سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴
پرسپولیس برای فصل تابستان باید انتظار یکسری اتفاقات عجیب را بکشد؛ اتفاقاتی که باعث می‌شود ترکیب این تیم از این رو به آن رو شود.
کد خبر: ۴۲۸۷۲
احتمال تغییرات گسترده در ترکیب پرسپولیستیتر20- شروع فصل نقل و انتقالات می‌تواند شروع دوران جدیدی برای قرمزپوشان پایتخت باشد. در واقع نشانه‌هایی برای ایجاد تغییرات در لیست بازیکنان به چشم می‌خورد ولی قطعی شدن این موضوع بستگی به واکنش مدیریت باشگاه دارد.

موضوع اینجاست که تعدادی از بازیکنان به شدت از شرایط خود ناراضی و شاکی هستند و همین امر باعث شده به فکر جدایی از کمپ سرخ‌ها بیفتند. اتفاقی که قطعاً می‌تواند پرسپولیس را در لیگ بعدی با آرایش جدید به میدان بفرستد و شاید پرسپولیسی‌ها دوباره به دوران قبل از برانکو بازگردند تا حدی که ترکیب پرسپولیس و اسکلت فعلی تیم دچار دگرگونی شود. تیمی که طی ۴ فصل گذشته با حفظ اسکلت اصلی خود توانست افتخاراتی مثل ۳ قهرمانی پیاپی و ایستادن در صدرجدول در فصل جاری را به دست بیاورد، برای ادامه حیاتش در قامت یک مدعی، نیاز به تیمی قدرتمند دارد ولی شاید این تغییرات، شرایط تازه‌ای برای باشگاه بسازد. با هم نگاهی به شایعات اخیر در مورد جدایی احتمالی بازیکنان و شکل و شمایل جدید تیم می‌اندازیم:

سنگر خالی می‌شود
اولین تغییر که قطعی هم شده، جدایی علیرضا بیرانوند است. دروازه‌بان خوش‌فرم و ملی‌پوش پرسپولیسی‌ها در لیگ بعدی برای باشگاه آنتورپ بلژیک توپ می‌زند و دیگر در ایران حضور ندارد. او که برود، سنگر تیم خالی می‌شود. البته یحیی گل‌محمدی می‌گوید با بوژیدار رادوشویچ به کارش ادامه خواهد داد، اما رادو هم شرایط خاصی دارد.

اعتراض‌های یک کروات
رادوشویچ آخرین عضو کروات پرسپولیس است که همچنان به کار خود در لیست سرخ‌ها ادامه می‌دهد. او به صورت نمادین، قراردادی سه ساله را با باشگاه به امضا رساند و سپس راهی کرواسی شد، اما آنقدر از شرایط مالی پرسپولیس شاکی و ناراضی است که بعید می‌دانیم بدون مشکل و حاشیه، راضی به ماندن شود به خصوص که گفته می‌شود حضور بازیکنان خارجی در لیگ ایران برای فصل آینده ممنوع خواهد شد.

دومین مسافر بلژیک
محمد نادری با قرارداد قرضی در ابتدای فصل از باشگاه کورتریک بلژیک به پرسپولیس آمد تا به کارش با سرخ‌ها ادامه بدهد. با پایان یافتن فصل نوزدهم، قرارداد این بازیکن هم به اتمام می‌رسد و او باید به کورتریک بازگردد. بهمن ماه بود که خبر رسید باشگاه کورتریک قصد دارد این بازیکن را به باشگاه دیگری در بلژیک (احتمالاً آنتورپ) منتقل کند و از این رو، نادری جدا شده قطعی از جمع سرخ‌هاست. او که برود، مشکلات یحیی بیشتر خواهد شد.

انصاری ماندنی است؟
بگذارید در مورد محمد انصاری، به دنبال یافتن یک سؤال باشیم. او طی سال‌های گذشته همواره مدعی است از باشگاه‌های خارجی به خصوص چین و قطر، پیشنهادات خوبی به دستش رسیده و از این رو شانس لژیونر شدن را برای خود قائل است. محمد از قدرت دریبلینگ برخوردار بوده و در فاز دفاع و حمله مؤثر است از این‌رو، می‌تواند لژیونر شود، اما خودش باید پاسخ نهایی را بدهد که انصاری ماندنی است یا رفتنی.

شجاعت شجاع
اگر بخواهیم منصف باشیم، باید به شجاع خلیل‌زاده حق بدهیم که از شرایط خودش ناراضی باشد. قرارداد او از نصف بازیکنان تیم کمتر است و همین امر، بهانه مهمی برای جدایی به دست شجاع می‌دهد. از سوی دیگر، نیمکت‌نشینی در چند بازی این فصل به خصوص زمان مربیگری گابریل کالدرون باعث عصبانیت خلیل‌زاده بود و حالا هم که مدیریت باشگاه با امروز و فردا کردن پرداخت پول به بازیکنان، شجاع را نسبت به ادامه همکاری با باشگاه دلسرد کرده است. اگر شجاع برود، یحیی با معضل بزرگی در خط دفاع مواجه می‌شود زیرا پر کردن جای خالی این بازیکن، سخت‌ترین کار برای یک مربی است.

