سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
دبیر انجمن تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب می‌گوید تا روز هشتم از برپایی نخستین نمایشگاه مجازی حجاب و عفاف، بالغ‌بر ۳۱۴ هزار و ۱۷۰ نفر از این سامانه بازدید داشته‌اند.
کد خبر: ۴۳۴۵۴
همراهی 80 برند با اولین نمایشگاه مجازی عفاف و حجابتیتر20- کرونا اگرچه یک بحران جهانی به شمار می‌رود اما مجالی را فراهم کرد تا هر یک از ما به ساحت و شرایطی در حوزه کاری خود فکر کنیم که شاید تا پیش‌ از این چندان به قابلیت و ظرفیت‌های اجرایی آن پی نبرده بودیم.

منظور سنجش موقعیت‌هایی است که این روزها به جهت بروز بسیاری از مشکلات، شاید بتوان به آن‌ها به چشم یک جایگزین مطمئن، راهگشا و سازنده نگاه کرد.

بروز چنین عارضه‌ای یعنی شیوع کرونا حوزه مد و لباس را نیز همچون سایر عرصه‌ها تحت‌الشعاع خود قرار داد تا جایی که فعالان و تولیدکنندگان آن را واداشت با تمهیداتی ویژه به دنبال روش‌های جایگزین ارائه محصولات خود باشند. در چنین شرایطی که تداوم کرونا تداخل با ماه مبارک رمضان پیدا کرده است و البته به سنت هر ساله باید شاهد برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب دربردارنده محصولات مد و لباس در حوزه لباس اسلامی باشیم، فعالان این عرصه نمایشگاه مجازی عرضه محصولات در این حوزه را جایگزین کرده‌اند.

این رویداد اگرچه به جهت شیوع کرونا و ترس از همه‌گیر شدن آن به‌شرط برگزاری حضوری آن اتفاق افتاده است، اما شیوه‌ای نوین و مبتکرانه در عرضه محصولات عفاف و حجاب است به‌ویژه در کلان‌شهری همچون تهران که بُعد مسافت و ضعف ناشی از روزه‌داری شاید مراجعت حضوری بازدیدکنندگان را با مشکلاتی روبرو کند.

به هر روی نخستین نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب رمضان، هم‌زمان با میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع)، به شکل مجازی و از طریق سامانه  Hijab99.irآغاز به کار کرد و قرار است تا 10 خردادماه ادامه داشته باشید.

مشروح گفت‌و‌گو با مریم خرمدره دبیر انجمن تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب را در ارتباط با این رویداد در ادامه بخوانید:

خانم خرمدره، لطفاً مخاطبان این مطلب را در جریان آخرین آمار همراهی فعالان عرصه عفاف و حجاب و مخاطبان این محصولات با نخستین نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب هم‌زمان با ماه مبارک رمضان بگذارید.

بر اساس آخرین آمار بازدید از سایت نمایشگاه تا روز گذشته ف۳۱۴ هزار و ۱۷۰ نفر از این سامانه بازدید داشته‌اند که تنها در روز گذشته بازدیدی بالغ‌بر ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر را شاهد بودیم. به‌طورکلی ۸۰ برند برای حضور در این نمایشگاه مجازی به‌منظور نمایش محصولات خود ثبت‌نام کرده‌اند و درمجموع تاکنون ۵۹۵ قلم کالا بارگذاری شده و تا روز گذشته ۵۴۴ قلم عرضه و توزیع شده است.

آیا تمام برندهای حوزه عفاف و حجاب که برای حضور در این نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند موفق به ثبت محصولات در سامانه نمایشگاه شده‌اند؟

از میان ۸۰ برند که برای حضور در این نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند، تاکنون ۵۵ برند موفق شده‌اند محصولات خود را بارگذاری کنند البته که در نخستین تجربه و گام از نمایش و عرضه مجازی محصولات حوزه عفاف و حجاب بسیاری از برندها با روش‌های نوین و فناوری‌های روز آشنا نیستند و بیشتر طبق عادت از روش‌های سنتی در این زمینه بهره بردند. در این میان و از آنجا که بسیاری از تولیدکنندگان و فعالان عرصه عفاف و حجاب بیشتر به روش‌های سنتی توزیع و عرضه محصولات عادت دارند و با تکنولوژی روز و فضای مجازی چندان آشنا نیستند طی روز گذشته یک کارگاه آموزشی استفاده از تخته در محل مدیریت سایت برگزار شد تا این عزیزان با روند هر چه بهتر و سریع‌تر بارگذاری نمایش محصولات در سامانه آشنا شود.

