پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۵
این سوالی است که قطعاً پیش از خرید گوشی با بودجه مورد نظر به ذهنتان می‌رسد و به این سادگی‌ها هم دست‌بردار نیست، پس این مطلب را بخوانید.
کد خبر: ۴۳۲۳۱
گوشی تا ۴ میلیون چی بخریم؟تیتر20- شما در این مطلب به بهترین و خوش‌فروش‌ترین گوشی‌های میان‌رده در بازار از اواخر سال ۲۰۱۹ تا سال ۲۰۲۰ دسترسی دارید و می‌توانید آنها را با یکدیگر مقایسه کنید. اگر بودجه شما نه آنقدر زیاد است که بتوانید یک گوشی پرچم دار و تمام و کمال بخرید و نه آنقدر کم که به گوشی‌های پایین رده قناعت کنید، باید بگوییم در حال حاضر به صفحه درستی آمدید.

البته همیشه مسئله بودجه نیست، گاهی کاربری روزانه ما در حد یک گوشی میان رده است و نیازی نیست بیشتر هزینه کنیم. به هر حال ما اینجاییم تا با هم از مزایا و معایب گوشی‌های میان رده بازار باخبر شویم تا یک خرید خوب و با ارزش داشته باشیم.

اساساً عبارت «گوشی‌های میان رده» به چه معناست؟

گوشی میان رده به تلفن همراهی گفته می‌شود که قیمتی در حدود ۲.۵ تا ۴.۵ میلیون داشته باشد. البته این مرز مشخصی نیست و کاملاً نسبی است و قطعاً تا حدودی کمتر یا بیشتر از این بازه را هم در برمی‌گیرد. به عنوان مثال گوشی هواوی پی سی لایت در اولین روزهای عرضه در ایران قیمتی در حدود ۴ میلیون تومان داشت ولی تا چند وقت پیش تا قیمت ۲.۶۰۰.۰۰۰ تومان نیز تنزل پیدا کرد. البته اکثر گوشی‌ها به دلایل مختلف گران‌تر شده‌اند. در حالت کلی میان رده‌ها را با ارزش قیمت دلاری بررسی خواهیم کرد تا در بازه‌های زمانی مختلف این مطلب بی‌ارزش نشود.

بر چه اساسی بهترین گوشی میان رده را انتخاب کنیم؟

دقت کنید معیار طبقه بندی ما عوامل زیای مثل فروش بالا، بازخورد مشتریان و رضایت آنها و حتی فروش جهانی و داخلی محصول است. به همین علت ممکن است شما در این لیست از برندهایی که کم کم از بازار ایران در حال حذف شدن هستند مطلبی نیابید و برعکس از برندهای نوظهوری مثل شیائومی گوشی‌های زیادی ببینید. همچنین به دلیل اینکه بازه قیمتی مورد بررسی تقریباً زیاد است سعی کردیم امکانات گوشی را به نسبت قیمت بسنجیم و معایب گوشی را هم تا حد امکان بازگو کنیم و در آخر امتیازی تحت عنوان ارزش خرید به هر گوشی بدهیم. به عبارت دیگر کیفیت و مشخصات فنی در ازای مبلغ پرداختی توسط تیم تولید محتوا و بررسی محصول سنجیده شده است، که در اصطلاح به آن ارزش خرید می‌گویند و با نمره‌ای بین ۰ تا ۱۰ مشخص شده است.

گوشی شیائومی ردمی نوت ۸

طی بررسی‌هایی که داشتیم گل سر سبد لیست با کاهش قیمت چشم گیر و فروش خارق العاده‌ای که داشته قطعاً شیائومی ردمی نوت ۸ است. این گوشی با دو حافظه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی به بازار عرضه شده که هر دو آنها حافظه رمی معادل ۴ گیگ دارند. در ادامه مروری داریم بر تصاویر و مشخصات فنی این دلربای خوش قیمت.

گوشی موبایل شیائومی نوت ۸ از سری موفق نوت گوشی‌های شیائومی است که در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ به بازار معرفی شده است. این یک گوشی پرچمدار در کالبد گوشی میان رده به شمار می‌رود. اکنون این گوشی با ارائه دوربین حرفه‌ای توانسته بسیاری از رقبا را پشت سر بگذارد و بار دیگر ثابت کند که شیائومی لایق این رشد سریعی که داشته، بوده است. دوربین این گوشی با چهار سنسور مجزا از فوق عریض گرفته تا عریض و سنسور عمقی و سنسور ماکرو همگی را در خود جای داده است و می‌تواند ویژگی‌های زیادی را در اختیار شما قرار دهد. سنسورهای ذکر شده به ترتیب اندازه‌های ۸، ۴۸، ۲ و ۲ مگاپیکسلی دارند، بنابراین نگران کیفیت عکس‌های خود نباشید و این را به عهده گوشی هوشمند خود بگذارید.

