جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
تعداد ۵۰۳ هزار واحد به شدت آسیب دیده از کرونا تاکنون در سامانه کارا ثبت نام کرده اند و ۱۲ هزار و ۷۴۲ میلیارد ریال تحت عنوان تسهیلات کرونا از سوی مؤسسات عامل پرداخت شده است.
کد خبر: ۴۵۱۸۲
۲۳هزار کسب و کار وام کرونا گرفتندتیتر20- عیسی منصوری,معاون اشتغال وزارت کار؛ درباره جزئیات پرداخت تسهیلات کرونا گفت: براساس آخرین آمارها، تعداد 503 هزار واحد تاکنون در سامانه کارا ثبت نام کرده اند. این تعداد 290 هزار پرونده و 655 هزار نفر اشتغال را شامل می شود که توسط 13 دستگاه اجرایی بررسی شده و  102 هزار و 429 میلیارد ریال تسهیلات را در برمی گیرد.

وی گفت: از کل 285 هزار پرونده ارسال شده به مؤسسات عامل، 36 هزار پرونده مصوب و تسهیلات مربوط به 23 هزار پرونده پرداخت شده است. تاکنون 12هزار و 742 میلیارد ریال تحت عنوان تسهیلات کرونا از سوی مؤسسات عامل به مشمولان پرداخت شده است.

منصوری افزود: تعداد 834 زیر رسته به شدت آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا با هماهنگی دستگاه های اجرایی شناسایی شده است. تعداد بنگاه های آسیب دیده ذیل 14 رسته منتخب 3 میلیون واحد است که 1.3 میلیون واحد آن بیمه شده و دارای کد کارگاهی و 1.7میلیون واحد فاقد بیمه و کدکارگاهی هستند، این تعداد2.8 میلیون نفر بیمه شده و 3 میلیون نفر فاقد بیمه را شامل می شود.

به گفته منصوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت با 324 زیررسته و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با 213 زیررسته و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با  154 زیررسته به ترتیب بیشترین زیررسته های شناسایی شده و آسیب دیده از کرونا را به خود اختصاص می دهند.

وی با بیان اینکه 400 هزار میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات کرونا درنظرگرفته شده است، گفت: از کل رقم 35هزار میلیارد ریال برای 108 شرکت بزرگ حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری اعم از هوایی، ریلی و دریایی، 33 هزار و 300 میلیارد ریال جهت پرداخت تسهیلات به مؤسسات عامل معرفی و 9 هزار و 200 میلیارد ریال نیز به مشمولان پرداخت شده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره مشمولان فاقد بیمه تسهیلات کرونا گفت: برای شناسایی این افراد با وزارتخانه ها و دستگاه های مربوطه از جمله صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی، کشور، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، جهاد کشاورزی، تعاون، فنی و حرفه ای و بهزیستی کشور، هماهنگی لازم صورت گرفته و بیش از یک میلیون و 986 هزار نفر از شاغلان شناسایی و احراز شده اند که تاکنون برای یک میلیون و 834 هزار نفر از آنها پیامک ارسال شده است.

وی همچنین گفت: از جمع کل پیامک های ارسالی، تعداد564 هزار پیامک از طریق وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات به مشمولان ارسال گردیده است و براساس آمار سامانه کارا، تاکنون حدود 4 درصد از مشمولان فاقد بیمه تسهیلات کرونا در این سامانه ثبت نام کرده اند/تسنیم
ارسال نظرات
موضوعات روز