بشار هم شاکی است
البته بشار رسن هم شاکی است و صحبت از جدایی در پایان فصل را به میان آورده زیرا دیگر نمی‌خواهد برای دریافت پول، هفته‌ای یک بار با مدیران مختلف باشگاه دیدار کند. برخی می‌گویند بشار تیم فصل آینده اش را هم شناخته و اگر مدیران باشگاه فوراً وارد عمل نشوند، این هافبک عراقی را فصل بعد دیگر در پیراهن پرسپولیس نمی‌بینیم. بشار تا قبل از شهرآورد برگشت هم محبوب بود، اما پس از باز کردن دروازه استقلال در آخرین ثانیه‌ها، محبوبیتش چند برابر گذشته شد و جدایی او، مدیران پرسپولیس را تحت فشار بیشتری قرار می‌دهد.

مراقب علی باشید
علی علیپور می‌گوید سال‌ها با جیب خالی و قرارداد‌های ارزان‌قیمت برای پرسپولیس بازی کرده و حالا زمان آن فرا رسیده تا به فکر جدایی باشد زیرا هیچ‌کس به او توجه نمی‌کند. البته علیپور بازیکنی کم‌حاشیه است و اگر باشگاه انتظاراتش را برآورده کند، قطعاً در این تیم می‌ماند. در واقع هیئت‌مدیره باید مراقب جدایی علی باشد هر چند مدیران پرسپولیس می‌گویند فقط وقتی به بازیکنان پول می‌دهند و آن‌ها را راضی می‌کنند که پولی به حساب باشگاه واریز شود؛ در غیر این صورت قولی بابت حل مشکلات داده نمی‌شود!

اوساگونا می‌رود
با اینکه یحیی گل‌محمدی از کریستین اوساگونا تعریف و تمجید کرد، اما همچنان نزدیکان به باشگاه می‌گویند این بازیکن رفتنی است زیرا نتوانست انتظارات را برآورده کند. آنتونی استوکس هم با جدایی خود، خیال همه را راحت کرده و حالا نوبت به اوساگونا می‌رسد که تصمیم نهایی را بگیرد. حتی اگر ماجرای ممنوعیت همکاری با خارجی‌ها را نپذیریم، این بازیکن بار‌ها از شرایط خود در پرسپولیس ابراز نارضایتی کرده و گفته نمی‌تواند با وعده مدیران باشگاه حساب بانکی خانواده اش را پر کند.

ستاره‌ای در مسیر اروپا
مهدی ترابی هم یکی از بازیکنانی است که شانس لژیونر شدن دارد. بدون هیچ شک و تردیدی، مهدی بهترین بازیکن این فصل پرسپولیس بود که سرخپوشان، صدرنشینی در لیگ را مدیون امتیازاتی هستند که گاهی این بازیکن یک‌تنه برای تیمش رقم می‌زد. حفظ ترابی شاید سخت‌ترین مأموریت هیئت‌مدیره باشد هر چند آن‌ها می‌توانند از ترانسفر این بازیکن، باشگاه را پولدار کنند. جدایی ترابی و رسیدن این بازیکن به اروپا، محتمل‌ترین اتفاق ممکن در پایان فصل است.

فرار امید از نیمکت‌نشینی؟!
از جمله بازیکنانی که حرف و سخن در مورد جدایی اش به وفور شنیده می‌شود، امید عالیشاه است. بازیکنی که برای شروع فصل نوزدهم و بستن بازوبند کاپیتانی انگیزه‌های زیادی داشت، اما در دوران حضور گابریل کالدرون و یحیی گل‌محمدی، نیمکت‌نشین بود و شاید برای فرار از نیمکت‌نشینی، شاهد جدایی عالیشاه باشیم. فعلاً باید منتظر ماند و شرایط را رصد کرد.

در انتظار شروع روز‌های پرخبر
پرسپولیس بدون تردید باید منتظر یک بازار نقل و انتقالات پرخبر باشد زیرا از یک‌سو، نمی‌تواند به همین راحتی، این همه ستاره را از دست بدهد و از طرف دیگر، نیازمند جذب ستاره به جای بازیکنانی باشد که احتمال جدایی‌شان وجود دارد. این معمایی است که گل‌محمدی باید با مدیران باشگاه به حل آن بیندیشد./ خبرورزشی

ارسال نظرات
موضوعات روز