سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵
از آنجا که بانک مرکزی نرخ تورم هدف در یکسال آینده را ۲۲ درصد اعلام کرده، یک کارشناس اقتصادی معتقد است این نرخ اعلامی قابلیت تحقق دارد و می‌تواند زندگی اقشار ضعیف جامعه را به ثبات برساند و رکود کنونی اقتصاد کشور را کاهش دهد.
کد خبر: ۴۳۷۱۶
تورم ۲۲درصدی با اقتصاد و معیشت مردم چه می‌کند؟تیتر20- لطفعلی بخشی درباره چگونگی تحقق نرخ تورم ۲۲ درصدی اعلام شده از سوی بانک مرکزی، اظهار کرد: بسیاری از کشورهای دنیا، به تورم زیر پنج درصد رسیده‌اند اما کشور ما و دیگر کشورهای معدود هنوز در حال تجربه تورم بالا هستند که دلیل آن هم عدم استفاده از سیاست های نوین پولی است.  

تورم ۲۲ درصدی محقق می‌شود

وی با اعتقاد به اینکه کاهش تورم به ۲۲ درصد از نظر علمی کاملا امکان‌ تحقق دارد، گفت: در این زمینه باید دولت و بانک مرکزی به ملزومات تحقق تورم ۲۲ درصدی متعهد باشند و اگر دولت برای تامین کسری بودجه خود از روش‌های قدیمی استفاده کند، به تورم ۲۲ درصدی نخواهیم رسید.  

در ادامه این کارشناس اقتصادی افزود: نکته بسیار مهم در این زمینه این است که رئیس کل بانک مرکزی خود را برای رسیدن به تورم ۲۲ درصدی متعهد کرده که دولت هم باید دست بانک مرکزی را برای رسیدن به این امر مهم باز بگذارد.  

به گفته این تحلیلگر اقتصادی، پیش‌نیاز اصلی تحقق تورم ۲۲ درصدی ساماندهی و رفع کسری بودجه از سوی دولت است.  

تورم ۲۲ درصدی با اقتصاد و معیشت مردم چه می‌کند؟  

بخشی درباره تاثیرات تحقق تورم ۲۲ درصدی بر اقتصاد و معیشت مردم، توضیح داد: تورم یک نوع مالیات غیررسمی است که همه مردم پرداخت می‌کنند و در این بین، اقشار ضعیف جامعه و کسانی که حقوق ثابت  دارند، به دلیل افزایش قیمت‌ها تحت فشار قرار می‌گیرند و قدرت خرید آن‌ها نیز کاهش می‌یابد.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: با کاهش ۱۲ درصدی تورم و رسیدن به نرخ ۲۲ درصد، زندگی اقشار ضعیف جامعه با ثبات بیشتری همراه خواهد بود و علاوه براین، اقتصاد هم روزهای بهتری را تجربه. خواهد کرد.

در این زمینه، رئیس کل بانک مرکزی اخیرا از آمادگی این بانک برای اجرای هدف‌گذاری تورم خبر داده بود که در قالب این سیاست، قطب نمای اصلی سیاست‌های پولی و ارزی بانک مرکزی، "تورم هدف" خواهد بود و برای رسیدن به آن، از ابزار مدیریت نرخ سود در بازار باز استفاده خواهد شد.

پس از این، همتی اعلام کرد که بیانیه چارچوب هدف‌گذاری تورم ششم خرداد ماه منتشر خواهد شد که این بیانیه منتشر شد و طبق آن هدف نرخ تورم بانک مرکزی برای بازه زمانی یک‌ساله ۲۲ درصد با دامنه مثبت و منفی دو واحد درصد تعیین شد./ ایسنا

ارسال نظرات
موضوعات روز