پردازنده اسنپدراگون ۶۶۵ با رم ۴ و گرافیک آدرنو ۶۱۰ به آسانی از پس اجرای فرمان‌های شما برمی‌آید و بازی‌های نیمه سنگین را نیز بسیار روان اجرا خواهد کرد. باتری شیائومی نوت ۸ ظرفیتی ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد و همین مقدار کافیست تا شما را بیشتر از یک روز همراهی نماید. این گوشی نمونه حرفه‌ای‌تری نیز دارد که تحت عنوان گوشی شیائومی نوت ۸ پرو شناخته می‌شود که در ادامه آن را نیز بررسی خواهیم کرد.

اگر همه موارد را تجمیع کنیم شیائومی نوت ۸ ارزش خریدی معادل ۹ از ۱۰ دارند.

یک امتیاز کم شده نیز به علت ضعف دوربین سلفی این گوشی است.چون دوربین دوم نوت ۸ به نسبت مشخصات دیگر این گوشی ضعیف است و کیفیتی معادل ۱۳ مگاپیکسل دارد ولی همچنان خرید گوشی شیائومی نوت ۸ را توصیه می‌کنیم. دقت کنید در مبحث خرید گارانتی و خدمات پس از فروش و رجیستری قانونی گوشی مسئله‌ای بسیار حائز اهمیت است..

گوشی موبایل سامسونگ A۵۰s

سامسونگ در سال ۲۰۱۹ با تنوع بسیار زیاد مدل‌ها تمام مشتریان و طرفداران خودش را متعجب کرد. در این سری از محصولات سری A بررسی مختصری روی گوشی گلکسی A۵۰s که به نوعی مدل پیشرفته‌تر A۵۰ محسوب می‌شود، خواهیم داشت. بهتر است اول به یکی از پرتکرارترین سوالات در مورد این گوشی پاسخ دهیم.

A۵۰s چه فرقی با A۵۰ دارد ؟

اولین تفاوت اساسی در کیفیت لنزهای این دو گوشی نمود پیدا کرده، به طوری که در نسخه قبلی یعنی A۵۰ شاهد لنزهایی با کیفیت ۲۵ مگاپیکسل ۸ و ۵ مگاپیکسل بودیم و دوربین سلفی نیز ۲۵ مگاپیکسل بود اما در نسخه جدید یعنی گلکسی A۵۰s دوربین‌های اصلی گوشی به ترتیب ۴۸، ۸ و ۵ مگاپیکسل هستند و دوربین سلفی به ۳۲ مگاپیکسل ارتقا پیدا کرده است.

مدل اصلی پردازنده مطابق معمول تفاوتی نکرده و اگزینوس است اما در a۵۰s از مدل جدیدیتری استفاده شده است. در A۵۰ پردازنده exynos ۹۶۱۰ به کار رفته و در A۵۰s مدل exynos ۹۶۱۱ استفاده شده است.
در باقی قسمت‌ها A۵۰s تفاوت خاصی با مدل قبلی ندارد، ضمن اینکه مدل ۱۲۸ گیگ a۵۰ هم با رم ۴ عرضه شده، هم با رم ۶ اما a۵۰s با حافظه ۱۲۸ فقط با رم ۶ گیگا بایتی در دسترس است و پشتیبانی کارت حافظه در مدل جدید نیز ارتقا پیدا کرده و برخلاف A۵۰ که تا ۵۱۲ گیگ حافظه را پشتیبانی می‌کند A۵۰s می‌تواند با اقتدار تا ۱ ترابیات حافظه خارجی را پشتیبانی کند.

صفحه نمایش سوپر امولد، باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری، شارژ سریع ۱۵ واتی، حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش گوشه‌ای از امکانات دیگر این میان رده خوش فروش سامسونگ است که باعث شده در لیست ما جایگاه مناسبی داشته باشد.

ارزش خرید ۹ از ۱۰/ مهر
ارسال نظرات
موضوعات روز