جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
لباس پوشاندن نوزاد در هفته های اول نیاز به دقت فراوان دارد هم برای خواب راحت و هم ایمنی کودک.
کد خبر: ۴۴۴۱۵
لباس مناسب نوزاد تازه متولد شده برای خواب راحتتیتر20- زمانی که می خواهید نوزاد خود را بخوابانید، راحتی تنها بخشی از ملاحظات شماست. نگرانی اصلی ایمنی و کاهش خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد است. با اینکه ممکن است زمان زیاد (و پول)برای خرید وسایل نوزادتان صرف کرده باشید، حقیقت این است که آن ها برای اولین هفته های زندگی به لباس های متفاوت نیاز ندارند. انتخاب مقدار مناسب و نوع لباس، تضمین ایمنی نوزاد، و ایجاد یک محیط خواب سالم به شما آرامش ذهن می دهد و به نوزاد این امکان را می دهد که راحت و سالم بخوابد.
لباس پوشاندن نوزاد

آموزش لباس پوشاندن به نوزاد تازه به دنیا آمده

انتخاب یک لایه پایه

در طول آب و هوای گرم شلوار و سرهمی نازک انتخاب کنید و وقتی هوا سرد است، یک سرهمی آستین بلند و یک شلوار به نوزاد بپوشانید. لایه پایه باید فقط این باشد،در واقع یک لایه از لباس هایی که قبل از اضافه کردن هر گونه لباس اضافی به نوزاد خود می پوشانید. در اتاق های گرم تر، یک سرهمی آستین کوتاه و شلوار نازک به اندازه کافی گرما برای نوزاد فراهم می کند. در اتاق های خنک تر، نوزاد تازه متولد شده ممکن است به سرهمی آستین بلند به عنوان یک لایه پایه نیاز داشته باشد.

لباس برای نوزاد تازه متولد شده

سرهمی مناسب و یا یک پیراهن به عنوان لایه پایه انتخاب کنید. نوزاد تازه متولد شده به پوشیدن لباس عادت ندارد، و سرهمی و پیراهن جلو بسته در جای خود باقی خواهد ماند و شکم ، کمر نوزاد را می پوشاند علاوه بر این،با داشتن دکمه در پایین کار لازم نیست که لباس نوزاد تازه متولد شده خود را در هنگام تعویض پوشک به طور کامل در بیاورید!

 

یک کیمونو یا یک پیراهن جلو باز دکمه دار باعث می شود، مجبور نباشید لباس را از سر نوزاد هنگام تغییرلباس خارج کنید.

بسته به دما، یک لایه می تواند تمام چیزی باشد که شما نیاز دارید. می توانید از سرهمی آستین بلند و شلوار اضافه استفاده کنید تا یک لایه پایه گرم تر ایجاد کنید.

دماهای 75 درجه فارنهایت (24 °C )یا بالاتر لباس زیر با آستین کوتاه بهتر است.

 می توانید نشانه خوبی از میزان گرم یا سردی نوزاد هنگام لمس در چند جای مختلف پوست داشته باشید. پیشانی و پشت گردن نوزاد را همانند دست ها و پاهای نوزاد بررسی کنید پوست نباید خیلی گرم و یا خیلی سرد باشد. علامت هایی که نشان می دهد نوزاد شما ممکن است بیش از حد داغ باشد، شامل گونه های برافروخته،نق نق کردن ، یا پشت عرق کرده می باشد.

نوزاد به طور طبیعی گردش خون ضعیف دارند و ممکن است پاها و دست هایی داشته باشند که در تماس با آن ها سرد باشند، اما این همیشه به این معنا نیست که آن ها سرد هستند.

اگر پای نوزاد بیش از حد سرد است، می توانید جوراب بپوشانید.

لباس پوشاندن برای نوزاد

انتخاب یک پوشش و تجهیزات جانبی

یک لایه اضافی دیگر از آنچه که در اتاق دارید به او بپوشانید :

این یک قاعده خوب است زمانی که نوبت به تعویض لباس نوزاد می رسد. لایه ها را ساده کنید تا اگر نیاز هست کودک را با لباس خواب وفق دهید. افراد تمایل دارند بچه هایشان لباس گرم بپوشند، اما مهم است که بیش از حد زیاده روی نکنید و ریسک بیش از حد گرم شدن نوزاد را کاهش دهید.

 

اگر شما با پوشیدن یک پیراهن آستین کوتاه راحت باشید، یک پیراهن آستین بلند برای نوزاد خود انتخاب کنید.

اگر با پوشیدن ژاکت راحت هستید نوزاد را با ژاکت نرم و سرهمی و یا پیراهن جلوبسته بپوشانید.

ژاکت و لباس دکمه دار برای تعویض آسان تر از لباس یقه دار است.

توجه: دمای بدن مادر ممکن است به خاطر هورمون ها تغییر کند و می تواند بر چگونگی احساس دما تاثیر بگذارد.

