جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
سرپرست مرکز اندازه شناسی و اوزان سازمان استاندارد گفت: محصولاتی که مشمول استاندارد می‌شوند در زمان نمونه برداری و آزمون حتما از نظر وزن مورد بررسی قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۴۳۶۴۳
کم فروشی برخی از تولیدکنندگان معضل جدید بازارتیتر20- بار‌ها در هنگام خرید محصولات بسته بندی در مقابل وزن آن‌ها شاهد قید یک عدد با علامت مثبت و منفی هستیم که بر اساس استاندارد تولیدکنندگان موظف به درج دقیق این عدد هستند.

اما بررسی برخی از کالا‌ها در سطح بازار حاکی است که برخی از کارخانجات تولیدی علی رغم اینکه موظف به درج واقعی وزن محصولات خود هستند، اما با تخلف از اینکار و فقط برای حفظ ظاهر اعداد غیرواقعی را درج می‌کنند.

در این باره احد محمدی در گفت‌وگو با میزان اظ‌ها کرد: محصولاتی که مشمول استاندارد می‌شوند و پروانه کسب کردند، بندی به نام نشان گذاری دارند که مقدار واقعی محصول بسته بندی شده در آن قید شده است.

سرپرست مرکز اندازه شناسی و اوزان سازمان استاندارد افزود: زمانی که این محصولات نمونه برداری و آزمون می‌شوند حتما از نظر وزن مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی گفت: در حال حاضر در دنیا برای تلرانس‌هایی که بسته‌بندی‌ها باید داشته باشند یک استاندارد واحد در نظر گرفته شده، اما در داخل کشور، استاندارد هر نوع محصولی، بند نشانه گذاری مقدار خاص خود را دارد.

محمدی بیان کرد: البته این استاندارد در کشور ملی شده، اما برای اینکه بتوانیم همه این استاندارد‌ها را با یک شاخص در نظر بگیریم هم باید شورای عالی استاندارد آن را تصویب کند و هم مجددا همه استاندارد‌های موجود در این بخش بازنگری شوند که این موضوع جزو اولویت و برنامه ریزی مرکز اندازه‌شناسی برای گرفتن مجوز از شورای عالی استاندارد است.

سرپرست مرکز اندازه شناسی تاکید کرد: البته این موضوع به این معنی نیست که در حال حاضر کنترلی صورت نمی‌گیرد بلکه در نمونه برداری و آزمون همه محصولات دقیقا این بند بررسی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر اختلاف بین رقم وزن درج شده و وزن واقعی وجود دارد، باید بررسی کرد که از طرف چه کسی صورت گرفته، ما آزمایشگاه‌های همکار تایید صلاحیت شده‌ای داریم که بررسی‌ها را انجام می‌دهند و اگر تخلفی صورت بگیرد می‌توان از طریق تعزیرات با آن برخورد کرد.

محمدی افزود: در استاندارد بین المللی عدد تلرانس ۵ گرم در نظر گرفته شده در حالی که اگر بخواهیم این استاندارد را در کشور ملی کنیم باید برای زیر ۵ گرم استاندارد تعیین کنیم./ میزان
ارسال نظرات
موضوعات روز