سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
امروزه فیشیال یکی از پرطرفدار ترین روش های مراقبت از پوست است که فواید بی نظیری مانند جلوگیری از پیری پوست، پاکسازی پوست و درمان آکنه و جوش دارد.
کد خبر: ۴۳۶۶۵
فیشیال چیست و چطور پوست را جوان می کند؟تیتر20- افراد به دلایل مختلفی به انجام فیشیال صورت می پردازند . بعضی از آن ها از فیشیال صورت برای از بین بردن جوش های سرسیاه ، بعضی دیگر از آن برای خواص ضدپیری استفاده می کنند. همچنین افراد زیادی هستند که از فیشیال صورت فقط برای احساس آرامش بیشتر در پوست صورت خود استفاده می کنند.
فیشیال

این ها همه دلایلی است که افراد برای فیشیال صورت به آن روی می آورند اما این پروسه کمی رمز آلودتر از این حرف ها می باشد . بخار موجود در فیشیال صورت چه کاری انجام می دهد ، چرا در هنگام انجام آن روی صورت شما کرم می زنند ؟ چرا باید فیشیال را منظم انجام داد ؟

فیشیال صورت یا فیشال صورت چیست و چگونه انجام می شود؟

فیشیال صورت ضرورتا یک درمان پوستی چند مرحله ای می باشد که یکی از بهترین راه ها برای مراقبت پوست محسوب می شود . پاکسازی صورت ، لایه برداری ، تقویت پوست ، افزایش شفافیت، رطوبت رسانی و بهبود رنگ کلی پوست می تواند به ظاهر جوان تر شما کمک کند . همچنین از دستگاه هایی هنگام انجام فیشیال صورت استفاده می کنند که یکی از بهترین راه ها برای مراقبت از پوست شماست؛ بدون اینکه آسیبی به آن وارد کند.

فیشیال صورت می تواند به یکی از برنامه های روتین مراقبت از پوست شما تبدیل شود . به جایی که برای فیشیال صورت مراجعه می کنید ، کاملا مطمئن باشید . این مراکز باید دارای مجوزهای معتبر باشند.

برخی از سالن های آرایشی نیز مجوز ارائه خدمات را نیز دارند اما بهتر است که به کلینیک های پوست مراجعه کنید که فقط مختص این کار می باشند . فیشیال صورت دومین درمان اسپای پرطرفدار بعد از ماساژ محسوب می شود.

مراحل ابتدایی فیشیال صورت

مشاوره

فیشیال صورت اول از همه باید با یک مشاوره پوست آغاز گردد . در این مشاوره سوالاتی را در مورد نگرانی های پوستی شما، رژیم غذایی ، میزان مصرف آب ، میزان مصرف داروها ، مکمل ها و نوع آن ها، محصولاتی که اکنون برای پوست خود استفاده می کنید و ... سوال می پرسند و همچنین مصرف داروهایی مانند رتین آ را که روی پوست شما تاثیر می گذارد را مورد بررسی قرار می دهند.

آمادگی

معمولاً در چنین شرایطی یک پارچه تمیز یا ملحفه زیر شما پهن می کنند و آن را روی بدن تان نیز می کشند. قبل از آن ، از شما می خواهند که لباس هایتان را در بیاورید و سپس روی این پارچه دراز بکشید . بعضی از افراد می توانند همزمان با شلوار داخل این ملحفه بروند و بعضی دیگر می توانند لباس های خود را در بیاورند که انجام این کار کاملاً بستگی به نظر خودتان دارد.

پاکسازی

معمولاً موهای شما را داخل یک حوله می پیچند یا با یک هدبند جمع می کنند تا محصول روی آن ها نریزد . اولین مرحله برای پاکسازی ، استفاده از پدهای نخی یا اسفنج ها می باشد. بعضی از متخصصان عقیده دارند که هنگام فیشیال باید مرحله پاکسازی را دوباره تکرار کرد.

پاکسازی و آنالیز پوست

درمانگر بسته به نوع مصرف شما از لوازم آرایش ، به پوست تان با دقت زیاد زیر نور لامپ نگاه می کند . به طوری که چشمان شما کاملا بسته است و نور آن را اذیت نمی کند . سپس نوع پوست شما را از قبیل خشک ، چرب ، ترکیبی ، حساس یا نرمال تعیین می کند و وضعیت مختلف های پوستی مثل آکنه، جوش های سر سیاه، جوش های سرسفید ، علائم پیری، آفتاب سوختگی، کم آبی و غیره را تشخیص می دهند . سپس محصولات مناسب را انتخاب خواهند کرد.

