پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
میزان خرید مسکن توسط اتباع خارجی در ایران توسط مرکز آمار و سایر مراجع رسمی اعلام نمی شود، این در حالی است که با جستجوی ساده در اینترنت می توان به آمار خرید و فروش اتباع خارجی در کشورها دسترسی پیدا کرد.
کد خبر: ۴۳۶۸۳
چرا آمار خرید و فروش املاک اتباع خارجی در ایران وجود ندارد؟تیتر20- قانون اساسی هر کشوری در ارتباط با مالکیت املاک و مسکن رویه های مختلفی را اعلام کرده است که در آن اتباع خارجی بر اساس قوانین مشخصی می توانند صاحبخانه شوند.

با جستجوی ساده در اینترنت می توان به آمار خرید و فروش اتباع خارجی در کشورها دسترسی پیدا کرد. در این آمار خرید و فروش ملک و مسکن در بازه‌های زمانی مشخص دریافت، ضبط و ثبت می شود. به عنوان مثال در بررسی آمار مسکن در ترکیه، در سه ماه اول 2020 ایران با  1863 و عراق با 1856 واحد مسکن رتبه‌های اول و دوم را در میان خریداران مسکن اتباع خارجی از آن خود کردند.

تحقیقات از میزان خرید مسکن توسط اتباع خارجی در ایران نشان می دهد خرید و فروش مسکن و ملک توسط اتباع خارجی یکی از انواع معاملاتی است که در بنگاه های معاملات املاک در سراسر کشور ایران انجام می شود. اما  مراجع رسمی هیچ آمار و ارقامی از  تعداد و حجم املاک خریداری شده توسط خارجی ها در ایران  اعلام نمی‌کنند.

در حالی که هیچ آمار رسمی در ارتباط با  معاملات وجود ندارد، بررسی های میدانی از میزان معاملات انجام شده در شهرهای مختلف نشان می دهد مشهد، قم و شهرهای ساحلی، جذاب ترین مناطق ایران برای خرید ملک توسط اتباع خارجی هستند. عدم شفافیت در معاملات انجام شده توسط اتباع خارجی در ایران یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید توسط مسئولین پاسخ داده شود. با شفافیت میزان معاملات انجام شده توسط خارجی ها در ایران می توان ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی این معاملات را بررسی کرد./اقتصاد آنلاین

ارسال نظرات
موضوعات روز