جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
ققنوس در دومین گردهمایی سالانه خود از توکن جدید املاک شبکه ققنوس با عنوان معین توکن ملت(MTM) رونمایی کرد، ناشر این توکن که با همکاری بانک ملت و به میزبانی بهسازان فردا منتشر می‌شود، بهساز مشارکت خواهد بود.
کد خبر: ۴۳۹۳۳
اولین توکن املاک با مشارکت «ققنوس» و «بانک ملت» منتشر شدتیتر20- عرضه این توکن تا سقف ۲۵ هزار میلیاردتومان خواهد بود و این توکن اولین توکنی است که برای حوزه املاک منتشر شده است و به صورت آزمایشی برای جمع‌آوری سرمایه برای املاک تجاری مرکز خرید معین مال عرضه می‌شود.

همچنین در این مراسم از توکن شارژ Mobile 10 رونمایی شد. ناشر این توکن شرکت مبین وان کیش است و میزبانی آن بر عهده شرکت یکتا ققنوس پارس خواهد بود. این توکن یک توکن اعتبار شارژ ۱۰ هزارتومانی است که به هیچ یکی از اپراتورها وابستگی ندارد.

همچنین اعلام شد بانک آینده به عنوان یکی از میزبان جدید بنیاد ققنوس تا یک ماه آیند اقدام به عرضه توکنی در حوزه املاک خواهد کرد و عرضه آن توکن نیز تا سقف ۲۵ هزار میلیارد تومان ادامه خواهد داشت.

عرضه و انتشار توکن املاک یکی از برنامه‌های اولیه ققنوس پس از تشکیل بوده است. این بنیاد در نظر داشت تا اولین توکن مازاد املاک خود را اواخر ماه سال ۹۸ منتشر کند.
دنبال احراز هویت دیجیتال هستیم

مدیرعامل ققنوس، ولی‌الله فاطمی، در این گردهمایی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد بنیاد ققنوس در یک‌سال گذشته به تحولاتی که در حوزه بانکداری و اقتصاد دیجیتال در اثر شیوع ویروس کرونا در کشور رخ داده، اشاره کرد و گفت: اگرچه همه‌گیری این ویروس آسیب ها و هزینه‌هایی داشته اما سبب تحولات موثری نیز در کشور شده است از جمله این که حاکمیت به معنای کلان آن آمادگی پذیرش فناوری‌های نوین و برهم زننده را تا حدود زیادی کسب کرده تا جایی که حتی میان بسیاری از بخش‌های حاکمیت در استفاده از این دست فناوری‌ها، رقابت شکل گرفته است.

فاطمی با اشاره به اینکه مهمترین هدف برگزاری این نشست در شرایط کنونی اعلام این پیام به صنعت است که ما هنوز هستیم اعلام کرد: «بانک تجارت، موسسه اعتباری نور و بانک آینده نیز به تازگی به جمع میزبان ققنوس پیوسته‌اند.»

او ادامه داد: «بستر سازی و توسعه فعالیت‌های شبکه ققنوس، یکی از مهمترین اقداماتی است که صورت گرفته و تلاش خواهیم کرد این مسیر را با توان بیشتری ادامه دهیم.ی»

فاطمی به عملکرد بنیاد ققنوس در حوزه اسناد دیجیتالی اشاره کرد و افزود: «در میان سایر نهادهای کشور، این نظام بانکی است که می‌تواند و باید آغازگر فرآیند دیجیتالی کردن اسناد مالی و ملکی باشد.»

او از سهامداران و میزبانان بانکی شبکه ققنوس، خواست تا با همکاری این بنیاد شرایط احراز هویت و نیز صدور و پذیرش توکن دیجیتالی شده را طی ماه‌های آینده در فرآیندهای بانکی به منظور احراز هویت مشتریانشان فراهم کنند.

مدیرعامل بنیاد ققنوس یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته و نیز اهداف پیش رو در این شبکه را توسعه دسترسی دانست و بر لزوم همکاری بیشتر میزبانان و سهامداران این بنیاد برای ارائه دسترسی کاربران به توکن‌های ققنوس از طریق اپلیکیشن‌های این مجموعه‌ها از جمله تاپ، بله، ایوا، پات، سکه و کیپاد تاکید کرد.

فاطمی در پایان تاکید کرد: «اتصال به صرافی های آنلاین در دستور کار جدی ققنوس قرار دارد.»

همچنین در این مراسم اعلام شد اپلیکیشن تاپ متعلق به مجموعه بانک پارسیان، نخستین اپلیکیشن بانکی خواهد بود که دسترسی به توکن‌های شبکه ققنوس را فراهم خواهد کرد.
ققنوس به دنبال توکن ریال است

در بخش دیگری از این مراسم، مظفر پوررنجبر، رییس هیات مدیره بنیاد ققنوس، با مروری بر معماری کلان ققنوس، ذات و ماهیت کسب و کاری این شبکه را نمونه مقیاس‌پذیری از مدل کسب و کاری دانست که پیش از این هم به شکل سنتی وجود داشته و تاکید کرد: «ما در ققنوس بر آنیم تا در برنامه‌های آینده، ذات همگرایی دیجیتالیزه شدن را ارائه دهیم.»

او افزود: «بر همین اساس دربرنامه‌های آتی ققنوس، بر این هدف متمرکز خواهیم بود که همه ابزار و دارایی‌های ارزشمند در زندگی عموم افراد جامعه را به توکن‌های قابل تبادل، تغییر دهیم و در گام بعدی شرایط توسعه این کسب و کار حتی در بیرون از مرزهای کشور را نیز فراهم سازیم.»

پوررنجبر تاکید کرد: «توکن ریال» توکن استراتژیکی است که در برنامه‌های آتی بنیاد ققنوس، به دنبال پیاده‌سازی و عرضه آن هستیم.

در ادامه نیز از تفاهم‌نامه بانک آینده با بنیاد ققنوس خبر داده شد که بر اساس این تفاهم نامه بانک آینده، توکن جدید خود را در حوزه املاک را طی یک‌ماه آینده عرضه خواهد کرد و عرضه این توکن ها تا سقف 25هزار میلیاردتومان، ادامه خواهد داشت.

شبکه ققنوس خرداد ماه ۹۸ پس از برگزاری مراسم کلیدگذاری‌اش به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و تا کنون به غیر از توکن MTM که از آن رونمایی شد توکن الماس  و توکن آب را نیز منتشر و عرضه کرده بود./پیوست
ارسال نظرات
موضوعات روز