شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
به گفته مدیرعامل شرکت ملی مس ایران با افتتاح طرح‌های صنعت مس، ظرفیت تولید مس به ۴۰۰ هزار تن افزایش پیدا کرده و طی چهار سال آینده سعی خواهیم کرد این میزان را به ۵۵۰ هزار تن ارتقا دهیم.
کد خبر: ۴۳۱۹۴
توسعه صنعت مس ایران همسو با اقتصاد جهانیتیتر20- اردشیر سعدمحمدی در مراسم افتتاح چهار طرح ملی شرکت مس که با دستور رییس جمهور به‌صورت ویدئوکنفرانس و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، معاون معدنی وزیر صمت و استاندار کرمان برگزار شد، گفت: انجام پروژه توسعه ذوب و تغییر تکنولوژی کوره فلش در کمتر از شش ماه توسط متخصصین ایرانی صورت پذیرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران با بیان این‌که در سال گذشته رکوردهای بسیار خوبی در تولید، فروش و صادرات به ثبت رسید، اظهار کرد: دو ونیم برابر شدن میزان صادرات در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ و دستیابی به ذخایر خوب مس در کشور که در چند ماه آینده اعلام می‌شود، ازجمله دستاوردهای صنعت مس در سال گذشته است. جای خوشحالی است که میزان ذخایر ما در پی گسترش فعالیت‌های اکتشافی به هشت میلیارد تن کانسنگ رسیده است که ۳۲.۵  میلیون تن مس خالص را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه ایران در جایگاه هشتم کشورهای دارای ذخایر مس دنیا است، اظهار کرد: در زمینه تولید و ذوب در حال حاضر توانایی تولید ۲۵۰ هزار تن کاتد مس وجود دارد که امیدواریم در سال جهش تولید از مرز ۲۷۰ هزار تن عبور کنیم و این میزان در افق ۱۴۰۳ بالغ‌بر ۴۰۰ هزار تن مس برسد.  سرمایه‌گذاری‌های شرکت مس در حال حاضر دو میلیارد و ۲۷۰ میلیون یورو به‌علاوه  ۲۰ هزار میلیارد تومان است که امیدواریم ظرف دو سال آینده تولید کنسانتره را از یک میلیون و ۱۸۰ هزار تن به دو میلیون تن کنسانتره در کشور ارتقا دهیم.

سعدمحمدی در رابطه با اقدامات انجام‌شده در حوزه اکتشافات معدنی گفت: در زمینه اکتشافات در سال گذشته ۷۰ هزار متر گمانه عمقی حفر شده که این میزان در سال ۹۹ به ۱۰۰ هزار متر خواهد رسید. در منطقه‌ میدوک طراحی معادن زیرزمینی برای استحصال مس با عیار بیش از ۰.۷۵ درصد را در دستور کار قرار داده‌ایم و در آینده‌ای بسیار نزدیک معدن زیرزمینی مس را فعال خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران با اعلام اینکه توسعه در صنعت مس همسو با توسعه اقتصاد جهانی تعریف شده است، تصریح کرد: با توجه به افزایش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفری جمعیت جهان در کمتر از ۱۵ سال آینده، افزایش تقاضای جهانی برای فلزات به‌طور چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد و پیش‌بینی بر این است که برای صنعت مس بین شش تا هشت میلیون تن به میزان تقاضای فعلی جهان که هم‌اکنون ۲۴ میلیون تن است، افزوده شود. در همین راستا شرکت صنایع ملی مس ایران با برنامه‌ریزی مدون قصد دارد همسو با اقتصاد جهانی قسمتی از بازار مس جهان را به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به کیفیت بالای مس تولیدی ایران، اظهار کرد: از مس ایران در صنایع هایتک و نانو دنیا استفاده می‌شود از این رو امیدواریم بتوانیم با استفاده از این قابلیت میزان بیشتری از بازار صادراتی جهان را اختصاص دهیم. علاوه‌براین میزان سرانه مصرف مس دنیا در حال حاضر ۳.۲ دهم کیلوگرم به ازای هر نفر است و این رقم در ۲۰ سال آینده به پنج کیلو اضافه خواهد شد و با برنامه‌ریزی می‌توانیم بازارهای بیشتری را در دنیا به خود اختصاص داده و در زمینه صادرات ارزآوری بیشتری را برای کشور به ارمغان بیاوریم.

ارسال نظرات
موضوعات روز