پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
تیتر20 بررسی می کند؛
بانک ایران زمین به رغم آنکه یکی از بانک های جوان کشور به شمار می رود توانسته است طی سال های اخیر با درک آینده کسب وکارهای آنلاین و اینترنت محور گامهای موثری برای رسیدن به استانداردهای جهانی بانکداری بردارد که ازجمله آنها سرعت بخشیدن به حرکت به سوی بانکداری الکترونیک و دیجیتال است و آن را یکی از اصلی ترین اولویت های خود قرارداده است.
کد خبر: ۴۴۱۵۰
سال مهم در تحقق نقشه راه بانک ایران زمین
تیتر20 - هنگامی که مدیران بانک ایران زمین در حال تدوین استراتزی و نقشه راه و برنامه هایی مانند"پرواز 1400" بودند ،شاید هرگز گمان نمی کردند که تقویت زیرساخت ها برای دست یابی به اهداف ، در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا تا چه حد می تواند آنها را برای سرعت بخشیدن به ارائه خدمات در مواجه با شرایط جدید یاری کند.

بانک ایران زمین به رغم آنکه یکی از بانک های جوان کشور به شمار می رود توانسته است طی سال های اخیر با درک آینده کسب وکارهای آنلاین و اینترنت محور گامهای موثری برای رسیدن به استانداردهای جهانی بانکداری بردارد که ازجمله آنها سرعت بخشیدن به حرکت به سوی بانکداری الکترونیک و دیجیتال است و آن را یکی از اصلی ترین اولویت های خود قرارداده است.

نقش پذیری در بانکداری و اقتصاد
پرواز 1400 نیز یکی از اقدامات این بانک است که برای رساندن "ایران زمین"به یک بانک دیجیتالی طراحی شده است.

این بانک همچنین توجه ویژه ای به ایفای نقش و ادای وظیفه خود به اقتصاد و کشور دارد. به عنوان مثال با توجه به نامگذاری سال 98 و تحقق آن اقداماتی انجام داد که می توان به این موارد اشاره کرد: افتتاح «مرکز نوآوری ایران زمین» با هدف ایجاد امکان جذب و حمایت از طرح‌های خلاق، ارزش‌آفرین و نوآورانه ، "بانکداری باز با ایران‌زمین بوم

ایران‌ زمین بوم یک اکوسیستم کامل بانکداری باز است که مشتریان، فین تک‌ها (کسب‌وکارهای مالی) و بانک‌ها را به هم متصل می‌کند. در واقع بانکداری باز این امکان را به فین تک‌ها می‌دهد تا از طریق API، نرم‌افزارهای خود را توسعه داده و بعد از بررسی، کارشناسی و تأیید بانک ایران‌زمین، این نرم‌افزارها را از طریق izboom به صورت اپ استور، API استور و ویجت استور در اختیار مشتریان بانک قرار ‌دهند تا نیازهای بانکی و مالی آن‌ها بدون دخالت بانک و توسط فین تک‌ها برآورده شود.

"گذار از شیوه ارتباط سنتی" در جهت کاسته شدن از نیاز به حضور فیزیکی در بانک ها به نحوی که در گذشته ارتباط با مشتری مستقیم و فیزیکی بود، اما اکنون  97 درصد تراکنش‌های مالی خارج از شعب انجام می‌شود. 

" 160 پروژه برای دیجیتالی شدن" بانک ایران زمین بیش از 160 پروژه برای دیجیتالی شدن را از سه سال قبل آغازکرد  که سال 98 تعداد قابل‌توجهی از پروژه‌های مرتبط با بانکداری دیجیتال این بانک به نتیجه رسید.

به نتیجه رسیدن بسیاری از اقدامات این بانک در زمینه بانکداری الکترونیک آمادگی این بانک جوان را به حدی رسانده است که به گفته مدیر روابط عمومی این بانک " همه بخش های از جمله بخش فناوری اطلاعات از آمادگی کامل برای ارائه خدمات از راه دور به مشتریان آماده هستند و در حال حاضر بخش زیادی از خدمات بانکی به صورت آنلاین وجود دارد."