از قنداق یا کیسه خواب به جای یک پتو برای پوشاندن نوزاد استفاده کنید :قنداق کردن می تواند به آرامش نوزاد کمک کنند و به آن ها اجازه دهند که با تقلید از رحم ، بهتر بخوابند. مهم است که از لباس هایی اجتناب کنید که می توانند بر روی صورت نوزاد قرار بگیرند و باعث خفگی شوند و یا خطر خفگی را افزایش دهند. این جایی است که کیسه های خواب و قنداق می توانند واقعا به شما کمک کنند تا کودک خود را گرم و ایمن نگه دارید!

نوزاد را با یک پتو جدا نپوشانید چون ممکن است صورت را بپوشاند و خطر خفگی نیز ایجاد کند.

اگر شما از یک کیسه خواب و یا پتوی دیگر خواب استفاده کنید، البته مطمئن شوید روی سر چیزی نیست.

هرگز از پتوی الکتریکی برای نوزاد استفاده نکنید.

با پزشک خود برای روش صحیح و ایمن صحبت کنید.:

از قرار دادن کلاه روی سر نوزادان اجتناب کنید :نوزادان با رها کردن حرارت از سرشان، خود را خنک می کنند. نوزاد می تواند به سرعت بیش از حد گرم شود اگر آن ها به خواب بروند، در حالیکه کلاه به سر دارند بنابراین مهم است کلاه را از سر آنها بردارید. علاوه بر این، خطر خفه شدن بالقوه در گهواره است.

نوزاد را دستکش بپوشانید تا از خراشاندن چهره آن ها جلوگیری شود:نوزادان می توانند در هنگام خواب بسیار فعال باشند و ممکن است یک دست یا دو دست خود را آزاد بیرون آورند آن ها همچنین می توانند ناخن های تیز داشته باشند و هنگامی که می خوابند می توانند به طور تصادفی صورتشان را خراش دهند. یک جفت دستکش خوب و نرم می تواند خطر را از بین ببرد!

کلاه نذاشتن برای نوزاد 

 نکات مهم در ایجاد محیط خواب راحت نوزاد 

 دمای اتاق را به 68 - 72 درجه فارنهایت (20 تا 22 درجه سانتیگراد)تنظیم کنید.

این دمای اتاق ایده آل برای نوزاد تازه متولد شده شما است. با این حال، مراقب باشید نوزاد را نزدیک پنکه، پنجره باز یا تهویه مطبوع دور نگاه دارید.

اگر ترموستات ندارید، یک دماسنج را برای نظارت بر دمای اتاق نوزاد خود در نظر بگیرید.

از پنکه یا دستگاه نویز سفید استفاده کنید تا به نوزاد در خواب کمک کنید:

اگر خانه تان پر از صدا است، برای یک نوزاد سخت است که بخوابد و در خواب بماند. یک راه حل ساده استفاده از پنکه و یا یک ماشین نویز سفید است تا هر گونه صداهای ناخواسته را از بین ببرد. هم چنین اگر شما سفر می کنید و یا در جایی غیر از محیط خانه نوزاد را می خوابانید، این کار می تواند مفید باشد. در حالی که مطالعات نشان داده اند پنکه خطر SIDS را کاهش نمی دهند، آن ها هنوز هم می توانند به نوزاد شما در آرامش کمک کنند.

اگر از پنکه استفاده می کنید، آن را درست کنار گوش های حساس قرار ندهید.

محیط خواب نوزاد 

محیط خواب سالم ایجاد کنید:

ایمنی مهم ترین عامل برای خواب نوزاد شما است. یک محیط خواب سالم عاری از هر گونه خطرات بالقوه سلامت و ایمنی است. خفگی، SIDS همه نگرانی هایی هستند که هنگام تعیین فضای خواب کودک خود باید مد نظر قرار دهید.

یک گهواره جدید یا سبدی انتخاب کنید که با استانداردهای ایمنی فعلی مطابقت داشته باشد.

یک تشک محکم انتخاب کنید و از کف تشک نرم و یا فوم خودداری کنید.

تنها ازروکشی مناسب استفاده کنید که به طور خاص برای تشک شما طراحی شده اند.

مطمئن شوید که بین تشک و دیواره گهواره و یا تخت هیچ فاصله ای وجود ندارد.

مطمئن شوید که هیچ پتو یا لوازم جانبی اضافی مانند سپر تخت خواب، بالش، و یا حیوانات خشک شده وجود ندارد.

برای خطراتی مانند سیم های پرده و یا سیم های مراقبت از کودک، چک کنید.

از رها کردن حیوانات خانگی به خصوص گربه ها در نزدیکی فضای خواب اجتناب کنید.

در حالی که معمولا برای خوابیدن ایمن است، هرگز به نوزاد خود اجازه ندهید که با یک بطری به خواب برود.

نوزاد همیشه باید بر روی پشت خود بخوابد، حتی در زمان چرت زدن./ نمناک

ارسال نظرات
موضوعات روز