جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
تیتر20 بررسی می کند؛
در جلسه ای که هفتم مرداد هیات مدیره این شرکت ، مرتضی یزدخواستی جایگزین محمد زارع پوراشکذری شد و وی هیات مدیره ذوب آهن را به مقصد فولاد مبارکه ترک کرد.
کد خبر: ۴۵۲۸۶
پیام مهم تحولات اخیر در هیات مدیره ذوب آهن چیست؟
تیتر20 - شرکت ذوب آهن اصفهان به تازگی با انتشار صورتجلسه هیات مدیره، تغییر در این ترکیب را اطلاع رسانی کرد. 

در جلسه ای که هفتم مرداد هیات مدیره این شرکت ، مرتضی یزدخواستی جایگزین محمد زارع پوراشکذری شد و وی هیات مدیره ذوب آهن را به مقصد فولاد مبارکه ترک کرد.

این تغییرات در حالی اتفاق افتاد که دراردیبهشت سال جاری با استعفای علی احمدیان که به نمایندگی از شرکت صدر تامین سابقا رییس هیات مدیره شرکت فولاد مبارکه بود؛ محمد زارع پور اشکذری عضو هیات مدیره شرکت فولاد مبارکه شد.

در واقع تا مرداد ماه سال جاری پوراشکذری در هر دو شرکت عضو هیات مدیره بوده است که البته این موضوع خود می تواند از نظر قانونی موانعی به همراه داشته باشد.

حال یزدخواستی در خرداد سال جاری بعد از 5 سال مدیرعاملی صبا فولاد خلیج فارس را به دست سعید بزرگی سپرد و چندی پیش به عنوان نماینده شرکت سرمایه گذاری صبا تامین در ترکیب هیات مدیره ذوب آهن قرار گرفت. 

این تغییرات در حالی رخ داد که شرکت ذوب آهن که لقب مادر صنعت فولاد را در دست دارد، طی سال های اخیر با مشکلات عدیده ای از جمله تحمیل نیروی کار، زیان انباشته، تامین مواد اولیه و... همراه بوده است و منصور یزدی زاده مدیرعامل این شرکت در مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت اعلام کرد که ذوب آهن در تلاش است امسال زیان انباشت را به صفر برساند.

از سویی دیگر یزدخواستی که 5 سال به عنوان مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس مشغول بکار بود در 2 ماهه سال جاری رکورد تولید در این مجموعه را به ثبت رساند. از سویی دیگر این کارخانه هدف دستیابی به تولید 100 درصدی در شهریور ماه را در دستور کار قرار داده است. در واقع سابقه فولادی یزدخواستی در 5 سال گذشته می تواند به یزدی زاده برای رهایی از مشکلات ذوب آهن کمک کند. 

اما زارع پور اشکذری نیز که از ذوب آهن راهی فولاد مبارکه شده است، پیش از این عضو هیات‌مدیره و قائم مقام مالی بازرگانی ذوب آهن اصفهان بوده است و عناوینی نظیر مدیرعامل لیزینگ رایان سایپا، مدیرعاملی خودروسازی زامیاد، عضو هیئت‌مدیره تأمین سرمایه سپهر، عضو هیئت‌مدیره شرکت کربن ایران، معاون اقتصادی سایپا و معاون مالی اداری منطقه آزاد کیش را در کارنامه سوابق کاری خود دارد.

تغییرات در ذوب آهن بی تردید ناشی از مشکلات زیاد این مجموعه است که برای رهایی از آن چنین اقداماتی صورت می گیرد، در حالی که ثبات در مدیریت و برنامه ای هدفمند می تواند شرکت ها را از ضرر و زیان نجات داده و ثبات درآمدی را به همراه داشته باشد. این موضوع را می توان در فولاد مبارکه نیز شاهد بود، مجموعه ای که سال ها با مدیریت دکتر سبحانی پله های پیشرفت را طی کرد و امروز حرف اول را در صنعت فولاد می زند.

از سویی دیگر هدف گذاری های فولاد مبارکه برای جذب بازارهای صادراتی و حضور هرچه بیشتر در زنجیره ارزش فولاد باعث شده تا به سراغ مدیران کارکشته رفته  تا بتواند زودتر از زمان پیش بینی شده به اهداف خود دست پیدا کند. 

اما این تغییرات می تواند سهامداران را کمی نگران کند آن هم درست در هفته ای که سهام شرکت های فلزات اساسی روندی نزولی را در پیش گرفته است و مجموعه ای همچون ذوب آهن با زیان انباشت مواجه است.

درواقع این اتفاق می تواند شرایط ذوب آهن را بحرانی تر از گذشته کند زیرا تغییرات در این مجموعه در کنار مشکلات زیاد و هشدارهایی چندباره مدیران آن مبنی بر کمبود مواد اولیه، خبر خوبی برای سهامداران محسوب نمی شود و این موضوع می تواند زنگ خطری دوباره برای ذوب آهن محسوب شود.

ارسال نظرات
موضوعات روز