سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
یونجه دارای فواید زیادی برای بدن است مثل سم زدایی ولی نکته حائز اهمیت این است که یونجه برای لاغری بسیار مفید است.
کد خبر: ۴۴۶۸۸
تیتر20- مصرف یونجه مدت هاست که برای سلامتی مفید است اما اخیرا مصرف آن به یک اپیدمی تبدیل شده است زیرا مزایایی برای کاهش وزن هم داشته است.
لاغری با یونجه

در حقیقت یونجه فواید زیادی دارد از قبیل بهبودی بیماری های سیستم ایمنی بدن، بهبود ورم مفاصل، کاهش تورم، کاهش احتباس مایعات و کمک به تنظیم دستگاه گوارش که به صورت کامل در مطلب خواص یونجه در بخش سلامت گفته شد.

یونجه به روش های مختلفی استفاده می شود و می تواند حتی به سم زدایی از بدن نیز کمک کند. مصرف منظم یونجه می تواند در کاهش وزن نیز موثر واقع شود. در این قسمت به معرفی مزایای یونجه برای لاغریو کاهش وزن خواهیم پرداخت.

طبع یونجه چیست؟

در طب سنتی، مزاج یونجه تازه گرم و تر است و طبع یونجه خشک، گرم و خشک می باشد.

یونجه چطور لاغر می کند؟

باعث افزایش انرژی می شود :

یونجه منبعی عالی از پروتئین، ویتامینK، کلسیم، منیزیم و پتاسیم است و تمام این موارد برای ارتقای سطح انرژی و تقویت نشاط ضروری می باشند.

انرژی بالا سطح فعالیت بدن را افزایش داده و خود به خود سبب کاهش وزن خواهد شد.

باعث بهبود سلامتی می شود :

هرچه سالم تر باشید و سبک غذای سالمی داشته باشید به هدف خود برای کاهش وزن نزدیک تر خواهید شد.

یونجه در واقع می تواند سطح کلسترول را کاهش دهد و این امر ارتباط مستقیمی با بیماری های قلبی، حملات قلبی، آنژین و سکته مغزی دارد.

هرچه از خطر ابتلا به این بیماری ها دور باشید انجام فعالیت های ورزشی، سالم غذا خوردن و سبک زندگی تان تقویت خواهد شد.

احساس سیری خواهید داشت:

هنگامی که جوانه یونجه را مصرف کنید مقدار زیادی از نیاز شما به غذاخوردن فراهم و تامین می شود. از جوانه یونجه در سالاد ها، ساندویچ، سوپ و سیب زمینی سرخ شده استفاده کنید زیرا کالری بسیار کمی دارد.

علاوه بر این انواع مختلفی از ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین ها و حتی کربوهیدرات را برای بدن تامین خواهد کرد.

یونجه بدن را سم زدایی می کند

مواد غذایی سم زدا خون را پاک می کنند و مواد سمی مضر بدن را از بین می ببرند و به کاهش وزن کمک می کنند.

یونجه دارای خاصیت سم زدایی بدن است. تجمع مواد سمی در بدن اثرات منفی بر سلامت و زیبایی، عملکرد سیستم ایمنی بدن، ابتلا به بیماری دارد.

خوردن یونجه به صورت منظم سبب سم زدایی و سلامت بدن می شود.

یونجه برای رفع مشکلات گوارشی مفید است

با مصرف یونجه، بسیاری از مشکلات دستگاه گوارش رفع می شود.

یونجه سرشار است از فیبر است و یبوست را که در فرآیند کاهش وزن اختلال ایجاد می کند، درمان می کند.

همچنین مصرف یونجه سبب پیشگیری از ابتلا به زخم معده، ورم معده، نفخ، سوء هاضمه، تهوع می شود.

برخی از روش های محبوب برای استفاده از یونجه:

یونجه حاوی مقدار زیادی فیبر و پروتئین است، برای کاهش وزن و لاغری بسیار مفید است و می توان از آن به عنوان یک میان وعده استفاده نمود.

در حالی که مصرف جوانه یونجه یکی از محبوب ترین روش ها برای مصرف آن می باشد اما تنها این روش کافی نیست. بلکه نوشیدن چای و عرق یونجه نیز برای کاهش وزن مفید خواهد بود.

چای یونجه :

نوشیدن چای یونجه در طول روز متابولیسم بدن را تنظیم و سطح انرژی را بالا می برد. چای یونجه با خاصیت سم زدایی موجب کنترل سطح قند خون و با داشتن پروتئین و فیبر بالا، یک میان وعده فوق العاده برای لاغری می باشد.

عرق یونجه :

عرق یونجه نیز برای حفظ عضلات و فرح بخشی بدن مفید خواهد بود. برای درمان لاغری می توانید یونجه را با شکر بخورید یا عرق یونجه را با شکر مخلوط کرده، 10 صبح و 5 بعدازظهربنوشید.

فوایدی که از مصرف یونجه حاصل می شود بسیار مهم تر از نحوه مصرف آن می باشد.

جوانه یونجه :

هیچ مدرکی وجود ندارد که اثبات کند خوردن یونجه خام ، پخته و یا خیسانده شده آن از خواص متفاوتی نسبت به دیگری برخوردار است.

بنابراین اگر عجله دارید، علاقه به آشپزی ندارید و یا دنبال راهی برای استفاده راحت از ان هستید، از جوانه های یونجه در سالاد روزانه خود استفاده کنید تا ساعت ها گرنه نشوید و شاهد اثرات جوانه یونجه بر کاهش وزن خود باشید./ نمناک

ارسال نظرات
موضوعات روز