بخار

در این مرحله از دستگاهی استفاده می شود که بخار خفیف و گرمی را به صورت شما اعمال می کند . این بخار کاملا آرامش بخش می باشد و می تواند به نرم کردن جوش های سر سیاه و سر سفید کمک کند تا راحت تر از روی پوست شما جدا شوند . اگر پوست حساسی داشته باشید ، درمانگر از بخار استفاده نخواهد کرد.

لایه برداری

در لایه برداری پوست از مواد شیمیایی و لوازم مکانیکی استفاده می کنند . لایه برداری های فیزیکی دارای یک بافت نسبتاً خشن تر هستند و روی سطح پوست شما کشیده می شوند تا سلول های مرده را بردارند . این نوع لایه برداری معمولاً می تواند در مرحله بخار روی صورت شما انجام شود.

در لایه برداری شیمیایی از آنزیم ها و اسیدهایی استفاده می شود که آلودگی های بین منافذ پوست شما را تمیز می کند . این آنزیم های ملایم می توانند هنگام عملکرد بخار نیز انجام شوند . لایه برداری شیمیایی قوی تر صورت از لحاظ شدت با یکدیگر متفاوت هستند و می توانند به تنهایی یا در بخشی از صورت انجام شوند.

تخلیه

در این قسمت جوش های سرسیاه یا سر سفید در صورت نیاز یا میل و خواسته شما تخلیه می شوند . ممکن است که هنگام انجام آن درد خفیفی را احساس کنید . تخلیه جوش برای بعضی از افراد شدیدتر می باشد. آن هایی که زیر پوستشان نازک تر و حساس تر است ، کمی دچار درد می شوند.

تخلیه جوش ها می تواند گاهی اوقات کمی رنگ پوست را ناهماهنگ کند . ماساژ با استفاده از ضربات کلاسیک انجام می شود که هم پوست شما را ریلکس می کند و هم عضلات و تولید کلاژن را تحریک خواهد کرد.

ماسک فشیال

ماسک فیشیال بسته به نوع پوست شما از جمله خشک ، چرب ، ترکیبی ، حساس و بالغ و وضعیت های پوستی اعمال می شود . درمانگر پوست سر شما را نیز ماساژ می دهد و این کار را برای پوست صورت هم انجام می دهد . سپس بعد از مدتی اتاق را ترک می کند تا شما احساس استراحت و ریلکسی داشته باشید و بعد دوباره بر خواهد گشت.

مرحله آخر

مرحله آخر استفاده از تونر، سرم ، مرطوب کننده و ضد آفتاب می باشد . البته اگر فیشیال شما در طول روز انجام شود و اگر شب انجام شود، نیازی به انجام این مراحل نخواهد بود.

توصیه هایی برای مراقبت از پوست در منزل

بعد از انجام فیشال ، درمانگر در مورد راه های مراقبتی پوست توضیح می دهد و محصولات پیشنهادی خودش را به شما می گوید.

اگر در بعضی از این مراحل احساس درد یا ناراحتی کردید ، پیشنهاد می کند که محصول خاصی را استفاده کنید که از لحاظ قیمت بسیار متفاوت است.

فواید فیشیال پوست

فیشیال پوست از پیری پوست جلوگیری می کند

برای جوانسازی پوست و جلوگیری از پیر شدن پوست ، از فیشیال منظم پوست و ماساژ صورت، کمک بگیرید زیرا این کار با افزایش تولید سلول های جدید موجب کلاژن سازی بیشتر و جوان سازی پوست می شود.

فیشیال پوست گردش خون در پوست را افزایش می دهد

پیش از این هم در بخش سلامت پوست وموی نمناک گفتیم که ماساژ صورت سبب بهبود گردش خون می شود . اگر جریان خون در صورت افزایش یابد ، سلول های صورت اکسیژن و مواد مغذی بیشتری دریافت می کنندو به همین دلیل پوست درخشان می شود.

برای نرم و درخشان شدن پوست از فیشیال صورت استفاده می کنند

کارشناس فیشیال پوست، با استفاده از ماسک مخصوص نوع پوست تان سبب آبرسانی پوست و باز شدن منافذ پوست می شود . این ماسک به رفع تیره گی های پوست و استحکام آن کمک می کند.

