پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
تیتر20 بررسی می کند؛
اقدام کروز به جذب هزار نفر نیروی جدید اگرچه از جنبه های مختلف اجتماعی و اقتصادی قابل بررسی است، اما به نظر می رسد مهم ترین پیام این اتفاق برای صنعت قطعه کشور و کلا اقتصاد داخل، اشتغالزایی، آن هم در شرایط تحریم و شیوع ویروس کرونا است.
کد خبر: ۴۴۳۳۴
جذب بزرگ در کروز
تیتر20 - هرچه استخدام نیروی انسانی جدید در شرکت های دولتی مورد انتقاد قرار می گیرد، جذب نیرو در شرکت های بخش خصوصی به ویژه قطعه سازان، با استقبال افکار عمومی مواجه است. 

در این بین، صنایع تولیدی کروز به عنوان یکی از ابرقطعه سازان داخلی، طی یک ماه گذشته اقدام به جذب هزار نفر نیروی جدید کرده است. کروز که گفته می شود در حال حاضر حدود 12 هزار نفر کارمند و کارگر را در خود جای داده، به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیازش در زمینه پژوهشی و مشاغل تکنسین و اپراتور خط تولید، هزار نفر نیروی جدید را به استخدام خود درآورده است.

این اقدام کروز اگرچه از جنبه های مختلف اجتماعی و اقتصادی قابل بررسی است، اما به نظر می رسد مهم ترین پیام این اتفاق برای صنعت قطعه کشور و کلا اقتصاد داخل، اشتغالزایی، آن هم در شرایط تحریم و شیوع ویروس کرونا است. 

اگر این روزها اخبار خودروسازی جهان را دنبال کرده باشید، احتمالا متوجه شده اید که موجی از تعدیل نیرو در شرکت های مختلف به راه افتاده است.

 به عنوان مثال، رنو چندی پیش خبر از حذف پنج هزار فرصت شغلی به دلیل کاهش فروش ناشی از شیوع ویروس کرونا خبر داد و بی ام و نیز اخیرا اعلام کرده شش هزار نفر را اخراج خواهد کرد.

در واقع مشکلات مالی سبب شده موجی از اخراج نیروی انسانی در صنعت خودرو جهان به راه بیفتد و اگر نبود محدودیت های دولتی در خودروسازی کشور، ایران خودرو و سایپا نیز از این موج اخراج در امان نبودند.

 از طرفی، بسیاری از قطعه سازان داخلی نیز این روزها با توجه به مشکلات مالی، از احتمال تعدیل نیرو می گویند. در چنین شرایطی اما ابرقطعه ساز ایران نه تنها اخراج کارگران و کارمندان را در دستور کار قرار نداده، بلکه اقدام به جذب نیروی جدید نیز کرده است. 

کروزی ها نیز مانند دیگر تولیدکنندگان داخلی، از تبعات منفی تحریم های آمریکا در امان نبوده و طی چهار ماه گذشته نیز با حواشی کرونا دست به گریبان شده اند. با این حساب، کروز بحران مالی و کاهش درآمد و تضعیف سود را از مرداد 97 تا به امروز که تحریم و کرونا رخ داده اند، به جان خریده است.

 کروز ازآنجاکه بخش خصوصی به شمار می رود، منعی بابت تعدیل نیرو (در راستای کاهش هزینه های تولید) نداشته و ندارد، با این حال مسوولان این شرکت تصمیم گرفته اند ضمن حفظ کارگران و کارمندان خود، نیروی متخصص جدید هم جذب کنند.

این اقدام کروز در شرایطی که بسیاری از نیروی انسانی شرکت های داخلی تعدیل شده یا نگران از دست دادن شغل شان هستند، گام بلندی در راستای حفظ اشتغال و البته اشتغالزایی در این شرایط سخت اقتصادی به شمار می رود.

کروز همچنین با جذب نیروهای جدید که به صورت تخصصی و بر اساس نیاز این شرکت استخدام شده اند، عملا جاهای خالی در خطوط تولید و سایر بخش ها را پر کرده و به نوعی با یک تیر (استخدام 1000 نفر نیروی جدید) دو نشان (اشتغالزایی و رفع خلاء های تخصصی) زده است. 

این اقدام اگرچه برای کروز در این شرایط سخت اقتصادی، بار مالی سنگینی خواهد داشت، اما گویا مسوولان این شرکت با نگاه به آینده، این سنگینی را به جان خریده اند، به امید آنکه نفعش را ماه ها و سال های بعد ببرند. در واقع اشتغالزایی جدید توسط کروز، به نوعی حکم بذری را دارد که در آینده می تواند منبع رزق باشد.

ارسال نظرات
موضوعات روز