سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
پرسپولیس با اتفاقاتی عجیب در نهایت فصل پرهیاهوی خود برای دستیابی به قهرمانی در لیگ هفتم را به پایان رسان.
کد خبر: ۴۳۳۸۲
ده داستان ناشنیده از قهرمانی پرسپولیس با قطبیتیتر20- روزها برای افشین قطبی طی فصل هفتم آنقدر به گرمی لحظاتی که پایش را در فرودگاه امام خمینی و در میان استقبال گرم هواداران گذاشت، نبود. او خیلی زود و بعد از 4 برد متوالی لقب امپراطور را از سوی هواداران کسب کرد اما روزهای پر چالشی رای برای پایان حسرت‌‎ سرخ‌ها برای قهرمانی پشت سر گذاشت. فصلی که حبیب کاشانی امیدوار بود با ریش سفیدی‌اش یک مثلث فوق العاده روی نیمکت برای موفقیت تیم پایه بگذارد اما هیچ وقت آنها نتوانستند لحظات گرمی را پشت سر بگذارند. اکنون در سالروز قهرمانی سرخ‌ها در لیگ هفتم برخی حواشی داغ آن روزهای تیم افشین قطبی برای رسیدن به قهرمانی را مرور می‌کنیم و به این سئوال فکر می کنیم که با این همه حاشیه و دردسر این تیم چطور قهرمان لیگ شد؟

قطبی در فرودگاه گفت نه

افشین قطبی در آن زمان مربی تیم ملی کره جنوبی و دستیار اول پیم وربیک و سرمربی تیم ملی این کشور بود. او که در جام جهانی 2006 هم روی نیمکت کره به رهبری دیک ادووکات نشسته بود، از سوی پرسپولیسی ها برای مربیگری تیم در نظر گرفته شده بود. اما در جلسه ای که بین او و استیلی و حبیب کاشانی در نظر گرفته شده بود، پذیرش هر پستی را جز سرمربیگری پرسپولیس رد کرد و حتی این جلسه سه نفره را ترک کرد تا به اردوی تیمش بپیوندد. با این حال در این لحظه ناگهان حمید استیلی به حبیب کاشانی گفت که او نمی‌خواهد سرمربی باشد و با قطبی توافق کند؛ این اتفاق باعث سرمربیگری قطبی در پرسپولیس شد. اگرچه او در ابتدای فصل با تیم کره جنوبی درگیر جام ملت های آسیا  بود و به خریدها و تمرینات اول فصل هیچ نظارتی نداشت که همین موضوع روی اختلافات تاثیرگذار بود.قطبی در بدو ورود به ایران قول قهرمانی با 65 امتیاز را داد و با توجه به کسر 6 امتیاز به وعده‌اش عمل کرد.

احضار کاشانی؛ استیلی، قطبی و مرزبان استعفا بدهید

علیرضا مرزبان در آن فصل به عنوان یک کشف از سوی حمید استیلی به تیم آمده بود و قرار بود کار را بعنوان نفر اول فنی در دست بگیرد اما معادلات با حضور افشین قطبی برهم خورد و او نفر اول کادرفنی معرفی شد. قطبی نیز با روابط عمومی بالای خود خیلی زود در بین هواداران جایش را باز کرد و همین مساله در کنار پیروزی‌های خوبی که سرخ‌ها کسب کردند به مذاق دیگران خوش نمی‌آمد. این اختلاف باعث شد تا حبیب کاشانی یک روز هر سه آنها (استیلی، قطبی و مرزبان) را دفترش در شورای شهر دعوت کند. مدیرعامل سرخ‌ها به هر کدام از آنها یک برگه داد و گفت یا هر سه نفر اکنون استعفا می‌دهید یا در کنار هم به کار ادامه می‎دهید !
رابطه این سه البته هرگز بهبود نیافت و مرزبان رد نهایت رد کادرفنی کنار گذاشته شد و اگرچه قطبی و استیلی تا پایان فصل با هم کار کردند اما در فصل بعد قطبی استیلی را کنار گذاشت که این موضوع به ضررش تمام شد.

