سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
نتیجه برنامه‌ریزی مرچندآیزر موجب می‌شود فروش خاموش تحقق یابد؛ فروشی که نیاز زیادی به فروشنده ندارد و خریدار بدون دخالت نیروی انسانی مجاب به خرید می‌شود.
کد خبر: ۴۳۵۰۰
تیتر20- همواره چیدمان یکی از مهم‌ترین اصول به‌منظور سازمان‌دهی محصولات یک برند به شمار می‌شود که در این میان، افرادی با عنوان مرچندایزر (Merchandiser) بر اساس یک دانش و رویه کاملاً علمی و تخصصی، فضای فروشگاه را به‌گونه‌ای سازمان‌دهی می‌کند که از برنامه‌ها و استراتژی‌های بازاریابی فروشگاهی پشتیبانی شود، مرچندایزر متخصص برنامه‌ریزی چیدمان اجناس در فروشگاه است.

این افراد در حقیقت متخصصانی هستند که بنا به درخواست تأمین‌کنندگان و یا مدیریت فروشگاه در محیط‌های فروشگاهی حضور می‌یابند و تلاش می‌کنند استراتژی‌های فروش و برندسازی را در فروشگاه‌ها اجرا کنند.

مرچندایزر متخصصی است که با همکاری تیم فروش فروشگاه برای عرضه هرچه بهتر محصول تلاش می‌کند. علاوه بر ابتکار عمل، تسلط بر فنون فروش و مذاکره، مهارت در چیدمان اجناس و جلوه‌پردازی آن‌ها، این فرد باید فهم دقیقی نسبت به فرآیند خرید، فروش، حمل‌ونقل و انبارداری کالاها داشته باشد. همچنین وظایف دیگری مانند جلب‌توجه خریداران بالقوه، خوش‌آمد گویی و اطلاع‌رسانی به آن‌ها و تهیه گزارش فروش نیز بر عهده‌دارند.

یک متخصص مرچندایزر با بازبینی آرایش سطح فروش، محصولات را در موقعیتی قابل‌رؤیت و آشکار قرار می‌دهد. همچنین جو روانی حاکم بر فروشگاه را مدیریت کرده و طرح چیدمان و نمایش اجناس در قفسه‌های فروشگاه را تدوین می‌کند.

ازجمله مهم‌ترین وظایف مرچندآیزرها، مشارکت در تدوین استراتژی فروش اجناس در فروشگاه و برنامه‌ریزی حجم خرید مشتریان است. مرچندآیزرها اهدافی را که مدیران سطح بالاتر تدوین کرده‌اند به دستورالعمل و رویه‌هایی ترجمه می‌کنند تا دستیاران فروش بتوانند آن‌ها را در سطح فروش عملیاتی کنند.

نتیجه برنامه‌ریزی مرچندآیزر موجب می‌شود تا فروش خاموش تحقق در عرصه مد و لباس نیز تحقق یابد. فروشی که نیاز زیادی به فروشنده نداشته و خریدار بدون دخالت نیروی انسانی مجاب به خرید می‌شود، در حقیقت کالا خود می‌تواند موجب فروشش شود.

داشتن روحیه و رویکرد کسب‌وکار، خود انگیزگی در کار، همکاری و هماهنگی با سایر کارکنان، آگاهی و تسلط بر مهارت‌های فروش حرفه‌ای، مهارت‌های آماری و محاسباتی، مهارت استفاده از تکنولوژی‌های اطلاعاتی و رایانه‌ای، توانایی تفسیر داده‌های فروش و اتخاذ تصمیم بر اساس آن‌ها، خوش‌ذوق بودن و آشنایی با سبک‌های هنری ازجمله مهارت‌ها و تخصص‌های لازم برای یک مرچندایزر به شمار می‌رود./ هنرآنلاین

ارسال نظرات
موضوعات روز