جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
تیتر20 بررسی می کند؛
استابلایزر نوعی پایدارکننده است که برای مثال از دو فاز شدن شیر و کاکائو جلوگیری می‌کند و به گفته مدیران شرکت پگاه برای اولین بار در کشور متخصصان پگاه موفق شدند استابلایزر مورد استفاده در تولید شیر کاکائو و سایر شیرهای طعم دار را در داخل تولید کنند.
کد خبر: ۴۴۱۶۵
ساخت استابلایزر در شرکت پگاه و تاثیرات آن در دوران تحریم
تیتر20 – چندی پیش درخبرها به نقل از معاون وزیر جهادکشاورزی آمده بود که درحال حاضر ایران در زمینه تولید با فناوری‌های پیشرفته، از جمله مکمل‌ها و  تثبیت‌کننده‌ها (استابلایزر) و افزودنی‌ها درخوراک نیاز به توسعه دارد و تحریم مشکلاتی برای تولید و واردات ما در این خصوص ایجاد کرده است.
 
از سوی دیگر، خبر تجهیز خطوط تولیدی پگاه به دو فناوری جدید نیز کمی پیش رسانه ای شد که به نظر می رسد تولید استابلایزر مورد استفاده در تولید شیر کاکائو و سایر شیرهای طعم دار و طیف گسترده ای از محصولات غذایی، در شرکت پگاه بخشی از این دو فرایند باشد. 

استابلایزر نوعی پایدارکننده است که برای مثال از دو فاز شدن شیر و کاکائو جلوگیری می‌کند و به گفته مدیران این شرکت برای اولین بار در کشور متخصصان پگاه موفق شدند استابلایزر مورد استفاده در تولید شیر کاکائو و سایر شیرهای طعم دار را در داخل تولید کنند که این پشیرفت می تواند زمینه ساز تولید گسترده تر و متنوع تر این محصول زیرساختی باشد. 

با در نظر گرفتن این نکته که دانش فنی تولید استابلایزرها بسیار سخت و در اختیار معدود شرکت‌های خارجی است، موفقیت شرکت پگاه در زمینه تولید و خودکفایی این محصول استراتژیک گام مهمی در راستای تبدیل تهدید تحریم‌ها به فرصت است که به نوعی پاسخ ایده آل به اظهار نگرانی معاون وزیر جهاد کشاورزی هم به شمار می رود. 

واقعیت این است که توان کافی در صنایع غذایی و لبنی کشور برای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای خودکفا شدن وجود دارد و ابتکار عمل شرکت هایی مانند پگاه تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی است. 

صنایع زیرساختی در هر صنف و صنعتی یکی از ملزومات دست یابی به توسعه پایدار، و فراغت از وابستگی های خارجی است که در مواقعی چون دوره حاضر به عنوان پاشنه آشیل صنایع کشور عمل می کند.

یکی از صنایع بزرگ و البته خودکفای کشور که در زمینه حوزه زیرساخت نیازمند توجه بیشتری است، صنایع غذایی و حوزه های وابسته است. 

در راستای حرکت سریع تر در این مسیر شرکت های صنایع غذایی باید متریال ها و مواد اولیه خود را در جهت افزودن به توان خود محوری و کاستن از وابستگی های بیرونی در درون مجموعه خود تولید کنند. 

استابلایزر یا پایاساز و تثبیت کننده یکی از مواد اولیه زیربنایی برای صنایع مختلف غذایی کشور است که با شروع پروژه تولید آن در شرکت پگاه به زودی شاهد تاثیرات آن بر صنعت غذایی کشور در مسیر همان خودکفایی پیش گفته خواهیم بود. به گونه ای که این شرکت معتبر باسابقه به زودی خواهد توانست به یکی از تامین کننده های اصلی این ماده برای شرکت های کوچک تر تبدیل شود. حسن تامین مواد تثبیت کننده از سوی برند هایی مانند پگاه در این است که علاوه برحصول اطمینان از کیفیت و تداوم ارائه محصول، سایر شرکت ها می توانند در یک مسیر تعاملی مطمئن به تامین نیازهای اولیه خود اقدام کنند.  

استابلایزرها که در صنایع مختلف کاربرد دارد، موادی هستند که با خواص کیفی خود سبب افزایش ارزش بیشتر محصول نهایی می شوند و می توانند نواقص موجود در محصول را که در حین تولید را تا مقادیری زیادی جبران نمایند.

استابلایزر در صنعت غذایی مشتمل بر ترکیباتی است که برای افزایش قوام محصول، پایداری محصول، افزایش کیفیت و کاهش قیمت تمام شده روی محصول به کار می رود و ترکیبات آن برای صنایع مختلف متفاوت است. ارائه این محصول تکمیلی به قیمت تمام شده کمتر در شرایط فعلی می تواند به شرکت های کوچک تر این فرصت را ارائه کند تا تولیدات خود را با کیفیت بهتر و قیمت کمتری روانه بازار نمایند. 
با تولید داخلی پایدار کننده های صنایع لبنی و شروع تولید این محصول استراتژیک در مجموعه صنایع شیر ایران حرکت صنایع لبنی کشور به سمت تولید داخل کردن هرچه بیشتر مواد اولیه سریع تر خواهد شد. 

باتوجه به این که استابلایزر در صنایع مختلفی غیر از صنایع لبنی، مانند صنایع گوشتی، سس ها، دسرها، بستنی ها و انواع نان، بیسکوئیت، کشک و امثال آن کاربرد بسیاری دارد، هرگونه نقص در چرخه تامین این محصول، ناشی از تحریم ها و یا هر عامل دیگری می تواند باعث آسیب صنایع غذایی کشور شده و به اشکال در چرخه تولید و عرضه منجر شود. این درحالی است که شرکت پگاه توانسته است با تولید داخل کردن آن به بخشی از دغدغه صنایع غذایی کشور پاسخ دهد. 

ارسال نظرات
موضوعات روز