جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۵
هیات مدیره سه نفره پرسپولیس نیز نتوانسته‌اند از نظر همفکری و پیشبرد اهداف هماهنگ پیش بروند و این موضوع اکنون شکاف بزرگی بین طرفین ایجاد کرده است.
کد خبر: ۴۲۸۴۲
​در آستانه اجرایی شدن احکام ترسناک / ​شکاف بزرگ در هیات مدیره پرسپولیستیتر20- در روزهایی که پرسپولیس در آستانه اجرایی شدن احکام فیفا قرار دارد و بدهی‌ها آینده ترسناکی را برای باشگاه شکل داده‌اند، اختلاف نظر بین اعضا باعث شده تا آنها به دنبال راه حل‌های متفاوتی برای عبور از این بحران باشند.

رسول پناه برای عبور از بحران انصاریفرد

هیات مدیره سه نفره کنونی پرسپولیس در حال حاضر از سه عضو تشکیل شده و رسول پناه نیز به عنوان رییس هیات مدیره نقش سرپرست باشگاه را نیز در کنار رغبتی و هاشمی دنبال می‌کند. عضو جنجالی هیات مدیره که در ابتدا به عنوان دندانپرشک وزیر در این باشگاه معروف شد، در ادامه در سیاستی جالب برای عبور از بحران کنار رفتن انصاریفرد به عنوان سرپرست موقت انتخاب شد. با این حال کاملا مشخص بود که او به عنوان نفر سایه فعالیت خواهد کرد و سیاست‌های مدیریتی باشگاه از سوی دیگر فرد دیگری دنبال می‌شود.

فسخ قرارداد با کارگزار باشگاه با تدبیر بدون امید

باشگاه اکنون درگیر پرونده‌های بزرگ مالی است که از سوی فیفا در آستانه اجرایی شدن قرار دارد. پرونده‌هایی شامل احکام نیلسون، ماریو بودیمیر، فرناندو گابریل، برانکو ایوانکوویچ، زلاتکو ایوانکوویچ، رضایتنامه یحیی گل محمدی و البته گابریل کالدرون و دستیارانش. اکنون باشگاه که برخلاف وعده ابتدایی و نسجیده انصاریفرد که مدعی تامین منابع مالی 150میلیاردی از سوی کارگزار شده بود، در شرایط کنونی برای فرار از احکام ترسناک به دنبال منابع مالی جدیدی است. برپایه آن آنها قصد دارند قرارداد کنونی خود با کارگزار (آتیه پرداز) را فسخ کرده و دست یاری به سوی اسپانسر سابق خود دراز کنند تا با دریافت حداقلی، از این پیچ عبور کنند.

در این بین یکی از اختلاف‌نظرهای شکل گرفته مربوط به این موضوع است که علیرغم درخواست رسول پناه برای پیگیری قرارداد و نظارت از سوی هاشمی در پروژه آتیه پرداز، او تاکنون در جلسات مربوطه حضور نیافته و از سوی دیگر به دنبال برنامه ریزی برای بازگرداندن اسپانسری ریحان فیلم است.

ریحان فیلم در دوره پایانی مدیریت عرب هفت میلیارد به باشگاه در قالب طرح بلیت فروشی کمک کرده بود که در ادامه با ممانعت وزارت ورزش این قرارداد نهایی نشد. طرح این مساله که بلیت فروشی از ید باشگاه خارج است مانع از این اقدام شد و البته ریحان فیلم در صورت بازگشت به اسپانسری پرسپولیس نیز با منفی هفت میلیارد که طلب دارد ورود خواهد کرد! موضوعی که می‌تواند در صورت تحقق مساله نیز تنها به پرداخت مقطعی بی‌انجامد و در آینده با توجه به مطالباتی که دارد باشگاه را خالی از منابع خواهد کرد. با این حال مدیران کنونی برای فرار از احکام و تنها امیدواری به آینده برای اتفاقی نو، به این تدبیر چشم دوخته‌اند.

