پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: علاوه بر ٥١ شعبه فعلی، شعب ممتاز و درجه یک بانک صادرات ایران نیز در آینده نزدیک به سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان (سجام) تجهیز و زنجیره خدمات کارگزاری بازار سرمایه توسط این بانک گسترده‌تر خواهد شد.
کد خبر: ۴۲۸۴۸
​شعب «ممتاز» و «درجه یک» بانک صادرات ایران به‌زودی به «سجام» متصل خواهند شدتیتر20- حجت‌اله صیدی در آیین رونمایی از سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان (سجام) در محل شعبه مستقل مرکزی این بانک که با حضور حسین فهیمی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری و تسویه وجوه (سمات) برگزار شد، با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران، از فراهم شدن امکان ثبت نام در سجام با استفاده از اپلیکیشن پرداخت بانک صادرات ایران «صاپ» در آینمده نزدیک خبر داد.

وی افزود: پس از راه‌اندازی این امکان، سرمایه‌گذاران می‎توانند از طریق مراجعه به «صاپ»، در سجام ثبت نام کرده و پس از آن برای احراز هویت به نزدیک‌ترین شعبه بانک مراجعه کنند.

مدیرعامل بانک صادرات ایران رونمایی از سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان (سجام) را از جمله نمادهای نزدیکی بازار پول و سرمایه دانست و افزود: این دو بازار به عنوان دوبال برای بالندگی اقتصاد کشور لازم و ملزوم هم هستند.

صیدی اظهار کرد: رونمایی از سامانه سجام در بانک صادرات ایران بستری برای ثبت نام پذیره نویسی صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله  ETF سه بانک و دو بیمه کشور از هفته آینده است. این صندوق‌ها نقش بزرگی در توسعه سرمایه‌گذاری و مدیریت ریسک بازار همچنین جذب مشتریان و سرمایه‌گذاران جدید خواهد داشت.

مدیرعامل بانک صادرات ایران با اشاره به عرضه سهام دولتی بانک صادرات ایران در اولین ETF گفت: با ورود ETFها قطعا بازار سرمایه، آرامش و عمق بیشتر و در عین حال ریسک کمتری را تجربه خواهد کرد و با ورود ETFهای بعدی،  حجم و معاملات بازار سرمایه به اندازه بزرگی اقتصاد اقتصاد کشور و زیرساخت‌های موجود افزایش خواهد یافت.

صیدی اظهار کرد: پیام مهم دیگر این رونمایی این است که هیچ چیز، ایرانی و اقتصاد ایران را متوقف نخواهد کرد. در دوران سخت مبارزه با ویروس کرونا نیز اقتصاد به پیشرفت خود ادامه خواهد داد.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار تسویه وجوه (سمات) نیز در این مراسم تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تا سفره بازار سرمایه را برای عموم هموطنان گسترده‌تر کنیم. با شیوع کرونا انگیزه و سرعت برای تحقق این هدف بیشتر شده و در همین راستا همکاری همه‌جانبه با نهادهای مالی بزرگ و دارای  برند معتبر کشور از جمله بانک صادرات ایران صورت گرفته تا از طریق گسترش هرچه بیشتر خدمات بین بخشی، خدمات بازار سرمایه را از طریق شبکه گسترده بانک به سمت خانه‌های مردم در اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور سوق دهیم.

حسین فهیمی افزود: همکاری با بانک صادرات ایران که از مدت‌ها قبل با راه‌اندازی سامانه ‌معاملاتی سهام آغاز شده، با ثبت‌نام بیش از ٥٣ هزار نفر از خانواده بزرگ بانک صادرات ایران و دسترسی آنها به خدمات بازار سرمایه تداوم یافته و این خدمات امروز به همه آحاد مردم کشور توسط این بانک ارائه می‌شود و در حال حاضر ٥١ شعبه بانک صادرات ایران به سایر نهادهایی که خدمات احراز هویت را ارائه می‌کردند، اضافه شده است.

فهیمی افزود: سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان (سجام) به عنوان درگاه اولیه ورود متقاضیان به بازار بورس، زمینه و زیرساخت خدمات گسترده‌تر بازار سرمایه به مردم است که توزیع سود شرکت‌ها از طریق همین سامانه از جمله این خدمات است. فهیمی ارزش ریالی واحدهای صندوق‌های قابل معامله ETF بانکی که در روزهای آینده توسط دولت عرضه خواهد شد را ١٦ هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

ارسال نظرات
موضوعات روز