پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۵
پرویز مظلومی، سرمربی اسبق استقلال که با این تیم سابقه قهرمانی در آسیا را دارد، از آن قهرمانی صحبت های جالبی را مطرح کرد. مظلومی که در دوران بازی اش با استقلال قهرمان آسیا شد از آن روز خاطرات جالبی دارد.
کد خبر: ۴۵۱۹۳
وقتی علی پروین به استقبال استقلال آمدتیتر20- پرویز مظلومی، سرمربی و بازیکن سابق استقلال، در گفت‌وگوی ویژه‌ای از خاطرات دومین قهرمانی استقلال در آسیا می‌گوید که ماحصل آن را می‌توانید در زیر بخوانید:

 از بازی‌هایی بگوئید که در نهایت منجر به قهرمانی استقلال در آسیا شد؟

ما برای کسب دومین قهرمانی و ستاره، ما سختی زیادی کشیدیم. یک اردو در سالار دره ساری برگزار کردیم و دو- سه جلسه در روز تمرین می‌کردیم. تیم خیلی خوبی داشتیم. شرایط بنگلادش به لحاظ بارندگی وحشتناک بود. باران نبود، سیل بود. با زحمات بچه‌ها و تلاش کادرفنی ولی این مهم بدست آمد. باید به این مساله تاکید کنم که مدیریت ستاره‌های آن روزهای استقلال سخت بود. بازیکنان بزرگی در استقلال بودند و تیم ملی متشکل از آن‌ها بود که قهرمان بازی‌های آسیایی پکن هم شدند.

در بازی فینال چه اتفاقاتی رخ داد؟

 ما بازی سختی  در فینال داشتیم. نماینده چین خیلی قدرتمند بود. حسن‌زاده و صمد ( مرفاوی) برای ما در آن بازی گلزنی کردند. چینی‌ها فکر نمی‌کردند ما در آن دیدار آنقدر خوب ظاهر شویم. دلیل این مساله، انرژی بالای ما این بود که انرژی زیادی جلوی محمدان نگذاشتیم چون صعودمان قطعی بود و می‌خواستیم خودمان را برای نیمه نهایی و فینال آماده کنیم. اینکه می‌گویم شرایط بنگلادش نامساعد بود، یکی از دلایلش برگزاری برخی بازی‌ها در زمین کریکت بود. بعد از قهرمانی هم یک خط تلفن از طرف آقای غرضی به ما دادند و چند سکه هم هواداران به ما دادند.

چه مشکلی در بازی با محمدان داشتید؟

مشکلی که در بنگلادش داشتیم، دست خالی مان به لحاظ مالی بود. زمان خروج از هتل گرفتار شدیم. ۵۰ دلار هر بازیکنی داد تا توانستیم خارج شویم.

پس از قهرمانی استقبال از تیم چگونه بود؟

هواداران خیلی استقبال پر شوری از ما شد.  واقعا انتظار آن استقبال را نداشتیم. در فرودگاه جای سوزن انداختن  نبود. شرایط به گونه ای بود که نمی توانستیم از فرودگاه خارج شویم. آقای پروین هم لطف داشتند و به همراه مرحوم حجازی  برای استقبال از ما به فرودگاه  آمده بودند.

استقلال این شانس را داشت که ستاره سوم را هم بگیرد اما چرا این اتفاق رخ نداد؟

ما می توانستیم سال بعد قهرمان شویم و ستاره سوم را بگیریم ولی در فینال و ضربات پنالتی به الهلال باختیم. بعد از ما هم  استقلال با مرحوم حجازی یک بار دیگر به فینال رسید  ولی  باز هم نتوانست قهرمان شود. بد نیست از این فرصت استفاه کرده و یادی از مرحوم بونژاک داشته باشم به لحاظ بدنی خیلی به تیم ما کمک کرد. در کل امیدوارم به زودی ستاره سوم را هم بر روی پیراهن استقلال ببینیم./برنا


ارسال نظرات
موضوعات روز