شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
تیتر20 بررسی می کند؛
بانک ایران زمین در کنار توسعه بانکداری دیجیتال که شعار محوری این بانک است، تلاش دارد با ارائه سبد جامعی از خدمات و محصولات متنوع بانکداری بیش از پیش پاسخگوی نیاز مشتریان در حوزه های مختلف مالی باشد تا نقشی پررنگ تر و اثرگذار تر در نظام بانکی کشور ایفا نماید و مسیر دستیابی به اهداف کلان اقتصادی را در کشور هموارتر سازد.
کد خبر: ۴۴۳۲۷
اتصال بانک ایران زمین به سامانه نیما، گامی نو در جهت تکمیل سبد محصولات بانکی
تیتر20 - بانک ایران‌زمین به عنوان یکی از بانک‌های خصوصی کشور به تازگی توانسته با دریافت مجوز لازم برای ارائه خدمات ارزی، حلقه‌ای از زنجیره کمک به تحقق شعار جهش تولید شود.

ارائه سبد متنوع و جامعی از خدمات به مشتریان متفاوت در بانکداری امروز دنیا یکی از راهبردهای کلیدی بانک ها برای رقابت و جذب مشتریان وفادار است.

هر بانکی بتواند نیازهای طیف های وسیع تری از مشتریان را شناسایی و برای برآورده کردن این نیازها تدارک لازم را ببیند در نهایت می تواند مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل و در صورت ارائه خدماتی با کیفیت، در این مشتریان نسبت به خود وفاداری ایجاد کند.

ارائه خدمات با کیفیت و تنوع‌بخشی به آن‌ها علاوه بر ایجاد رضایت در مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید، راهبردی در راستای تغییر مسیر ایجاد درآمد برای بانک از نرخ بهره تسهیلات به کارمزد دریافتی از خدمات است.

نگاهی به مسیر طی شده توسط بانک‌های پیشرو در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه دنیا نشان می‌دهد این بانک‌ها از سال‌ها قبل، محل تامین درآمد خود را از کارمزد خدماتی که به مشتریان خود ارائه می‌دهند، تعیین کرده‌اند.

به عبارت دیگر روش سنتی و کلاسیک کسب درآمد از محل واسطه‌گری وجوه مدت‌ها قبل از سوی بانک‌ها واگذاشته شده و رویکرد کسب درآمد از کارمزد خدمات در پیش گرفته‌ شده است.

در کشور ما هم چند سالی می‌شود که بانک‌ها با استفاده از تجربه موفق بانک‌های خارجی، حرکت به سمت کارمزدمحوری و جایگزین کردن آن به جای واسطه‌گری وجوه را در دستور کار قرار داده‌اند.

از میان خدمات قابل ارائه، سرویس‌های بانکداری و پرداخت الکترونیکی رایج‌ترین خدماتی بودند و هستند که بانک‌های ایرانی طی یک دهه اخیر تلاش کردند با سرمایه‌گذاری و فرهنگ‌سازی برای آن‌ها، زمینه‌های لازم برای رواج و اعتماد عمومی به این ابزارها رو فراهم کنند.

از جمله دیگر این خدمات، خدماتی است که در قالب تبادلات ارزی توسط بانک‌ها به برخی از مشتریان ارائه می‌شود؛ ضرورت و اهمیت این خدمات خصوصا با محدودیت‌هایی که در پی تحریم‌ها برای فعالان اقتصادی کشورمان بوجود آمده، بیشتر از پیش شده است.

در پی همین نیاز و ضرورت، نهادهای حاکمیتی نیز زیرساخت‌های مهمی را ایجاد کرده‌اند که بانک‌ها در صورت برخورداری از امکانات لازم، می‌توانند واسطه ارائه خدمات مورد نیاز به فعالان اقتصادی شوند.

بانک ایران‌زمین از جمله همین بانک‌ها است که توانسته با ایجاد زیرساخت‌های لازم و کسب مجوزهای مورد نیاز از بانک‌مرکزی در زمره بانکهایی قرار گیرد که خدمات مورد احتیاج فعالان اقتصادی را ارائه می‌دهند.

مدیرعامل بانک ایران زمین در همین زمینه با اعلام صدور مجوز ارزی این بانک از سوی بانک مرکزی گفت: چشم انداز بانک ایران زمین، ارائه خدمات مطلوب به مشتریان بالاخص تولید کنندگان و فعالین اقتصادی است، که در همین راستا با تلاش های صورت گرفته مجوز ارزی بانک صادر و از این پس ارائه خدمات ارزی براساس دستورالعمل های بانک مرکزی ممکن خواهد بود.

عبدالمجید پورسعید با اشاره به تلاش های صورت گرفته در سالهای اخیر برای تحقق اهداف و تجهیز بانک به زیرساخت های لازم برای پیاده سازی این خدمت افزود:خوشبختانه در هفته‌های گذشته مجوز ارزی بانک ایران زمین از سوی بانک مرکزی صادر شد، که این موضوع نقش بسیار زیادی می تواند در ارائه خدمات مطلوب و همچنین تکمیل سبد خدمات خواهد داشت.

به گفته او " با اخذ مجوز ارزی این بانک، مسیر حمایت بانک از بخش های اقتصادی هموارتر از پیش شود".

با صدور مجوز ارزی بانک ایران زمین مطابق با ضوابط و مقررات ارزی بانک مرکزی، با دسترسی این بانک به سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی (نیما) به منظور خرید و فروش ارز و نیز عضویت در بازار بین بانکی ارز تهران به منظور انجام معاملات ارزی با بانک مرکزی موافقت شده است.

طبق برنامه ریزی و زمان بندی صورت گرفته اخذ مجوز مراحل بعدی ارزی نیز متعاقبا مورد پیگیری و اقدام قرارخواهد گرفت. 

در نهایت باید پیش بینی و تصریح کرد بانک ایران زمین در کنار گسترش و توسعه بانکداری دیجیتال که شعار محوری این بانک است، تلاش دارد با ارائه سبد جامعی از خدمات و محصولات متنوع بانکداری بیش از پیش پاسخگوی نیاز مشتریان در حوزه های مختلف مالی باشد تا از رهگذر این دستاورد، نقشی پررنگ تر و اثرگذار تر در نظام بانکی کشور ایفا نماید و مسیر دستیابی به اهداف کلان اقتصادی را در کشور هموارتر سازد.

ارسال نظرات
موضوعات روز