سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا حدود ۶۹ درصد از فعالیت رانندگان تاکسی کاسته شد و بعد از اجازه فعالیت مجدد هم فعالیت آن‌ها به ۶۰ درصد رسیده است.
کد خبر: ۴۴۱۳۵
کاهش فعالیت تاکسی‌داران شهری به ۶۰ درصدتیتر20- پس از آنکه وزارت بهداشت خبر از ورود رسمی ویروس کرونا به کشور را داد خیلی زمانی نگذشت تا اثرات منفی این مهمان نامبارک بر بخش‌های مختلف اقتصادی کشور دیده شود. در این میان، حمل و نقل عمومی نیز از این آسیب بی‌بهره نبود و بسیاری از رانندگان وسایل نقلیه عمومی را وادار به خانه‌نشینی کرد؛ به‌طوری که عواقب این تعطیلات ناخواسته بر پیکره اقتصادی خانواده‌ها تا مدت‌ها حس خواهد شد.

سوال اینجاست، به‌راستی اگر امواج دیگری از این ویروس در راه باشد تکلیف مشاغلی که امکان فعالیت در فضا‌های مجازی را ندارند چه می‌شود؟ 

از جمله مشاغلی که به دلیل نوع کار، امکان فعالیت در فضای مجازی را ندارند تاکسی‌داران شهری هستند که خدماتشان کمافی‌السابق به صورت سنتی عرضه می‌شود و این رویه سنتی کار، آسیب زیادی به آنها در بحبوحه ویروس کرونا وارد کرده است.

مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور درباره آسیب‌های اقتصادی بحران کرونا به رانندگان شهری و بین شهری گفت: یکی از اقشار آسیب‌پذیر و فاقد درآمد ثابت در بحران پاندومی کرونا، رانندگان تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس بودند. از این‌رو با شیوع کرونا کسب و کار رانندگان تاکسی که در خط مقدم آلودگی قرار داشتند به مخاطره جدی افتاد. برای دولت، جایگاه حمل و نقل عمومی به‌عنوان یک بخش اولویت‌دار ثابت شده است به همین دلیل در اولین اقدامات شروع بحران، دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا با دستورالعمل‌های صادر شده بسته حمایتی رانندگان تاکسی را مصوب کردند.

وی گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا حدود ۶۹ درصد از فعالیت رانندگان تاکسی کاسته شد و بعد از اجازه فعالیت مجدد هم فعالیت آن‌ها به ۶۰ درصد رسیده است. به‌رغم حمایت‌های دیگری که به‌عنوان مثال در تنفس پرداخت وام رانندگان، عدم‌پرداخت حق بیمه سه ماهه و... صورت گرفت هنوز زحمت‌کشان این صنف با مشکلات معیشتی مواجه هستند. اگرچه اتحادیه تاکسیرانی در این راستا اعلام کرد که مسافران باید کرایه یک نفری را که در فاصله‌گذاری اجتماعی از سرنشینان تاکسی‌ها کاسته شده است را پرداخت کنند، اما تعطیلی ۵۰ درصدی کسب و کار ماه‌های اخیر، تاکسیرانان را با مشکلات اقتصادی جدی مواجه کرده است.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور تصریح کرد: متاسفانه براساس آخرین آمار پایش شده تاکنون ۴۵۰ راننده تاکسی در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد متاسفانه ۳۱ نفر جان خود را از دست دادند، بنابراین آسیب این حرفه به شاغلان نه تنها مالی که جانی نیز بوده است.

ضامنی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر آنچه در حوزه ما به‌عنوان وظیفه تلقی می‌شد، انجام شده است و ما منتظر هستیم برابر تصمیم‌های وزارت کار اگر لازم باشد کار‌های دیگری را نیز در جهت حمایت از فعالان این بخش انجام دهیم./اقتصاد24

ارسال نظرات
موضوعات روز