پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
وزیر ارتباطات گفت: اینستاگرام به دلیل سیاست‌های ما و از دور خارج کردن بقیه پلتفرم‌ها امروز به قطب سرگرمی تبدیل شده است، همه چیز با دست روی دست گذاشتن و بستن شبکه‌های اجتماعی حل نمی‌شود.
کد خبر: ۴۴۲۱۱
تبدیل اینستاگرام به قطب سرگرمی با بستن شبکه‌های اجتماعیتیتر20- «محمد جواد آذری جهرمی» امروز (یکشنبه) در پاسخ به سوالات و انتقادات نمایندگان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، گفت: «اگر اینستاگرام در زمان شهادت حاج قاسم سلیمانی، صفحه‌های مربوط به ایشان و کاربرانی که ابراز ارادت کردند را می‌بندد، باید بدانیم آن‌ها تروریست های کت و شلوارپوش هستند و در آن شکی نیست. اما اگر سردار در بغداد به شهادت می‌رسید ما باید آن شهر را خالی می‌کردیم؟  دغدغه شما در خصوص فضای مجازی و اینستاگرام درست است، اما استفاده حداکثری از این فضا نگاه دیگری است.»

وزیر ارتباطات گفت: فضای مجازی و شبکه ملی اطلات، سه لایه شامل لایه محتوا، خدمات و زیرساخت  است که تمام این لایه ها باید به موازات هم رشد کنند و پیش بروند.

آذری جهرمی با بیان اینکه وظیفه وزارت ارتباطات صرفا رشد و تهیه زیرساخت برای شبکه ملی اطلاعات است، اضافه کرد: اگر حمل و نقل وارد شبکه ملی اطلاعات شده است وظیفه پاسخگویی درباره عملکرد آن با وزارت ارتباطات نیست، اگر جرم و جنایتی در فضای مجازی رخ می‌دهد وظیفه رسیدگی آن با وزارت ارتباطات نیست. سوالات نمایندگان و دغدغه‌هایی که دارند همگی درست است اما باید آن را از مسئولان دیگری بپرسند.

وی اظهار داشت: انتقاد دیگری که به درستی مطرح شد، درباره «نسبت ترافیکی» است. این نسبت ترافیکی از کجا به دست می‌آید؟ از جریان تبادل و مصرف داده. اگر این اتفاق به درستی پیش نرفته به دلیل عدم تولید محتوا و گردش آن روی پلتفرم ها است. راه اندازی تلوزیون های اینترنتی به همین دلیل بوده است.

وزیر ارتباطات گفت: شما در خصوص نگرانی هایی که در حوزه تولید محتوا به ویژه برای کودک و نوجوان وجود دارد صحبت کرده اید، وزارت ارتباطات با این‌که در این حوزه مسئولیتی نداشته است، اما به آن ورود کرده تا بتواند بستر خوبی را مهیا کند؛ اما از من به دادگاه شکایت کرده اند که چرا در این حوزه ورود می کند.
آذری جهرمی گفت: ما از قالیباف (رییس مجلس)  خواهش می کنم که به بحث فیبرنوری و مساله خصوصی‌سازی ورود و آن را حل کنند. این طرح را دو مرتبه به مجلس آوردم که با کندی پیش رفته است.
وی اشاره کرد: مانع بزرگ، مخابرات ایران است که از انحصار ذاتی خود نمی گذرد تا توسعه شبکه به خوبی پیش برود. اکنون کانال زیرزمینی در خصوصی سازی واگذار شده است، چطور چنین چیزی ممکن است؟ من بیش از دو سال است این مورد را پیگیری می کنم اما هنوز به نتیجه نرسیده است.
آذری جهرمی با بیان اینکه انحصار شبکه‌های اجتماعی دغدغه به‌جا و درستی است، افزود: تمام دغدغه‌هایی که در حوزه فرهنگ، سبک زندگی، دین و کودکان مطرح شد درست و به‌جاست،  اما با دست روی دست گذاشتن و بستن شبکه‌های اجتماعی این مساله حل نمی‌شود.

وی ادامه داد: من باید به‌عنوان مسئول پیش بروم و شما نیز پشتیبانی کنید. این ساماندهی به‌تنهایی اتفاق نمی‌افتد. نباید با محدودسازی و بستن شبکه‌های اجتماعی از این مهم گذشت. باید بر این مساله تأکید کنم که کسی موافق بی‌دینی و دغدغه‌های مهمی که دارید، نیست./ ایرنا

ارسال نظرات
موضوعات روز