فیشیال پوست سبب افزایش قدرت جذب پوست می شود

زبر بودن پوست سبب می شود محصولات مراقبت از پوست جذب پوست تان نشود ، فیشیال منظم پوست سبب می شود ، پوست تان نرم شده و محصولات استفاده شده را بهتر جذب کند.

فیشیال صورت، رنگ پوست تان را یکدست می کند

افزایش سن، قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید، تغییرات هورمونی سبب افزایش تولید ملانین و ایجاد لکه های تیره روی پوست می شود ، فیشیال صورت این لکه های تیره را از بین برده و رنگ پوست تان را روشن و یکدست می کند.

برای بازسازی پوست صورت از این روش استفاده کنید

سبک زندگی و آلودگی هوا سبب آسیب پوست می شود و در این شرایط پوست به سختی بازسازی را انجام می دهد . برای بهبود بافت پوست و بازسازی پوست صورت کارشناس فیشیال از روش ها و محصولات متعدد استفاده می کند.

از فیشیال برای سم زدایی پوست استفاده می شود

برای پاکسازی ضایعات و سموم روی پوست و تمیز و درخشان کردن پوست کارشناس فیشیال از موادی مانند کرم های آنتی اکسیدان، نمک دریا، عصاره های گیاهی و روغن های مختلف استفاده می کند . عدم پاکسازی پوست سبب ایجاد جوش های پوستی خواهد شد.

با انجام فیشیال پوست اضطراب و استرس را کاهش دهید

برای کاهش اضطراب و استرس ماساژ صورت بسیار کمک کننده است زیرا سبب فعال سازی سیستم عصبی سمپاتیک می شود. نقاط فشار زیادی روی صورت، وجود دارد که با سیستم های متعددی ازبدن ارتباط دارند.

ماساژ نقاط فشار، سبب واکنش بدن تان می شود . فیشیال خوب بر عملکرد سایر اندام ها اثرگذار است و پوست را زیبا و درخشان می کند . برای انجام فیشیال به یک حرفه ای مراجعه کنید زیرا شما از نقاط فشار صورت تان آگاهی ندارید.

برای پاکسازی پوست فیشیال صورت انجام دهید

برای پاکسازی پوست به یک حرفه ای فیشیال پوست مراجعه کنید تا با تشخیص نوع پوستتان ، از بخار برای منافذ پوست و پاکسازی کامل آن استفاده کند.

برای سفت کردن پوست از فیشیال صورت استفاده می شود

افزایش سن سبب شل شدن و از دست دادن استحکام پوست به دلیل تولید کلاژن کمتر می شود . درمانگر فیشیال، با استفاده از لایه بردار های شیمیایی، ماسک و لوسیون صورت و انواع کرم های غنی شده با عصاره بوتانیکال سبب تحریک تولید کلاژن و کاهش علائم پیری پوست می شود.

برای رفع حلقه تیره چشم از فیشیال پوست استفاده می شود

پوست اطراف چشم نازک و حساس است و به مراقبت خاصی نیاز دارد؛ عدم توجه کافی نسبت به پوست اطراف چشم سبب ایجاد حلقه های تیره ی پای چشم می شود . کارشناسان پوست با استفاده از کرم های مخصوص پوست حساس اطراف چشم به از بین بردن حلقه تیره چشم کمک می کند.

فیشیال پوست ، آکنه و جای آکنه را درمان می کند

انجام فیشیال سبب از بین رفتن آکنه و جای آکنه خواهد شد . برای درمان آکنه و آثار به جا مانده از آن متخصصین زیبایی از محصولات حاوی سالیسیلیک اسید پوست را لایه برداری با می کنند.

فیشیال پوست ، جوش های سرسفید و سرسیاه را درمان می کند

جوش های سرسفید و سرسیاه، منافذ پوست را مسدود کرده و پوست را مات و تیره می کنند بنابراین بهتر است جوش های سرسفید و سرسیاه را تخلیه کرد . برای تخلیه جوش های سرسیاه و سرسفید ، کارشناس فیشیال از ابزار تخلیه ی مناسب جوش استفاده می کنند و بدون آسیب به پوست جوش ها را تخلیه می کنند.

فیشیال پوست منافذ پوستی را باز می کند

قرار گرفتن پوست در معرض پرتو های مضر خورشید و سایر مواد سمی و تجمع مواد مضر روی سطح پوست ، سبب بسته شدن منافذ پوست می شود. برای باز کردن منافذ پوست درمانگر فیشیال پوست، از بخار استفاده می کند و سلول های مرده پوست را می زداید.

