سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
مدیر طرح ملی تکاپوی وزارت کار معتقد است بالا بودن حاشیه سود تولید کننده داخلی و بستن تعرفه روی پارچه و پنبه موجب گران شدن پوشاک شده و مردم را به سمت خرید کالای قاچاق سوق می دهد.
کد خبر: ۴۴۶۲۴
ماجرای گرانی پوشاک و حاشیه سود بالای تولید کنندهتیتر20- رضا تازیکی درباره آمار قاچاق پوشاک در کشور اظهار کرد: آمار رسمی را ستاد مبارزه با قاچاق اعلام می کند و ممکن است از این رقم بیشتر باشد ولی طبق آمار رسمی که به آن  استناد می کنیم میزان قاچاق پوشاک حدود ۲.۵ میلیارد دلار است و پوشاک همیشه جزو رتبه های اول و دوم کالاهای قاچاق به کشور چه از لحاظ حجم و چه از لحاظ ارزش بوده است.

وی افزود: این مساله نشان می دهد که بازار داخل ما کشش پوشاک قاچاق را دارد چون تولید داخلی ما به آن اندازه نیست که پوشش دهد. متاسفانه پوشاکی که به داخل کشور قاچاق می شود هم به لحاظ قیمت و هم به لحاظ کیفیت با پوشاک داخلی ما رقابت می کند بنابر این لازم است که قیمتهایمان را جهانی کنیم و کیفیت تولیداتمان را بالا ببریم.

به اعتقاد مدیر طرح ملی تکاپوی وزارت کار، وقتی قیمت تولید داخلی گران و حاشیه سود تولید کننده پوشاک در کشور گران باشد طبیعی است که مشتری نمی خرد.

وی تاکید کرد: تولید کنندگان ما به سود بالا و تولید کم عادت کرده‌اند در صورتی که اگر تولید را بالا ببرند و سود کم داشته باشند بازار را در اختیار می‌گیرند و به سود اصلی می رسند، در عوض قیمت تمام شده پایین می آید و مشتری برای خرید تولید داخل ترغیب می شود.

تازیکی تعرفه‌ها را از دیگر علل قاچاق پوشاک به کشور دانست و گفت: یکی از دلایل قیمت تمام شده، تعرفه هایی است که روی پارچه و پنبه بسته ایم و همین امر باعث گران شدن پوشاک در کشور شده است. طبعا وقتی پوشاک گران شود مردم به سمت کالای قاچاق و ارزانتر می روند.

مدیر طرح ملی تکاپوی وزارت کار با تاکید بر اهمیت استانداردسازی پوشاک در کشور اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر صنعت پوشاک کشور استاندارد نیست و بخش اعظمی از فروش آنلاین پوشاک و کفش ما مشکل دارد چون سایزها درست نیست و تنها یک سایز مشخص داریم و مرکزی هم برای استاندارد سازی وجود ندارد لذا با چنین مساله ای روبه رو هستیم.

وی در پایان از راه اندازی آزمایشگاه مرجع نساجی و پوشاک کشور خبر داد و گفت: با توجه به آنکه چنین آزمایشگاهی در کشور وجود ندارد، ایجاد مرجع نساجی و پوشاک را در دستور کار قرار داده ایم.

به گزارش ایسنا، برابر آمار ستاد قاچاق کالا سالانه ۲.۵ میلیارد دلار قاچاق پوشاک در کشور وجود دارد که این میزان قاچاق به اندازه ایجاد ۸۰۰ هزار نفر شغل در کشور است./ ایسنا
ارسال نظرات
موضوعات روز