پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۵
مشمولین سهام عدالت این فرصت را دارند تا با آزادسازی این سهام نسبت به فروش ۳۰ درصد آن اقدام کنند اما باید توجه کنند درصورت فروش ۳۰ درصد آن، ۷۰ درصد از سود سال ۱۳۹۸ را دریافت خواهند کرد.
کد خبر: ۴۳۷۸۷
تکلیف سود سالانه سهام عدالت پس از فروش آن چه می‌شود؟تیتر20-بیش از یک ماه از ابلاغیه مقام معظم رهبری درمورد آزادسازی سهام عدالت گذشته است و به مشمولین این سهام تا ۱۵ خردادماه فرصت داده شده چنانچه می‌خواهند مدیریت مستقیم را برای سهام خود انتخاب کنند به ادرس اینترنتی WWW.SAMANESE.IR مراجعه کنند و عدم مراجعه آن‌ها به این آدرس به معنی انتخاب روش غیر مستقیم است.

در این راستا، افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به بانک یا کارگزاری ۳۰ درصد از سهام خود را به فروش برسانند. البته باید توجه کنند چنانچه به بانک مراجعه می‌کنند نمی‌توانند تعیین کنند کدام سهم‌ها را به فروش برسانند و تصمیم‌گیری با بانک است. اما چنانچه به کارگزاری مراجعه کنند، اختیار اینکه کدام سهم‌ها را بفروشند با خود فرد است.

در این میان مشمولینی که تصمیم به فروش ۳۰ درصد سهام خود می‌کنند باید توجه داشته باشند که مجامع شرکت‌ها اواخر تیرماه برگزار می‌شود و این شرکت ها تا هشت ماه فرصت دارند سود پرداخت کنند، بنابراین این مشمولین فقط ۷۰ درصد سود سال ۱۳۹۸ را دریافت خواهند کرد. تاکنون به مشمولان سهام عدالت سه دوره سود پرداخت شده است به این ترتیب که در سال ۱۳۹۵ به ازای یک میلیون تومان سهم ۱۵۰ هزار تومان، در سال ۱۳۹۶، ۱۷۵ هزار تومان و در سال ۱۳۹۷، ۲۰۵ هزار تومان پرداخت شد. سود سال ۱۳۹۸ هم قرار است در سال جاری که مجامع شرکت‌ها برگزار شد پرداخت شود.

بر این اساس توصیه کارشناسان به مشمولین سهام عدالت این است که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کنند اما درمورد فروش آن هیجانی تصمیم‌گیری نکنند زیرا منفعت در نگهداری و صیانت از این سهم‌ها است./ایسنا
ارسال نظرات
موضوعات روز