فیشیال صورت به لایه برداری پوست کمک می کند

برداشتن سلول های مرده از سطح پوست را لایه برداری پوست می گویند . عدم لایه برداری پوست و تجمع سلول های مرده روی پوست ، سبب خشک و زبر شدن پوست می شود . در روش فیشیال با استفاده از مواد شیمیایی بخصوص لایه برداری حرفه ای پوست انجام و پوست کاملا پاکسازی و شفاف و سالم می شود.

چند وقت یک بار فیشیال انجام دهیم؟

دفعات انجام فیشیال در هر فرد متفاوت است و انجام فیشیال پوست بستگی به چند عامل دارد مانند:

نوع پوست تان:

افراد دارای پوستی چرب و دارای جوش و آکنه تا برطرف شدن مشکلات پوستی هر دو هفته یک بار نیاز به فیشیال پوست دارند . اگر دارای پوست ترکیبی از خشک و معمولی یا نرمال هستید، انجام ماهی یک بار فیشیال پوست کافیست.

وضعیت پوست تان:

برخی عوارض پوستی مانند جوش سرسیاه ، آکنه یا لکه های تیره ، فواصل جلسات فیشیال پوست تان را مشخص می کنند.

هدف تان از مراقبت از پوست:

برای زیبایی و شادابی پوست مراقبت های منظم و همیشگی از پوست لازم است.

نکات مهم :

در ایده آل ترین حالت توصیه می کنند که هر ماه این کار را انجام دهید تا پوست شما دوباره جوان شود اما بهتر است که حداقل چهار بار در سال یعنی با هر تغییر فصل این درمان را برای پوست خود انجام دهید.

بعضی از افراد نیاز به تکرار و انجام بیشتر دارند تا بتوانند مشکلات شدیدی از جمله آکنه را از بین ببرند.

مراقب باشید که انجام فیشیال نباید بیشتر از یک بار درسال باشد . زیاده روی در این کار باعث حساسیت پوست شما خواهد شد.

انواع فیشیال های اروپایی کلاسیک

همانطور که در بخش سلامت نمناک گفته شده است فیشیال های مختلفی در مراکز زیبایی به شما پیشنهاد می شود . فیشیال های ضد پیری ، فیشیال اکسیژن رسان برای کلاژن سازی و فشیال برای تمیز کنندگی عمقی پوست جزء انواع این درمان ها محسوب می شود.

بستگی دارد که مشکل پوستی و هدف شما چه چیزی باشد . اگر فردی نوع غلطی از فیشیال را برای پوست خود انتخاب کند ، مشاور در این زمینه شما را راهنمایی خواهد کرد و اجازه نمی دهد که در این مسیر اشتباه کنید.

فیشیال های کلاسیک اروپایی شامل مینی فیشیال (یک درمان سی دقیقه ای) می باشد که معمولاً مرحله تخلیه جوش ها را ندارد . این پروسه معمولاً بر روی پوست های بالغ انجام می شود و از موادی مثل ویتامین c داخل پوست تزریق می کنند . این فیشیال ، ضد آکنه بوده و اکسیژن رسان است و اکسیژن را به لایه های پوستی شما می رساند و همچنین کلاژن سازی خوبی خواهد داشت.

نکات مراقبتی در مورد فیشیال صورت

  1. پیش از شروع فیشیال پوست برای اینکه متوجه حساسیت مواد استفاده شده شوید ، ابتدا روی قسمت کوچکی از پوست تان محصولات را تست کنید.
  2. برای فیشیال به یک مرکز معتبر و تخصصی مراجعه کنید تا با تشخیص درست نوع پوستتان اقدامات لازم را انجام دهد.
  3. در صورت داشتن حساسیت و آلرژی به محصول یا ماده ی خاصی این موضوع را به درمانگرتان بگویید.
  4. در صورت مصرف داروی خوراکی یا موضعی خاصی درمانگرتان را در جریان بگذارید.
  5. اگر باردار هستید درمانگرتان را مطلع کنید.
  6. پس از فیشیال پوست از قرار گرفتن زیر نور خورشید اجتناب کنید و در صورت قرار گرفتن زیر نور آفتاب ، از کرم ضد آفتاب ، کلاه لبه پهن یا چتر استفاده کنید.
  7. حتما فیشیال پوست را پس از بهبود سوختگی یا زخم روی صورت خود انجام دهید.
  8. بعد از فیشیال پوست تا دو روز از صابون برای شستشوی صورت استفاده نکنید./ نمناک
ارسال نظرات
موضوعات روز