شکاف در پرسپولیس از هیات مدیره تا بازیکنان

طی روزهای اخیر شکاف بین هیات مدیره به طرز عجیب بزرگتر از قبل نیز شده است. ماجرا تا جایی پیش رفته که تیم بندی و جناح بندی بین طرفین بین بازیکنان نیز شکل گرفته. موضوع از جایی استارت خورد که پیش از سال نو برخی از بازیکنان با حضور در دفتر باشگاه جلساتی با مدیران برگزار کردند. بعد از آن با توجه به وعده‌های دریافتی آنها در پست‌هایی به حمایت از هیات مدیره پرداختند اما بعد از اینکه تنها سه درصد عایدی آنها از قرارداد شد، اختلاف نظر بین آنها افزایش یافت و برخی از بازیکنان اقدام به پاک کردن پست‌های خود کردند و در جلسه بعدی نیز حضور نیافتند. موضوع تا جایی پیش رفت که گروه مخالف بازیکنان اعلام کرده‌اند حتی در صورت شروع تمرینات اگر مطالبات خود را دریافت نکنند در تمرین حاضر نخواهند شد. کاپیتان پرسپولیس تا به امروز مامور مهار اعتراضات بوده و بر این اساس چندین جلسه با مدیریت هماهنگ کرده که البته خروجی مالی خاصی که رضایت آنها را در پی داشته باشد را بهمراه نداشته است.

تیر هاشمی به سنگ خورد، مدیرعامل از بیرون می‌آید

مهرداد هاشمی، عضو هیات مدیره پرسپولیس که با سابقه حضور در باشگاه سایپا رزومه خوبی از خود به جا گذاشته بود و در دوران انصاریفرد اختلاف نظر بزرگی با او داشت، بعد از کناره‌گیری این مدیر بنا به شرایط ترجیح داد کوپن خود را برای حضور در راس کار خرج نکند و خود را درگیر موج منفی و حامی انصاریفرد نکند. اکنون اما رسول پناه با علم به اینکه او تنها آلت دستی برای خروج از بحران بوده، شرایط کنونی که نمی‌پذیرد و خواهان تصمیم‌گیری‌های کلان‌تری برای باشگاه است. از سوی دیگر با توجه به حل نشدن مشکلات مالی باشگاه، وزارت نیز روی نفرات حاضر اجماع لازم برای انتخاب مدیرعامل را ندارد و گفته می‌شود به زودی تکلیف این مجموعه نیز با انتخاب اعضای جدید هیات مدیره و همچنین مدیرعامل مشخص خواهد شد.

بحران در حوالی پرسپولیس

مشکلات و عدم همفکری بین اعضا از یک سال پیش در پرسپولیس به اوج خود رسید و در این مدت نفراتی همچون محمد نبی، ایرج عرب و انصاریفرد در نهایت از این جمع جدا شدند. با این حال تصمیماتی که گرفته شده کوهی از مشکلات را پیش پای پرسپولیس قرار داده و آنها به شکل عجیبی مقروض شده‌اند که می‌تواند باشگاه را به ورطه نابودی نیز بکشاند. بدهی‌های پیدا مثل همان چیزی که برای مطالبات برانکو، بودیمیر، شهرخودرو، کالدرون، ریحان فیلم و همچنین مطالبات بازیکنان که در صورت قهرمانی 40درصد افزایش خواهد داشت، آنها را با مشکل بزرگی مواجه خواهد کرد که باید دید چه تصمیمی درباره آن گرفته خواهد شد.

کارگزار چه می‌کند؟

شرکت آتیه پرداز اکنون به عنوان یک هولدینگ حمایتی در چهارمین ماه حمایت خود از این باشگاه قرار دارد و طی این مدت توانسته اپلیکیشن باشگاه را به عنوان یک حامی بزرگ راه اندازی و خدمات آن را دنبال کند. در این راه آنها مبلغ اعظمی را به عنوان قرض الحسنه در اختیار باشگاه قرار داده‌اند و در کنار آن توانسته‌اند مبلغ نه چندان قابل اعتنایی در شرایط کنونی به عنوان درآمدزایی به دست بیاورند. با این حال برنامه‌های اجرایی باشگاه به شکلی از سوی این کارگزاری پیش رفته که شاید بتوان در درازمدت به آن امیدوار بود. با این حال همانطور که گفته شد مشکلات و بدهی‌های جاری باعث شده تا مدیران کنونی ساده‌ترین راه را برای عبور از این بحران در پیش بگیرند و به همین منظور نیز ضمن درخواست برای فسخ قرارداد به دنبال تامین مالی از اسپانسر جدید باشند. یک دوای مقطعی که قطعا در آینده تیم را وارد بحران جدی‌تری از حیث خالی بودن خزانه مواجه خواهد کرد./ایلنا

ارسال نظرات
موضوعات روز