پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از اجرای ۳۱۰پروژه عمرانی و اقتصادی در مناطق آزاد تا سال ۱۴۰۰با استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیاء خبر داد.
کد خبر: ۴۳۷۱۸
اجرای ۳۱۰پروژه عمرانی و اقتصادی در مناطق آزادتیتر20- مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حاشیه امضای تفاهم نامه منطقه آزاد ماکو با قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) اظهار داشت: این قرارگاه ظرفیت بزرگی در جهت فعالیت های مختلف عمرانی و اقتصادی دارد و از متخصصان ارزشمند و با امکانات و تجربه گذشته تشکیل شده است.

بانک‌ با اشاره به اینکه قرارگاه می‌تواند برای سرعت بخشیدن به اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مناطق ازاد کمک کند، تصریح کرد: مناطق آزاد ۳۱۰ پروژه از انتهای سال گذشته تا سال ۱۴۰۰ در دستور کار دارد که بخشی از آن شروع شده و تعامل با قرارگاه منجر به سرعت بخشیدن به این کارها می‌شود.

وی ادامه داد: قرارگاه ظرفیت مالی در جهت فاینانس و سرمایه گذاری به صورت تهاتر و مشارکت دارد و در این زمینه فعالیت‌های اجرایی، پیش‌بینی شده است. هم اکنون کار بزرگی برای ایجاد اسکله رورو و راه آهن رشت انزلی و انزلی به کاسپین با همکاری قرارگاه در جریان است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: فرودگاه بزرگ چابهار نیز قرار داد آن به مرحله اجرا و عملیات رسیده و اقدامات کارگاهی آن از سوی قرارگاه صورت گرفته است. قاعدتاً طرح‌های عمرانی با کیفیت بالا و زمان بندی درست و همچنین قیمت مناسب از سوی قرارگاه انجام می‌شود.

در ادامه نیز محمدرضا عبدالرحیمی مدیرعامل منطقه ازاد ماکو، اظهار داشت: این تفاهم‌نامه کلی همکاری در حوزه عمران و آبادانی بوده که اکنون نیازمند کارهای زیرساختی برای توانمندسازی جامعه محلی هستیم که از ظرفیت قرارگاه استفاده خواهد شد.

مدیر عامل منطقه آزاد ماکو عنوان کرد: اجرایی شدن هر کدام از قراردادها نیازمند انعقاد قرارداد جداگانه است. اکنون اراده‌ مناطق آزاد و قرارگاه بر این است که بتوان به نفع عمران و آبادانی همکاری داشت . در حال حاضر به صورت مدیریت پیمان احداث قطعه‌ای از بزرگراه در منطقه ماکو و همچنین تقاطع غیر همسطح مقابل فرودگاه و داخل آن در قالب مناقصه در حال اجرا است.

عبدالرحیمی افزود:‌ همچنین در بخش هلدینگ کشاورزی، قرارگاه می‌تواند بخش خصوصی کوچک محلی را توانمند کند.

وی در مورد ارزش ریالی این اقدامات نیز گفت: در تفاهم نامه قبلی ۳۲۰ میلیارد تومان میان مناطق آزاد و قرارگاه منعقد شده بود، که در حال اجرا است. تفاهم دیگری که در حال اجرا است بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان ارزش دارد./ فارس
ارسال نظرات
موضوعات روز