جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۵
مهاجم اسبق تیم فوتبال استقلال گفت: مجیدی با تغییر سیستم استقلال لطف بزرگی به خودش و تیمش کرد.
کد خبر: ۴۵۱۸۹
بزرگترین لطف مجیدی به خودش و استقلالتیتر20- محسن بیاتی‌نیا، مهاجم اسبق استقلال درخصوص پیروزی آبی‌پوشان مقابل پارس جنوبی اظهار داشت: استقلال در این بازی نسبت به دیدارهای گذشته تغییری اساسی داشت. تغییری که بزرگ‌ترین و البته درست‌ترین تصمیم فرهاد مجیدی بود. مجیدی در این دیدار سیستم استقلال را از 2-5-3 به 2-4-4 تغییر داد که تصمیم کاملا درستی بود. انتخاب سیستم، ابزار و بازیکن می‌خواهد و شما باید با توجه به داشته‌ها سیستم را انتخاب کنید. تحولی که در دیدار مقابل پارس جنوبی در بازی استقلال ایجاد شد به خاطر همین تغییر سیستم است. سیستم 2-4-4 یکی از ساده‌ترین سیستم‌ها در فوتبال است چون هم شعاع حرکتی مشخص است، هم تیم عرض را در اختیار دارد و هم عمق را. در فوتبال ما بیشتر  بازیکنان با این سیستم ساده آشنا هستند و می‌توانند عملکرد بهتری داشته باشند بنابراین مجیدی بیشترین لطف را با این تغییر سیستم به خودش و استقلال کرد.

او ادامه داد: در سیستم جدید استقلال دیدیم دیاباته چقدر نسبت به بازی‌های قبل راحت‌تر است و صاحب توپ می‌شود. این بازیکن فوروارد نوک محض است و پشت به دروازه را خوب بازی می‌کند. پست فوروارد نوک، پستی تخصصی مثل دروازه‌بانی است و هر بازیکنی نمی‌تواند در آن بازی کند. در بازی دیشب ارسلان مطهری هم راحت‌تر بود چون شعاع حرکتی‌اش مشخص بود و می‌دانست دقیقا چه وظایفی دارد. به اعتقاد من علی کریمی در این بازی به خوبی از پس مدیریت میانه میدان برآمد و مجیدی مکمل خوبی مثل مسعود ریگی برای کریمی انتخاب کرده بود که دوندگی می‌کرد تا کریمی توپ را مدیریت کند.

بیاتی‌نیا با بیان این‌که می‌توان به آینده استقلال امیدوارتر بود، افزود: جنس تیم فوتبال باید جور باشد. مجیدی در هفته‌های اخیر دستش خالی بود و مشکل کمبود بازیکن داشت. او ثابت کرد اگر دستش پر باشد می‌تواند نتایج خوبی با استقلال بگیرد. با فوتبالی که از استقلال در بازی دیشب دیدیم می‌توانیم به آینده این تیم امیدوارتر باشیم. البته استقلال هنوز مشکلاتی در خط دفاع دارد و مجیدی باید بیشتر روی نقاط ضعف خط دفاع تیمش کار کند. برد در این بازی برای استقلال مهم بود تا هم از کورس عقب نماند هم اینکه بازیکنان از نظر روحی افت نکنند. استقلال در سیستم جدید فوتبال خوبی بازی کرد چون همه بازیکنان با این سیستم آشنا بودند و امیدوارم روند خوب تیم ادامه پیدا کند.

او با اشاره به دیدار بعدی استقلال مقابل سپاهان گفت: استقلال بازی سختی با سپاهان دارد. سپاهان از بهترین تیم‌های ایران است و حسن‌های زیادی دارد اما استقلال توانایی غلبه بر این تیم را دارد.

مهاجم اسبق آبی‌پوشان با اشاره کری‌خوانی‌های پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس خاطرنشان کرد: رفتارهایی که این روزها از برخی از بازیکنان قدیمی استقلال و پرسپولیس سر می‌زند اصلا درست نیست. پیشکسوت یک باشگاه جزو آدم‌های خواص است نه یک هوادار معمولی فوتبال. وقتی خواص اشتباه کند چه انتظاری از عوام می‌توانیم داشته باشیم؟ بزرگترهای فوتبال باید شخصیت خود را حفظ کنند و به‌هم احترام بگذارند وگرنه جامعه هم به آنها احترام نمی‌گذارد. حالا مگر چه اتفاقی افتاده؟ شرایط یک تیم بهتر بوده و توانسته قهرمان شود. بقیه تیم‌ها هم بروند به اوضاع شان سروسامان دهند تا موفق شوند.

بیاتی‌نیا با اشاره به قهرمانی پرسپولیس گفت: ثبات پرسپولیس تاثیر زیادی در این قهرمانی داشته است. 70 درصد بازیکنان فعلی پرسپولیس 4 سال در کنار هم و با یک سرمربی کار کردند. ضمن اینکه برانکو هم این تیم را از نظر شخصیتی یکدست کرد و تیمش به هیچ بازیکنی وابسته نبود. نمی‌خواهم منکر تاثیر یحیی گل‌محمدی در این قهرمانی شوم اما کار اصلی را برانکو انجام داد. به نظر من سال آینده بهتر می‌توان درباره کیفیت فنی تیم گل‌محمدی اظهارنظر کرد./برنا
ارسال نظرات
موضوعات روز