ازسوی دیگر بانک ایران زمین علاوه بر تسریع بر بهبود عملکرد بانک در سطوح مختلف ،برای تحقق اهداف تولید در کشور نیز گام هایی برداشته است ؛ ساخت پروژه های بزرگی همچون تولید ترانسفورماتورهای قدرت و توزیع، تولید انواع سیمان در تیپ های 2 و 5، تولید داروهای خاص سرطانی، تولید تراکتور تولید کنسانتره میوه از جمله اقداماتی بوده است که بانک ایران زمین در راستای مسئولیت اقتصادی خود وسهم داشتن در تولید کشور انجام داده است.

این اقدامات و دست یابی به اهداف مد نظر نشان می دهد که بانک ایران زمین برای رسیدن به این مرحله کاملا بر اساس نقشه راه خودش پیش می رود.

نقشه راه بانک ایران زمین
بانک ایران زمین برای دست یابی و تحول و تغییر در تمام سطوح و پذیرش تغییر نحوه کسب وکار در آینده برای اینکه بتواند مسیر خود را با گام های محکم وموثر بردارد،اقدام به تهیه نقشه راه کرده است.

در نقشه راه بانک ایران زمین  سه مرحله کلیدی تدوین شده است بخش نخست آن که حوزه توانمندساز ها و قابلیت سازها بوده است به اتمام رسیده اند و مرحله دوم که حوزه بازار و کسب‌وکار است، از اواسط سال 98 آغاز شده است و برای ورود به دوره جدید و گذار از مرحله قبل که همانا کسب وکارهای جدید و پایدار است، سال 99 از جایگاه ویژه ای برخوردار است و تاثیر چشمگیری در موفقیت نقشه راه تحول خواهد داشت.

هر چند شیوع ویروس کرونا ممکن است تا حدی از سرعت دست یابی به اهداف این سال بکاهد،اما در عین حال حرکت بر اساس برنامه های مدون از سوی این بانک نشان می دهد که آنها نه تنها بر محور برنامه ها پیش می روند بلکه همچنان با توجه به نامگذاری سال 99 به سال جهش تولید به نقش خود در رونق تولید کشور اهمیت می دهند. 

در همین رابطه هادی قدیمی معاون عملیات بانکی این بانک در راستای سیاست های حمایتی بانک ایران زمین در بازدید از شرکت نامی نو، با تاکید بر ضرورت حمایت از تولید داخلی اظهار کرده است: در سال های اخیر با وجود تحریم های سخت اقتصادی، شاهد رشد خوبی در حوزه تولید هستیم و استمرار این شرایط نیازمند حمایت بانک ها از تولید کنندگان داخلی است.

وی همچنین در بازدید از شرکت بادران گفته است: در شرایط فعلی با توجه به نوسانات اقتصادی و تحریم های ظالمانه علیه کشورمان، تولید کنندگان با مشکلاتی مواجهند که بانک ها به عنوان یکی از اهرم های اصلی توسعه اقتصادی باید از آن ها حمایت کنند و بانک ایران زمین نیز در این خصوص اقدامات موثری داشته و توانسته با حمایت هایی که انجام داده به بخش های مختلف تولید همکاری خوبی داشته باشد.

به نظر می رسد بانک ایران زمین به عنوان یک بانک خصوصی به درک و شناخت مناسبی از فعالیت های بانکداری در زمان حال و آینده رسیده است و اساس فعالیت های خود را بر همین محور قرار داده است و بر اساس شناخت کامل حرکت به سوی دیجیتال شدن را آغاز کرده است.چرا که این بانک معتقد است: مفهوم بانکداری دیجیتال تنها احداث شعب دیجیتالی یا بانکداری همراه و آنلاین نیست. بلکه بانکداری دیجیتال به‌ عنوان یک الگوی بانکداری مدرن با محوریت نوآوری و تجربه مشتریان با استفاده از فناوری‌های نوین مطرح است.

همین اقدام و تامل در این فعالیت ها وباور ها نشان می دهد که تصمیم گیران در بانک ایران زمین نه تنها نگرانی ای از آینده ندارند بلکه قصد دارند که در میان بانک های کشور خود را به رتبه های بالاتری برساند،امری که با توجه به رفتار و عملکرد این بانک چندان دور از دسترس نیست.

ارسال نظرات
موضوعات روز