چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
پگاه ساعت ساز
تیتر20 - این روزها بسیار شاهد آن هم هستیم که در صنعت غذای کشور برندهایی رخ نمایی می کنند که بدون داشتن کارخانه بازار و مشتریان خوبی دارند و با برندهای بنام و باتجربه  همپا شده اند.

هنگامی که به نمایشگاه مواد غذایی می رویم با علم بر اینکه برخی از برندها بنا به دلایلی در نمایشگاه حضور پیدا نمی کنند با انبوهی از برندهای غذایی روبرو می شویم .ممکن است این سوال برای شما هم بوجود آمده باشد که آیا واقعا این همه کارخانه تولیدی داریم آنهم با کاملترین سبد کالایی ممکن؟

تولید بصورت ظرفیت خالی یکی از روش های تولید بدون نیاز به داشتن سرمایه بالا برای راه اندازی کارخانه است.

از طرفی کمک می کند تا کارخانجات بتوانند از توان حداکثری تولید خود استفاده کنند و سودشان افزایش یابد.

در واقع کارخانه تولید کننده و برند سفارش دهنده مکمل همدیگر برای رفع نیاز های جامعه و مصرف کننده می شوند و بازار را رقابتی تر و پویا تر می کنند.

سرمایه گذاری اولیه در استراتژی تولید بدون کارخانه وجود ندارد و این یک مزیت بزرگ در این روش است همچنین مزیت دیگر آن اشتغال زایی است.

علاوه بر کاهش هزینه های اشتغال زایی در جامعه می توان از موازی کاری در بخش تولید نیز اجتناب کرد. 

این یک بازی سه سر برد است، تولید کننده،صاحب برند و مصرف کننده هر سه از این همکاری سود می برند.

یعنی سرمایه کارخانه‌دار راکد و بدون استفاده نمی ماند و ظرفیت کارخانه‌ها تکمیل می‌شود کارخانجات تولیدی  با افزایش تولیدشان سود بالاتری بدست می آورند، صاحب برند با کمترین هزینه و بدون دست و پنجه نرم کردن با مشکلات تولید فقط به مدیریت و بازاریابی می پردازد و مصرف کننده می تواند از محصولاتی با کیفیت بالا که به جهت نوپا بودن برندشان قیمت مصرف کننده پایین تری دارند بهره ببرند.

از طرفی تولید بصورت ظرفیت خالی به ارز آوری هم  منجر می شود ، هنگامی که نیازهای جامعه برطرف شود مازاد تولید جهت صادرات کمک شایانی به سود آوری و ارز آوری می کند.

تولید بدون کارخانه راهکار اساسی برای حل مشکلات صنعت است، چراکه از ظرفیت های خالی و بلااستفاده صنعت بهره برده و به افزایش سود کسب و کارهای تولیدی کمک می کند.

تولید بدون کارخانه به خصوص برای محصولات غذایی که ویژگی‌هایی چون تنوع در تولیدات، عمر کوتاه محصول، تغییر سریع تکنولوژی و تغییر شدید بازار دارند بسیار مناسب است.

تولید بدون کارخانه، به‌معنای حذف کارخانه از فرایند تولید نیست، بلکه این نوع تولید جدای از مزایایی که دارد دغدغه‌ها و مشکلات ناشی از کارخانه‌داری را برای طرفين قرارداد به حداقل رسانده و هریک از آنها را روی موضوعی تخصصی متمرکز می کند.

 با ایجاد فضایی مشارکتی و سالم به کارخانه‌داران و تولیدکنندگان بدون کارخانه سود رسانده و باعث رشد آنها می‌شود. 

از طرفی برخی کارخانه های تولیدی با اینکه فضا و امکانات تولید کامل سبد کالایی شان را دارند ، ولی تولید خود را معطوف به چند کالای تخصصی می کنند و مابقی محصولات  را برون سپاری می کنند که این کار صرفه جویی بزرگی در هزینه هایشان می کند.

در انتها اگر شما به عنوان یک کارآفرین قصد راه اندازی یک تولیدی را با استفاده از استراتژی تولید بصورت ظرفیت خالی یا برند اختصاصی را دارید، باید ابتدا در مورد ظرفیت های بازار، میزان تقاضا برای کالای مورد نظر، قابلیت فروش کالا و غیره به خوبی تحقیق کنید. 

مشاوره گرفتن از مدیران باتجربه در این حوزه و استفاده از تجربه آنها و  از طرفی تحقیقات بازار روشی برای کسب اطمینان از موفق شدن یا نشدن چنین استراتژی در حوزه مورد نظر می باشد. 

بنابراین، قبل از دست زدن به هر عملی در این جهت، باید اطلاعات کافی در مورد وضعیت بازار را در دست داشته باشید تا بتوانید میزان فروش خود را پیش بینی کنید.

ارسال نظرات
موضوعات روز