شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
چادرهای نانویی با خاصیت آنتی‌باکتریال تولید شده از سوی محققان کشور به کردستان عراق و اکراین صادر شد و این محققان درصدد هستند تا با استفاده از دو فناوری نانویی دیگر، پایداری خواص ضد چروک در پارچه‌های پنبه‌ای را افزایش دهند.
کد خبر: ۴۳۸۰۱
صادرات چادرهای نانویی ایرانی به ۲ کشورتیتر20- صابر قاضی‌پور، مدیر اجرایی موسسه تولیدکننده چادرهای نانویی با بیان اینکه سال گذشته این چادرها به کشورهای نیجریه و سوریه صادر شدند، گفت: در کنار آن این محصول برای مشتریان در افغانستان نیز ارسال و نمونه‌هایی از این محصول نیز به کردستان عراق و اکراین ارسال شده‌ است. این پارچه‌های چادری دارای پوشش نانو به دلیل نازک بودن و ظرافتی که دارند در تولید لباس شب نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ بنابراین بازار این محصول تنها کشورهای اسلامی نیست و می‌تواند به کشورهای مختلف صادر شود.

قاضی‌پور از تولید و فروش ماهانه ۸۰۰ قواره چادر نانو در سال گذشته خبر داد و گفت: به دلیل استفاده از فناوری‌ نانو این چادرها دوام و قوام بالایی دارند، در نتیجه برای مشتریان از جذابیت بالایی برخوردار هستند. ما از نانوذرات برای ایجاد خاصیت آنتی‌باکتریال و آنتی‌استاتیک در این پارچه‌ها استفاده کردیم و علاوه بر تولید پارچه‌های چادری، از این فناوری برای تولید لباس مردانه نیز استفاده می‌شود، به طوری که در حال حاضر در هر فصل تقریبا ۱۰ هزار پیراهن مردانه با استفاده از این فناوری تولید و به بازار عرضه می‌شود.

وی از برنامه این موسسه برای استفاده از فرصت‌های تحقیقاتی در داخل کشور خبر داد و افزود: سال گذشته با همکاری برنامه "آی‌چلنج" چالشی با هدف ایجاد خاصیت پایدار ضد چروک در پارچه‌های پنبه‌ای با کمک فناوری‌نانو برگزار کردیم که در نهایت دو فناور برتر معرفی شدند و در حال حاضر به دنبال توسعه فناوری ارائه شده توسط این دو فناور هستیم.

این محقق با اشاره به استقرار این موسسه در مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN)، خاطر نشان کرد: یکی از تجهیزات پوشش‌دهی منسوجات را در این مرکز برای ارائه خدمات قرار دادیم. با این کار، فناوران و محققانی که نیاز دارند منسوجات خود را پوشش‌دهی کنند با کمترین هزینه و سریع‌ترین زمان می‌توانند از خدمات این دستگاه استفاده کنند.

به گزارش ستاد توسعه فناوری نانو، این موسسه فرهنگی پژوهشی تولیدکننده انواع چادر و قواره‌های چادری در محصولات خود از نانوذرات آنتی‎باکتریال استفاده می‌کند و انواع چادر با خاصیت آنتی‌باکتریال را به بازار عرضه کرده است./ ایسنا

ارسال نظرات
موضوعات روز