جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
مدیر گردشگری جزیره قشم گفت: ما در منطقه آزاد قشم در حال برنامه ریزی برای برگزاری چندین جشنواره و ایونت هستیم و به محض اینکه کمی اوضاع مساعدتر شود شروع به برگزاری این برنامه‌ها خواهیم کرد و پیش بینی ما این است که با این برنامه ها تحولی در بحث گردشگری قشم به وجود خواهد آمد.
کد خبر: ۴۳۶۰۷
رونق گردشگری قشم در دوره پساکروناتیتر20- جزیره زیبای قشم با آن سواحل سنگی بی نظیرش یکی از پربازدیدترین جزایر ایران محسوب می‌شود که هر ساله پذیرای گردشگران زیادی بود اما امسال مانند تمامی مناطق گردشگری جهان به خصوص ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا، در بازه زمانی عید نوروز خالی از گردشگران و طبیعت دوستان بود. در همین زمان اکثر مسئولان مناطق توریست پذیر از فرصت استفاده کرده و به فکر جبران خسارت های ناشی از ویروس کرونا افتادند. مناطق آزاد ایران و از آن جمله جزیره قشم هم از این امر مستثنی نبوده است و به مرور به فکر بازگشایی مراکز خود و همزمان رعایت بهداشت و پروتکل های بهداشتی هستند.
 
علیرضا امری کاظمی، مدیر گردشگری منطقه آزاد قشم در توضیح وضعیت کنونی گردشگری جزیره قشم در دوران پسا کرونا به خبرنگار اقتصاد۲۴ گفت: ما بحث بازگشایی مراکز گردشگری را طبق پروتکل‌ها و اعلامیه‌های کشوری به همراه در نظر گرفتن ملاحظاتی که در جزیره داریم، انجام می‌دهیم اما در عمل از دستوراتی که از ستاد کرونا می‌آید تبعیت می‌کنیم.
 
وی افزود: با توجه به اینکه در دوران شیوع کرونا با افت گردشگری مواجه شدیم بر روی بحث تکمیل و تجهیز سایت‌ها تمرکز کردیم و همینطور به ایجاد سیستم‌های الکترونیک در داخل برای تسهیل روند گردشگری اندیشیده ایم، به این معنی که مراجعات را به حداقل خواهیم رساند و به صورت برخط انجام خواهد شد و صدور مجوز‌ها و مدارک تاسیسات گردشگری چه ایجاد و چه تمدید به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد تا از هرگونه اشتباه، تخلف و اظهار نظر سلیقه‌ای جلوگیری و کاملا سیستم‌مند عمل شود.
 

مدیر گردشگری منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: انشاالله از نیمه دوم سال جاری، بیشتر امور مربوط به مجوز‌ها و مدارک گردشگری به صورت دیجیتال و اینترنتی خواهد بود و ما به صورت فیزیکال کاری در این زمینه انجام نخواهیم داد.

وی افزود: با توجه به اعلام ستاد گردشگری، بازگشایی سایت‌های جزیره اعلام شده است هرچند هنوز داخل شهرستان روند افزایش شیوع را داشته‌ایم، اما چون ستاد کرونای شهرستان ممانعتی اعلام نکرده و از طرف آن‌ها اعلام بسته بودن سایت‌ها را نداشته ایم همچنان روال بازگشایی را دنبال می‌کنیم و منتظر هستیم ستاد اعلامیه جدید بدهد تا بر اساس آن عمل کنیم.

امری کاظمی اظهار کرد: طبق روال همه ساله در این ایام که به سمت گرما می‌رویم، تعداد پرواز‌ها کاهش قابل توجهی دارد و امسال هم با همان روال پیش می رود و خیلی تفاوت عمده‌ای نداریم و دو- سه پرواز در روز انجام می شود و به خاطر کرونا الان محدودیت خاصی نه در بحث دریا و نه هوایی اعمال نمی‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که برای جبران خسارت‌های ناشی از کرونا به بخش گردشگری چه برنامه‌هایی در نظر دارید؟ گفت: برای کمک به فعالان عرصه گردشگری یکسری برنامه در نظر گرفته ایم یکی از آن‌ها معرفی آن‌ها برای دریافت تسهیلات است و علاوه بر آن در حال برنامه ریزی برای چند جشنواره و ایونت هستیم و به محض اینکه کمی اوضاع مساعدتر شود شروع به برگزاری این برنامه‌ها می‌کنیم.

مدیر گردشگری جزیره قشم گفت: فکر می‌کنم با برگزاری این رویداد‌های جذاب، ما مجددا شاهد رونق گردشگری قشم خواهیم بود؛ حتی پیش بینی ما این است با این رویداد‌هایی که در نظر گرفته ایم، شاهد رونقی حتی بیشتر از عید نوروز در جزیره قشم باشیم و جبران نوروز از دست رفته را بکنیم؛ اما این موضوع به این شرط است که وضعیت سفید را در منطقه مشاهده کنیم و مشکلی از نظر شیوع وجود نداشته باشد.

وی افزود: مهمترین رویدادی که پیگیر آن هستیم تا اجرا شود، مسابقه‌ای بزرگ است که بخش اول آن به صورت مجازی انجام می‌شود و برگزیده‌های آن به قشم می‌آیند که فکر می‌کنیم چند ده هزار نفر در این رویداد شرکت کنند و تحولی را در بحث گردشگری قشم به وجود آورند.

امری کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود شیوع بیماری و رکود گردشگری قشم، بحث سرمایه گذاری در زیرساخت‌های گردشگری قشم همچنان ادامه دارد و استقبال خوبی از این موضوع شده و امسال پروژه‌های خوبی را سرمایه گذاران بخش خصوصی شروع کرده اند و سازمان نیز در جایگاه خودش در بحث تکمیل و بهینه سازی تاسیسات گردشگری فعالیت می‌کند؛ در حقیقت در حال استفاده از این فرصت خلوتی جزیره هستیم تا زیرساخت‌های گردشگری را توسعه و کیفیت آن را نیز بالا ببریم./ اقتصاد 24
ارسال نظرات
موضوعات روز