کودتای نافرجام در هتل لاله

پیش از انجام ششمین مسابقه پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال ایران و در شرایطی تیم در اردوی پیش از بازی در هتل لاله قرار داشت، پنج شنبه شب سه چهار بازیکن دانه درشت تیم در جلسه با حبیب کاشانی، خواستار تغییر افشین قطبی و انتخاب حمید استیلی به عنوان سرمربی شدند. علیرضا نیکبخت واحدی، محمدرضا مامانی و شیث رضایی سه فعال جدی این جلسه با مدیرعامل بودند و محسن خلیلی، پژمان نوری و تنی چند هم از مخالفان این موضوع. البته شیث رضایی بعدها در گفتگو با ورزش سه این خبر را به طور کامل را به طور کامل تکذیب کرده اگرچه او هرگز اختلاف شدیدش با قطبی را پنهان نمی‌‌کند.


جنجال نیکبخت با مصدومیت و درگیری

دیگر بازیکنی که نقش اصلی درگیری‌ها و تنش‌ها در دوره قطبی و قهرمانی تراژدیک این تیم را برعهده داشت علیرضا نیکبخت بود. او یکبار پیش از جدال با شیرین فراز در کرمانشاه به گواه یکی از بازیکنان وقت بعد از اینکه متوجه شد نام محمدرضا مامانی به عنوان دوست صمیمی‌اش در لیست 18 نفره قرار ندارد اعلام می‌کند که مصدوم است و نمی‌تواند بازی کند. قطبی اما به بازیکن شماره 10 تیمش می‌گوید که منافع پرسپولیس به شخص نفروشد. او به اردو بازگشت و با یک نمایش ضعیف در بین دو نیمه تعویض شد. در زمان تعویض این بازیکن بطری آب را جلوی قطبی به زمین کوبید  و بعد از آن نیز استادیوم را ترک کرد. قطبی هم او را در بازی بعدی (سایپا) نیز از لیست خارج می‌کند و به کمیته انضباطی حواله می‌دهد که ماحصل آن جریمه 5 میلیونی و یک بازی محرومیت بود. قطبی بعد از آن درباره این بازیکن گفت:«نیکبخت بهترین و بی انضباط ترین بازیکن من است.»جالب اینکه نیکبخت در بازی پایانی مقابل سپاهان در بین نفرات اصلی تیم قرار نداشت اما در نهایت در تیم ماند و فصل بعد هم با وجود همه تنشها با قطبی ادامه داد.

دورافتخار و خداحافظی قطبی در شیراز

اول اسفندماه پرسپولیس در شیراز مهمان فجرسپاسی بود اما شب قبل از بازی از فدراسیون با قطبی تماس گرفتند و گفتند او سرمربی تیم ملی شده .جالب اینکه قطبی هم همان شب با افشین پیروانی تماس گرفت و به او گفت به فکر فهرست تیم ملی باشد! اتفاقی که باعث شد او پیش از بازی با پرچم ایران در ورزشگاه حافظیه دور افتخار بزند اما بعد از آن علی دایی که مدعی شده بود هرکس لابی قوی‌تری داشته باشد به نیمکت می‌رسد، به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد. در آن بازی حتی قطبی زیاد روی منطقه فنی حاضر نشد و استیلی بیشتر کار را دنبال می‌کرد.

 
ماجراهای تمام نشدنی همسر آقای سرمربی

افشین قطبی به واسطه ازدواجش با یک بانوی دورگه کره ای - هلندی، زیر ذره بین جدی برخی از نهادها قرار داشت. سرمربی پرسپولیس که در ابتدا تنها به ایران آمده بود، بعد از مدتی همسر خود را به ایران منتقل کرد و او برای اولین بار در فروردین ماه و در دربی برگشت به عنوان میهمان ویژه به همراه فریده شجاعی در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کرد. با این حال سرمربی سرخپوشان بابت این مسئله طعنه های زیادی را از سوی افراد مختلف شاغل در فوتبال تحمل کرد. مصاحبه هایی که گاه و بیگاه از سوی برخی اشخاص (و حتی برخی متشرعین فوتبال ایران) به زبان می‌آمد تا روزهای سخت قطبی در تهران، دشوارتر هم بشود.البته این جو در نهایت شکسته شد و یوروم همسر سرمربی پرسپولیس حتی بعد از قهرمانی در یک برنامه تلویزیونی در شبکه اول نیز حاضر شد.