آیا از میزان تبلیغات رسانه‌ای برای این رویداد نوپا راضی هستید؟

خوشبختانه تبلیغات مطلوبی از مسیر شبکه‌های اجتماعی برای این رویداد داشته‌ایم و صداوسیما نیز حمایت قابل‌توجهی را از نمایشگاه به عمل آورده است.

تا به امروز استقبال مخاطبان چگونه بوده است؟

هرچند طی دوره‌های برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم همواره این مسئله وجود داشت که استقبال و بازدید از نمایشگاه در روزهای میانی پرستاری رونق می‌گیرد علیرغم آن کرد توقع می‌رفت که در نخستین گام برپایی نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب استقبال قابل‌توجهی از مخاطبان داشته باشیم اما از همان روزهای ابتدایی آغاز به کار نمایشگاه مجازی شاهد آن بودیم که مخاطبان به سایت مراجعه کرده و محصولات موردنظر خود را سفارش دادند ضمن اینکه برخی از برندها نیز در خلال برگزاری برپایی این نمایشگاه به جمع همراهان با نمایشگاه مجازی پیوستند.

آیا به فکر ایجاد نمایشگاه و محل عرضه دائمی محصولات حوزه عفاف و حجاب به شکل دائمی هستید؟

انجمن محصولات و حجاب همواره طی سال‌های اخیر تلاش کرده است تا موقع مطالبات خود را به‌ویژه در زمینه دائمی فروش محصولات به نهادهای مختلف اطلاع‌رسانی کنند اما ازآنجاکه هیچ اتفاق قابل ذکری در این زمینه رخ نداد بنا داریم تا پس از پایان نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب سکوی مجازی ارزه محصولات را به شکل دائمی و در قالب یک سایت طراحی کنیم تا یکی از بزرگ‌ترین مشکلات فعالان این حوزه یعنی نبود امکان عرضه محصولات در آینده نزدیک را مرتفع سازیم.

آیا محصولات عرضه‌شده در سامانه مجازی نمایشگاه عفاف و حجاب از فیلتر خاصی عبور کرده‌اند و انتخاب‌ها بر اساس دستورالعمل‌هایی خاص انجام گرفته است؟

یکی از موضوعات مهم در زمینه عرضه محصولات به شکل مجازی عبور این آثار از یک فیلتر است چرا که لازم است خروجی زحمات تلاش‌ها و فعالیت‌های فعالان حوزه عفاف و حجاب در زمینه‌های مختلف ازجمله طراحی مطلوب به نظر  رسد بنابراین بدون شک از زمان برپایی نمایشگاه دائمی مجازی محصولات عفاف و حجاب این تصمیم را داریم که یکی است اما ممیزی با حضور جمعیت فراهان و کارشناسانه در حوزه عفاف و حجاب و همچنین فعالان عرصه تبلیغات مجازی تشکیل دهیم و هر آنچه ازاین‌پس روی سایت بارگذاری می‌کنیم دارای مجوز انتشار محصولات از سوی انجمن خواهد بود.

لطفاً درباره برنامه‌های آموزشی انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب در ماه‌های پیش رو توضیح دهید؟

با توجه به اینکه نیاز مبرم به ارائه ایده‌های خلاقانه و نو در حوزه محصولات عفاف و حجاب وجود دارد و در این مسیر باید استعدادهای موجود کشف شود درصدد هستیم که پس از پایان نمایشگاه مجازی دوره‌های آموزشی را در زمینه‌های طراحی محصولات متنوع حوزه عفاف و حجاب با حضور و همراهی اساتید خبره و برجسته دانشگاهی برگزار کنیم تا علاوه بر ارتقاء سطح طراحی محصولات حجاب در زمینه تولید آثار، خلاقانه گام‌های مؤثری را برداریم./ هنرآنلاین

ارسال نظرات
موضوعات روز