سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
تیتر20 بررسی می کند؛
مدیران سایپا تصمیم گرفتند برای نجات پارس خودرو، تولید ساینا و کوئیک را به این شرکت بسپارند تا هم آن را نجات دهد و هم خیالشان بابت کیفیت دو محصول موردنظر (به جهت مجهز بودن پارس خودرو) راحت باشد.
کد خبر: ۴۳۵۷۷
پاس گل سایپا/ ساینا و کوییک روی خط تولید پارس خودرو
تیتر20 - با راه اندازی خط تولید رباتیک تولید بدنه پارس خودرو، این شرکت حالا توانایی تولید همزمان محصولات جدید خود شامل خانواده S200  و Q200 را دارد.

بنابر اظهارات میرجواد سلیمانی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، از تیر سال گذشته در راستای اجرای برنامه توقف تولید پراید و برای جبران افت تیراژ حاصل از آن، دستور افزایش ظرفیت تولید محصولات S200 و Q200 در پارس خودرو صادر شده است. 

به گفته وی، این دو خانواده شامل خودروهای ساینا و کوییک می شود و به همین منظور، طراحی،ساخت، نصب و راه اندازی خط رباتیک جدید برای تولید بدنه این خودروها در کمتر از 10 ماه آماده راه اندازی شده است. با راه اندازی این خط تولید جدید که توان تولید افزایش ظرفیت اسمی آن وجود دارد، پارس‌خودرو می تواند چند مدل و تیپ مختلف از کوئیک و ساینا را به تولید برساند.

اما کوئیک و ساینا چگونه سر از پارس خودرو درآوردند و آینده بازار آنها به چه شکل خواهد بود؟ این دو محصول که با نام تجاری Q200 و S200 شناخته می شوند، در اصل متعلق به سایپا هستند، اما این خودروساز تصمیم گرفت آنها را در اختیار زیرمجموعه اش پارس خودرو قرار دهد.

پس از اعمال تحریم های سخت علیه خودروسازی ایران، پارس خودرو دو محصول اصلی خود شامل رنو و برلیانس را از دست داد. در واقع تحریم سبب شد رنو فرانسه و برلیانس چین، ایران را ترک کنند و طبعا تولید محصولات شان در پارس خودرو متوقف شود. در پی این اتفاق، تیراژ و فروش پارس خودرو به شدت افت کرد و این شرکت عملا تنها پراید را برای تولید در اختیار داشت، پرایدی که آن نیز قرار است حذف شود.

با ادامه این شرایط، پارس خودرو به عنوان سومین خودروساز بزرگ کشور که اتفاقا بسیار مجهز نیز هست، عملا نیمه تعطیل می شد، چون محصول چندانی برای تولید نداشت. در این شرایط، سایپا تصمیم گرفت برای نجات پارس خودرو، تولید ساینا و کوئیک را به این شرکت بسپارد تا هم آن را نجات دهد و هم خیالش بابت کیفیت دو محصول موردنظر (به جهت مجهز بودن پارس خودرو) راحت باشد. 

پارس خودرو از سال گذشته تولید ساینا و کوئیک را آغاز کرده و حالا می تواند ضمن افزایش تیراژ، تیپ های مختلف آنها را نیز بسازد. با این اقدامات، هم پارس خودرو جای خالی محصولات رنو و برلیانس را پر می کند و هم مشتریان از این خودروهای جدید بیشتر بهره مند می شوند. در این بین، ساینا به جهت آنکه زودتر از کوئیک روانه بازار شده، جایگاه خود را به دست آورده و به نوعی خواستگاه آن مشخص است. 

ساینا به عنوان یک خودرو متوسط و در رده ای بالاتر از پراید و تیبا قرار دارد و افزایش تیراژ آن در پارس خودرو می تواند ضمن افزایش عرضه، سبب کاهش قیمت نیز بشود. ساینا خودرویی به اصطلاح خانوادگی به حساب می آید و با توجه به حجم بالای صندوق آن، برای ایرانی ها که بسیار اهل سفر هستند، گزینه مناسبی به شمار می رود. ساینا همچنین با توجه به رده قیمتی که در آن قرار دارد، می تواند برای قشر نسبتا متوسط جامعه گزینه مناسبی باشد.

اما پارس خودرویی ها با تولید کوئیک به ویژه در مدل آر که از جذابیت های بصری برخوردار است، عملا خودرویی مناسب نسل جوان و همچنین بانوان را روانه بازار کرده اند. کوئیک مدل آر می تواند به عنوان خودرویی اسپرت در بازار کشور جای مناسبی را برای خود باز کند، ضمن آنکه گزینه مناسبی برای ترددهای شهری یا مسافت های کوتاه بین شهری نیز هست. در کوئیک آر از ترکیب رنگ جذابی استفاده شده از همین رو می توان خواستگاه اصلی آن را بخش اسپرت پسند جامعه (جوانان و بانوان) در نظر گرفت.    

ارسال نظرات
موضوعات روز