 
چه کسی لپ تاپ را شکست؟

یکی از حاشیه‌های جنجالی آن دوران به شکسته شدن لپ تاپ افشین قطبی مربوط می‌شود. اختلافات جدی در آن دوران در نهایت باعث شد تا پیش از شروع یکی از تمرینات افشین قطبی با صحنه‌ای باورنکردنی مواجه شود. شکسته شدن لپ تاپ درست در اتاق مربیان ماجرایی باورناپذیر برای افشین قطبی بود. بازیکنان دقایقی بعد بغض او را مقابل کانکس دیدند. جای استوکس روی لپ تاپ شک و گمان این توطئه را به سمت بازیکنان می‌برد و محمدرضا مامانی، شیث رضایی و یکی دو بازیکن دیگر در سیبل اتهام قرار گرفتند. هرچند قطبی اعتقاد داشت اتاق مربیان جایی نبوده که بازیکن بتواند وارد آن شود و همچنان به برخی اعضای کادر خود مشکوک بود و در نهایت نیز این ادعا قوت گرفت که یکی از اعضای کادرفنی‌اش کلید ورود به اتاق مربیان و له کردن لپ تاپ قطبی زیر استوک را به یکی از بازیکنان برای انجام آن داده است. این ادعا هرگز تایید نشد.

 
لابی کاشانی برای مدافع سبکسر

شیث رضایی در بطن بیشتر حواشی آن فصل قرار داشت. مدافع شمالی سرخ‌ها در پایان دیدار با برق شیراز و در حالیکه کاروان این تیم در حال بازگشت به تهران بودند از غفلت مهماندار هواپیما سود برد و با قرار گرفتن پشت گوشی یک خبر هولناک را پیج کرد: خانم‌ها و آقایان، هواپیما در حال سقوط است! و بلافاصله خودش را به خواب زد اما خیلی زود همه متوجه شدند که این ماجرا زیر سر اوست.این شوخی شیث رضایی جنجال بزرگی در هواپیما شکل داد و اضطراب بین مسافران باعث شد تا مهمانداران و کاپیتان پرواز لحظاتی سختی برای آرام کردن آنها پشت سر بگذارند. هواپیما در شرایطی در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست که در همان گیت خروجی شیث رضایی توسط حراست فرودگاه بازداشت شد و برای توضیحات درباره این حرکت بچگانه بازخواست شد. ماموران با حضور جلوی پلکان هواپیما قصد داشتند از همان جا شیث را با دستبند ببرند که حبیب کاشانی مانع شد و همان جا ایستاد از تک تک مسافران عذرخواهی کرد. مدیرعامل وقت سرخ‌ها ساعات طولانی برای پایان دادن به این ماجرا لابی کرد تا توانست شیث را بعد از یک شب بازداشت، به خانه روانه کند و این در حالی بود که چند شاکی خصوصی به دنبال طرح موضوع و برخورد با بازیکن پرسپولیس بودند.

 
حمله لیدرهای پرسپولیس به رختکن تیم

پرسپولیس باخت تلخ و پرگلی  در اهواز مقابل استقلال این شهر تجربه کرد تا شانس آنها در هفته‌های پایانی برای دستیابی به قهرمانی کمتر شود. اتفاقی که باعث شد لیدرهای باشگاه در همان رختکن اهواز به بازیکنان تیم حمله کنند. حمله لیدرهای خودی در پایان بازی به بازیکنان هم در جمع اتفاقات باورنکردنی آن فصل محسوب می‌شود. هرچند برخی بازیکنان معتقدند این اقدام با هماهنگی مدیرعامل باشگاه انجام شده تا به بازیکنان شوک وارد شود. البته قطبی در کل محبوب لیدرها نبود و یک بار هم در زمین تمرین پرسپولیس یکی از آنها به شدت و با حالتی تهدید آمیز به وی اعتراض کرد.

 خوابی که آشوب به پا کرد!


در دقیقه 90+5 بازی آخر(پرسپولیس – سپاهان) درحالیکه بازی 1-1 دنبال می‌شد و امیدها به حداقل رسیده بود،یک ضربه کاشته پشت محوطه جریمه سپاهان اعلام شد که محسن خلیلی بعنوان کاشته زن اصلی پشت توپ قرار گرفت.در این لحظه اما فرزاد آشوبی سمت او آمد و از خلیلی خواست بابت خوابی که دیده (گلزنی در این بازی) ضربه را به وی بسپارد. خلیلی با این درخواست موافقت کرد تا اشوبی با ضربه‌ای ضعیف توپ را به دیوار دفاعی سپاهان بکوبد و سپس توپ دوباره به خلیلی برسد و با یک شلیک  کریم باقری را در موقعیت صاحب توپ کند و بعد سانتر کریم باقری و گل سپهر و پایان دیوانه‌وار فصل.همانطور که قطبی گفته بود:قهرمانی ما را در آسمان نوشته اند./ ورزش سه
ارسال نظرات
موضوعات روز