظ رطوبت پوست شده و آب از دست رفته آن را باز می گرداند. در کل دارای خواص:

    مرطوب کنندگی
    ضد التهابی
    ترمیم کنندگی
    ضد لک
    آنتی اکسیدان
    خنثی کننده رادیکال های آزاد
    ضد پیری پوست

خواص  ماسک کامبوجا
قارچ کامبوجا نیز بدلیل خواص بسیار زیادی که برای رفع چین و چروک پوست دارد و به نوعی ترمیم کننده پوست می باشد عده ای از متخصصان پوست ماسک صورت کامبوجا را به افرادی که ناراحتی های پوستی دارند و یا قصد دارند با پیری و چروک های پوست و جوش های صورت مقابله کنند توصیه می کنند.
سایر خواص ماسک صورت کامبوجا برای پوست عبارتند از:

    تقویت کننده پوست
    جلوگیری از جوش
    رفع چین چروک پوست
    روشن و شفاف کننده پوست صورت

خواص قارچ کفیر
قارچ کفیر، نوشیدنی غلیظی و تخمیر شیر با دانه های کفیر است که خواص زیادی را داراست.
این محصول منبع بسیار مهمی از ویتامین های گروه B خصوصا ویتامین B12 و B1، نیاسین، پیردوکسین و اسید فولیک، غنی از کلسیم، فیبر و پروتیئن است.
خواص قارچ کفیر برای پوست عبارتند از:

    کمک به روشن و محو شدن جای جوش و لکه های پوستی
    جوان سازی پوست از طریق تحریک تولید کلاژن
    لایه برداری طبیعی پوست بدون ایجاد التهاب و حساسیت
    افزایش رطوبت و ایجاد نرمی و لطافت در پوست
     اثر ضد التهابی
    کمک به کاهش چین و چروک پوست
    دارای خاصیت سفت کنندگی پوست

در این قسمت از سلامت پوست و موی نمناک به معرفی چندین ماسک تهیه شده از این نوع قارچ ها خواهیم پرداخت، شما می توانید در هر ماسک از هر نوع قارچی که نام برده شد و طبق سلیقه خودتان استفاده نمایید
انواع ماسک قارچ  
1. ماسک قارچ برای ضد پیری پوست
این ماسک سرشار از پروتئین و ویتامین ها و زینک است که به تقویت و سلامت پوست کمک بسزایی می کند و علاوه براین حاوی ویتامین C است که دارای اثرات ضد لک، احیاء کنندگی و ضد پیری است.
 
مواد لازم :

    4 تا 5تکه قارچ
    1 عدد سفیده تخم مرغ
    1 قاشق غذاخوری آب لیمو ترش

طرز تهیه و طریقه استفاده:
ابتدا قارچ ها را در آفتاب یا روی شوفاژ خشک کنید و سپس آن را درون مخلوط کن بریزید تا پودر شود و بعد، سفیده تخم مرغ و آب لیمو را به آن بیفزایید، به خوبی هم بزنید تا زماین که ترکیبی یکدست حاصل شود و ماسک به دست آمده را روی گردن و صورتتان اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.
2. ماسک قارچ برای زیبایی پوست
این ماسک خاصیت نرم کنندگی و تقویت کننده پوست دارد.
 
مواد لازم:

    1 تکه کوچک از کدوی خام
    1 قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین
    1 عدد قارچ کوچک
    1 تکه کوچک سیب زمینی
    1 قاشق غذاخوری خامه

طرز تهیه و طریقه استفاده:
ابتدا تمام مواد را درون میکسر بریزید و به خوبی هم بزنید و سپس ماسک به دست آمده را روی گردن، صورت و حتی دستهایتان اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید و در آخر اگر پوست خشکی دارید، روغن بارام شیرین را اعمال نمایید.
نکته:
برای افراد با پوست معمولی و خشک ، ماسک باید تازه تهیه شود و همان موقع استفاده شود.
 
3. ماسک برای پوست های نرمال
مواد لازم:

    2 قاشق غذاخوری قارچ ( ترجیحا کفیر)
    1 عدد خیار کوچک

طرز تهیه و طریقه استفاده:
ابتدا خیار را رنده کنید و آب آن را بگیرید و با کفیر مخلوط کنید و پس از تمیز کردن پوستتان، این ترکیب را روی صورت بمالید و بعد از گذشت 20 دقیقه، با آب ولرم شستشو دهید.
4. ماسک برای پوست های خشک
این ماسک به حفظ رطوبت طبیعی پوست، به خصوص پوست های خشک کمک می کند.
 
مواد لازم:

    2 قاشق غذاخوری کفیر
    1 عدد زرده تخم مرغ
    1 قاشق چای خوری روغن زیتون

طرز تهیه و طریقه استفاده:
همه مواد را به یکدیگر ترکیب کرده، به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیبی یکدست حاصل شود و سپس ماسک به دست آمده را روی صورتتان اعمال کنید و بعد از 15 تا 20 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید و بعد با یک حوله نرم خشک کنید.
5. ماسک برای پوست های چرب
این ماسک باعث بسته شدن منافذ می شود و همچنین دارای خاصیت ضد باکتری است که به سلامت پوست کمک بسزایی خواهد کرد. وجود سفیده تخم مرغ نیز برای پوست های چرب بی نظیر است.
 
مواد لازم:

    2 قاشق غذاخوری کفیر
    1 عدد سفیده تخم مرغ
    1 قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه و طریقه استفاده:
ابتدا همه مواد را درون یک ظرف به خوبی مخلوط کنید و هم بزنید تا ترکیبی یکدست حاصل شود و سپش ماسک به دست آمده را روی صورتتان اعمال کنید و بعد از 15 تا 20 دقیقه به آرامی شستشو دهید.
 
6. ماسک برای پوست آکنه دار
مواد لازم:

    1 قاشق غذاخوری قارچ کفیر

طرز تهیه و طریقه استفاده:
فقط کافی است کفیر را به خوبی له کنید و ماسک به دست آمده را شب قبل از خواب، روی پوست صورتتان اعمال کنید و صبح با آب ولرم شستشو دهید./ نمناک
برچسب ها: ماسک قارچ بوتاکس
ارسال نظرات
موضوعات روز