سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
تیتر20 بررسی می کند؛
با توجه به اینکه آلودگی ذات همه صنایع است اقدامات شرکت های بزرگ صنعتی از جمله ذوب آهن اصفهان در انجام مسئولیت اجتماعی علی الخصوص توجه به محیط زیست می تواند تأثیر بسزایی بر منطقه و استان داشته باشد.
کد خبر: ۴۳۷۱۴
دیروز و امروز ذوب آهن اصفهان در برابر مسئولیت اجتماعی
تیتر20 - توجه به مسئولیت اجتماعی توسط شرکت‌ها مقوله‌ای جدید در مدیریت کسب‌وکار است که ظرف نیم‌قرن اخیر، همچون مقوله توسعه پایدار و کسب‌وکار سبز در تحلیل روند کار شرکت‌ها و میزان بازدهی‌شان موردبررسی قرار می‌گیرد و نشانگر حمایت فعالیت‌های تولیدی بنگاه‌های اقتصادی از محیط‌ زیست، جامعه، اقتصاد پایدار و حقوق کارگران است.

 البته این موضوع در کشور ایران بیشتر با تمرکز شرکت‌های صنعتی و تولیدی برای حمایت و ارتقای کیفیت زندگی در استانی است که در آن مشغول به کار هستند. اصفهان به‌عنوان یکی از استان‌های صنعتی مهد تولیدکنندگان زیادی است که در تلاش‌اند با توجه به مشکلات و کمبودهای استان این مسئولیت را بر عهده بگیرند. شرکت ذوب‌آهن از سرآمدان فولادی در این استان از این قاعده مستثنا نیست و با نگاهی به عملکرد آن از گذشته تاکنون می‌توان بر این موضوع صحه گذاشت.

معضل کمبود آب بخش‌های مختلف کشور را تحت تأثیر قرار داده است و اصفهان از استان‌هایی است که با این مشکل جدی‌تر مواجه است این امر فضای سبز استان را هم تحت تأثیر قرار داده، درحالی‌که صنایع آب بر همچون فولاد در این استان واقع‌شده‌اند ذوب‌آهن اصفهان دو عملکرد مثبت در این راستا داشته است.

موضوع اول ایجاد فضای سبز در این استان است با توجه به اینکه آلودگی ذات همه صنایع است ذوب‌آهن با تکیه بر وظیفه وجدانی و قانونی خود اقدامی زیست‌محیطی انجام داد تا آثار آلودگی را مرتفع کند و در این مسیر کشت گونه‌های مقاوم به کم‌آبی و متناسب با اقلیم منطقه به‌صورت جایگزین در دست اقدام توسط مجموعه بوده موضوع دوم روش آبیاری دیم برای به حداقل رساندن مصرف آب است که آن‌هم توسط مجموعه لحاظ شده است.

فنس محیط تولید شرکت ذوب‌آهن 800 هکتار است که 25 درصد آن برای فضای سبز تکلیف شده بود به عبارتی باید 200 هکتار فضای سبز برای آن تعریف می‌شد ولی 80 برابر آن فضای سبز توسط این مجموعه ایجاد شده است که بخش عمده‌ای از آن دیم است.

 ذوب‌آهن اصفهان بزرگ‌ترین جنگل دست کاشت کشور به مساحت 16 هزار و پانصد هکتار را دارا می‌باشد. این شرکت در زمینه آب نیز، با وجود اینکه یک مترمکعب در ثانیه دیماند آب داراست آن را به چهاردهم رسانده است. استان اصفهان و در ابعاد بالاتر کشورمان ایران در بحث بحران آب مشکلات زیادی دارد ذوب‌آهن استفاده از پساب را در خود مجموعه نیز عملیاتی کرده است.

این مجموعه درگذشته نیز با احداث بیمارستان شهید مطهری فولادشهر خود را در این استان ماندگار کرده بود. این بیمارستان در سال ۱۳۶۸ ایجاد شد به‌طوری‌که بتواند جوابگوی نیازهای بهداشتی درمانی شرکت سهامی ذوب‌آهن باشد که در طی این سال‌ها اقدامات تکمیلی در جهت بهینه‌سازی و ارتقاء خدمات این نیز انجام شده است. 

پیش از شیوع کرونا در ایران، بیمارستان شهید مطهری ذوب‌آهن، آمادگی لازم برای مقابله با این بیماری را کسب نمود و با 120 تخت در خدمت مردم منطقه قرار گرفت. ذوب‌آهن خیریه والفجر را نیز احداث کرده بود کمک‌های خیریه والفجر کارکنان ذوب‌آهن که با پشتوانه حقوق این کارکنان از سال 1361 آغاز به کار نموده در سال گذشته بالغ‌بر یک میلیارد تومان به نیازمندان کمک کرد، 1500 سبد حمایتی نیز در این شرکت آماده شد که به افرادی که به دلیل شیوع بیماری کرونا دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند اختصاص یافت.

ذوب‌آهن در کنار حمایت‌های بهداشتی و درمانی خود در کشور برای ماه مبارک رمضان نیز اقدامی تحسین‌برانگیز داشت، این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی خود و هم‌زمان با ماه مبارک رمضان، یک میلیارد ریال جهت آزادی زندانیان و 400 میلیون ریال جهت خانواده زندانیان نیازمند اهدا کرد. تمام موارد ذکرشده نشانگر حمایت‌های مناسب ذوب‌آهن از گذشته تا همین امروز است که در قالب مسئولیت اجتماعی تأثیر بسزایی بر استان و در ادامه برای کشورمان ایران داشته است.
ارسال نظرات
موضوعات روز