جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
رییس اتحادیه اتومبیل کرایه تهران گفت: براساس بررسی‌های انجام شده در اتاق اصناف، آسیب‌های حمل و نقل کشور در شیوع کرونا در رتبه ۳۶ قرار دارد. اگرچه این آسیب‌ها منجر به بسته‌شدن مکان‌های صنفی‌مان نشده است، اما کمبود کار و رفت و آمد در منفی‌شدن درآمد رانندگان آژانس تاثیرگذار بوده است.
کد خبر: ۴۴۵۵۷
زیان ۲۵ درصدی موسسات کرایه اتومبیل از کروناتیتر20- اگرچه موسسات کرایه اتومبیل از آن دسته اصنافی بوده‌اند که براساس تصمیم وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا مجاز به فعالیت بودند، اما با کاهش تقاضای شهروندان، رانندگان این صنف با رکود و مشکلات اقتصادی متعدد مواجه شدند؛ مشکلاتی که با توجه به درآمد‌های خرد این گروه، جبران آن مدت‌ها طول خواهد کشید.

سید حسن هاشمی‌ تیرآبادی، رییس اتحادیه اتومبیل کرایه تهران در گفت‌وگو با اقتصاد۲۴ در مورد آسیب ویروس کرونا به درآمد فعالان این صنف گفت: متاسفانه همکاران ما نیز مانند تمام اصناف دیگر در کشور از کرونا ضربه خوردند، البته این ضرر و زیان در مقایسه با صنوف دیگر مانند رستوران‌ها و اغذیه‌فروشان کمتر است و براساس بررسی‌های انجام شده در اتاق اصناف، آسیب‌های حمل و نقل کشور در شیوع کرونا در رتبه ۳۶ قرار دارد. اگرچه این آسیب‌ها منجر به بسته‌شدن مکان‌های صنفی‌مان نشده است، اما کمبود کار و رفت و آمد در منفی‌شدن درآمد رانندگان آژانس تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: خدمات ما به شرکت‌های خصوصی در دوران کرونا به‌خاطر محدودیت‌های شغلی که داشتیم بسیار کم شده بود. اگرچه رانندگان با رعایت دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا به جابجایی مسافران شهری می‌پرداختند، اما با تمام این مسائل کاهش سفر‌های شهری محسوس بود. در این دوران از پایگاه بسیج هر منطقه، هفته‌ای یکبار مکان‌های صنفی ضدعفونی و پاک‌سازی می‌شد، اما قرنطینه خانگی و تعطیلی مشاغل به میزان ۲۵ درصد به صنف ما ضرر وارد کرد.

هاشمی‌تیرآبادی در خصوص پیش‌بینی فعالیت آتی این صنف با توجه به تورم و کرونا گفت: بعد از سه ماهی که کرونا باعث تعطیلی حرکت در سطح شهر شد، اما در حال حاضر نسبت به ماه‌های گذشته به تدریج بر سفر‌های شهری و تقاضای حمل و نقل افزوده می‌شود و با وجود تعطیلی‌های زیاد در خردادماه کسب و کار صنف ما مقداری افزایش سرویس داشته است. اگر شهروندان به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی توجه کنند نه تنها اصناف تعطیل یا ورشکسته نمی‌شوند، بلکه ما را به حالت عادی قبل از کرونا بر می‌گردانند. اینکه بگوییم کرونا چقدر می‌تواند بر کسب و کار صنف ما تاثیر بگذارد بستگی به میران رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم‌وطنان دارد.

رییس اتحادیه اتومبیل کرایه تهران به نقش حمایتی دولت از مشاغل در بهبود کسب و کار اشاره کرد و گفت: ما برای گرفتن بسته حمایت کرونایی دولت با بالادستی‌های صنف خودمان نشست‌های زیادی گذاشتیم تا بتوانیم به رانندگان صنف‌مان که قشری کم‌درآمد و ضعیف هستند کمک کنیم. رانندگان اقدامات اولیه را برای گرفتن این بسته‌ها انجام دادند، اما در آخرین مراحل، کد‌ها باز نمی‌شوند و هنوز هم هیچ اطلاع یا فراخوانی از طرف دولت انجام نشده است. در جلسه وزارت رفاه قرار شد با ضمانت اتحادیه آژانس‌هایی که اشتغال‌زایی داشته‌اند هر راننده وام ۱۲ میلیونی با نرخ سود ۱۲ درصد دریافت کنند و مکان‌های صنفی هم تا ۱۶ میلیون از این تسهیلات برخوردار شوند؛ فعلاً ۷۰ درصد کار جلو رفته و منتظر هستیم تا پروسه انجام این حمایت با تعیین نحوه ضمانت برگشت وام تکمیل شود. ما در آژانس‌های تهران ۳۰ هزار نفر راننده و رزروشن داریم که باید از حمایت‌های مالی بهره‌مند شوند.

هاشمی در پایان با تاکید بر کاهش مالیات در شرایط کرونایی گفت: ما در بحث مالیات درخواست‌های خودمان را به اتاق اصناف داده‌ایم، اما در مورد بیمه باید بگویم بیمه این قشر زحمت‌کش جامعه که سرمایه فعالیت‌شان را خود تامین می‌کنند، بیمه خویش‌فرمایی است. دولت پیشین برای کمک به رانندگان حق بیمه آن‌ها را ۵۰ درصد تخفیف داد از این‌رو از دولت می‌خواهیم نسبت به بیمه شدن رانندگان جدید با تخفیف ویژه اقدام کنند./ اقتصاد 24

ارسال نظرات
موضوعات روز