سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
شرکت کدلکو بزرگترین تولیدکننده مس جهان از کاهش ۸۵ درصدی سود در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ به ۵۴ میلیون دلار خبر داد. این کاهش در حالی صورت گرفته است که میزان تولید این شرکت با ۶ درصد افزایش، به ۳۶۱ هزار تن افزایش یافته است.
کد خبر: ۴۳۷۰۷
تیتر20- شرکت کدلکوی شیلی (Codelco) بزرگترین تولیدکننده مس جهان در سه ماه اول سال سود مطلوبی را تجربه نکرد. قیمت مس در این دوره به طور متوسط 2.49 دلار در هر تن بوده است که در مقایسه با سال گذشته که 2.72 دلار در هرتن بود کاهش یافته است. بنابراین گزارش، هزینه‌های این فلز در هر پوند فقط 2٪ کاهش یافت و به 1.327 دلار رسید. لذا این شرکت نتوانست رکود قیمت‌ها را جبران کند.

 مازاد جهانی فلز مس ممکن است تاثیری بیشتری بر روی شرکت کدلکو داشته باشد، لذا انتظار می‌رود این اشباع تقاضا تا 18 ماه آینده بدتر شود، چراکه اختلال در بازار باعث عدم اطمینان در عوامل موثر بر عرضه و تقاضا برای این فلز می‌شود.

در این گزارش آمده است، در پایان ماه مارس، بزرگترین تولیدکننده مس جهان که در سانتیاگو مستقر است، مجبور شد بخشی از خدمات شخص ثالث را در پروژه‌ها به طور کامل به حالت تعلیق درآورد. این اقدام با هدف حفظ تعداد کم کارمندان در زمان شیوع ویروس کرونا انجام شد. این اقدام شرکت، حدود 30٪  کارگران پیمانکار را تحت تأثیر قرار داده است.

مدیر اجرایی کدلکو (Codelco) تأکید کرد: این شرکت کل درآمد خود را به دولت واگذار می‌کند و در حال حاضر یکی از بلند پروازانه‌ترین پروژه‌های خود، تبدیل معدن گودال روباز به عملیات زیرزمینی را با سرمایه‌ای به مبلغ 5.6 میلیارد دلار، به پایان رسانده است.

در ادامه گزارش آمده است تعمیرات اساسی معدن گودال با سرمایه‌گذاری 5.5 میلیارد دلار در حال انجام است که این معدن از نظر ذخیره پیش بینی شده برای شروع عملیات در سال 2023، بزرگترین در شیلی و شمشین در جهان است.

کاهش ۸۵درصدی سود بزرگترین تولید کننده مس جهان

براساس این گزارش، این امر مستلزم تبدیل معدن السالوادور به معدن روباز از عملیات زیرزمینی است و انتظار می‌رود پروژه یک میلیارد دلاری معروف به Rajo Inca ، عمر تولید این معدن را 40 سال  و میزان تولید را از سطح فعلی 30٪ افزایش دهد.

برهمین اساس در ماه آوریل، این شرکت شروع به تقویت عملیات معدنکاری کرد که در همان ماه، 800 میلیون دلار اوراق قرضه را برای تقویت ذخایر نقدی و مواجهه با عدم اطمینان بازار جمع آوری کرد.

در پایان گزارش آمده است، کدلکو (Codelco)  هفت معدن و چهار کارخانه ذوب آهن در شیلی را اداره می‌کند. دارایی این شرکت 10 درصد از ذخایر اثبات شده و احتمالی شناخته شده جهان و حدود 11درصد از تولید سالانه جهانی مس است و میزان تولیدآن  1.8 میلیون تن است.

برچسب ها: مس فلز کرونا
ارسال نظرات
موضوعات روز