سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
در حال حاضر این بازار بخصوص خرده‌فروشی در کشور ما در حد 1.5 درصد و بشدت کوچک است و 98 و نیم درصد خریدهای مردم همچنان سنتی است، بنابراین بیمه این روش از خرید و فروش، موجب اعتماد بیشتر مردم می‌شود.
کد خبر: ۴۳۷۰۹
خرید و فروش اینترنتی به ۴.۵ درصد می‌رسدتیتر20-رضا الفت‌نسب درباره لزوم گذار از کسب و کارهای سنتی به اینترنتی اظهار داشت: البته این اتفاق یک شبه نمی‌افتد، نیاز به زیرساخت داریم که مهمترین آن اینترنت، میزان دسترسی و سرعت آن است، در ایام کرونا با پیکی از کاربر اینترنتی مواجه شدیم، با توجه به احتمال شیوع مجدد ویروس کرونا در فصول پاییز و زمستان لازم است زیرساخت‌ها برای پاسخگویی به تقاضای بیشتر اینترنت فراهم شود.

برنامه‌ریزی برای افزایش یک میلیون مشترک خانگی

وی افزود: طبق اعلام وزارت ارتباطات قرار است یک میلیون مشترک خانگی اینترنت افزایش یابد و روستاها هم در حد مناسبی به اینترنت دسترسی داشته باشند و به بازار دیجیتال متصل شوند.

چرا مردم به خرید اینترنتی اعتماد ندارند؟

دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی ایران با تاکید بر اینکه بخش خصوصی و حوزه لجستیک باید در زمینه کسب و کارهای اینترنتی فعال‌تر ظاهر شوند، گفت: در بخش لجستیک پست می‌تواند کمک کند و مهمترین بخشی که باید به آن پرداخته شود خود بازار است اکنون این مارکت در کشور ما کوچک است، مردم اعتماد کافی به خرید اینترنتی ندارند و این موضوع مهمی است که باید به آن نگاه ویژه داشت.

بیمه‌ها خرید مردم را تضمین کنند

 وی با اشاره به لزوم ورود بیمه‌ها به بخش خرید و فروش‌های اینترنتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این بازار بخصوص خرده‌فروشی در کشور ما در حد 1.5 درصد و بشدت کوچک است و  98 و نیم درصد خریدهای مردم همچنان سنتی است، بنابراین بیمه این روش از خرید و فروش، موجب اعتماد بیشتر مردم می‌شود.

خرید و فروش اینترنتی به 4.5 درصد می‌رسد

الفت‌نسب پیش‌بینی کرد که در طول شیوع احتمالی کرونا در فصل سرما سهم 1.5 درصدی بازار خرید و فروش آنلاین به حدود 4. تا 4.5 درصد برسد.

150 هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز داریم

وی با بیان اینکه اینترنتی شدن بخش بازار کشور نیاز به 150 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارد، افزود: شدت حجم سرمایه‌گذاری آنلاین چه در بخش دولتی و چه خصوصی بسیار ضعیف است و نیاز به یک عزم جدی برای توسعه زیرساخت در این بخش داریم.

مقایسه کسب و کار غیر سنتی ایران با دیگر کشورها

دبیر انجمن صنفی کسب و کاهای اینترنتی ایران در مقایسه ایران با دیگر کشورها در زمینه الکترونیکی شدن بخش بازار بیان کرد: اکنون بزرگ‌ترین کشور در این حوزه چین است، قبل از کرونا 20 تا 25 درصد بازار این کشور اینترنتی بود و اکنون به نزدیک 50 درصد رسیده‌اند، ترکیه کشوری است که به لحاظ جمعیت با ما قابل مقایسه است که عدد خرید و فروش آنلاین در این کشور قبل از کرونا 5.5 تا 6 درصد بوده است، حتی مبلغ سرمایه‌گذاری روی 2 استارتاپ در ترکیه به اندازه کل سرمایه‌گذاری آنلاین ایران است، بنابراین وضعیت ما در مقایسه با کشورهای دیگر شبیه خودمان خوب نیست. ما سال‌ها است که روی یک و نیم درصد مانده‌ایم، البته وضعیت اقتصاد هم بشدت تاثیر داشته و مردم نگران معیشت خود هستند، کرونا هم باعث شده بیشتر به سلامت رسیدگی کنند و کسب و کارهای آنلاین در اولویت مردم ما نیست.

آیا کرونا منشاء خیر می‌شود؟

وی یادآور شد: شاید جدای از ایجاد زیرساخت و سرمایه‌گذاری، کرونا باعث شود عدد 1.5 درصد افزایش یاید و مردم مجبور باشند خرید اینترنتی را دائما تجربه کنند تا تبدیل به عادت شود. چه بسا که اکنون هم تلنگری به تولیدکنندگان و اصناف خورده که وارد این بازار شوند البته لازمه آن این است که حمایت‌های لازم از سوی دولت صورت گیرد و ناهماهنگی‌ها هرچه زودتر برطرف شود./ ایلنا

ارسال نظرات
موضوعات روز