پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
در این روزها که ویروس کرونا بسیاری از انسان ها را درگیر کرده و اغلب افراد از خرید در فروشگاه ها ترس و واهمه دارند، اما راه هایی مناسبی و ایمنی برای خرید در ایام کرونا وجود دارد.
کد خبر: ۴۵۳۴۳
اصول خرید مطمئن از فروشگاهها در ایام کروناتیتر20- فاصله اجتماعی و پافشاری ها به ماندن در منزل هنوز هم بیشتر افراد را مجاب کرده است تا به فروشگاه های مواد غذایی رفته و هر آن چه را که تا کنون توسط دیگران احتکار نشده است را خریداری کنند. اما بهترین راهکارها برای ایمن ماندن و کاهش خطرات مقابله و انتقال ویروس کووید19 چیست ؟

به همین منظور در این قسمت باید ها و نبایدهایی معرفی شده است تا در هنگام خرید مواد غذایی به آن ها دقت کنید. بدین ترتیب، با رعایت آن ها خود و اطرافیانتان از مقابله با این بیماری یا هر نوع میکروب دیگری محفوظ خواهید ماند.
نکات خرید مواد غذایی در ایام کرونا
1. شستن دست ها:

تقریبا این نکته را هزاران بار شنیده اید که بهترین راه برای مقابله با کووید 19 شستن دست ها به مدت 20 ثانیه با آب داغ و صابون است. بدان صورت که قبل از خروج از منزل آخرین کار و پس از بازگشت به منزل اولین کاری باشد که انجام می دهید. استفاده از دستکش های یکبار مصرف نیز ایده خوبی است به شرط آن که احساس کاذب امنیت را نداشته باشید و فراموش نکنید بهترین راهکار شستشو با آب و صابون خواهد بود.
2. ساعات اولیه روز به خرید بروید:

از آن جا که فروشگاه های مواد غذایی در ساعات اولیه روز تمیزتر هستند و اجناس آن ها دارای تنوع بیشتری است بسیاری از مغازه دارها نیز در همان ساعات خرید خود را انجام می دهند. منطقی است که هرچه زودتر به خرید بروید بهتر خواهد بود زیرا نه تنها هنگام خرید تعامل خود را با دیگران کاهش می دهید بلکه باعث می شود تا محصولات مورد نظر خود را به راحتی خریداری کنید. به عبارتی دیگر فرصت های ناب به دست افرادی می افتد که زودتر اقدام می کنند.
3. از خرید مواد غذایی باز و بدون بسته بندی تا حد امکان خودداری کنید:

بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی؛ نوشیدنی ها و مواد غذایی سرد و گرم را برای خریداران تدارک می بینند. در حالی که استفاده از ماسک همگانی شده است اما بهتر است در این ایام از خرید مواد غذایی باز و آسیب پذیر در برابر هر ذره موجود در هوا خودداری کنید. (راستش را بخواهید، حتی اگر کرونا ویروس همه گیر هم نبود بهتر بود از این مواد غذایی خریداری نکنید زیرا احتمال ابتلا به میکروب های احتمالی وجود دارد.)
4. مجهز به خرید بروید :

قبل از خروج از منزل تمام وسایلی که لازم دارید را بردارید، این وسایل عبارتند از:کیسه های خرید قابل استفاده مجدد، مایع ضد عفونی کننده دست و دستمال مرطوب.

لیست کاملی از مواد غذایی مورد نیاز خود را تهیه کنید و در صورت امکان از مغازه های محلی خود خریداری کنید. محدود کردن زمان حضور در فروشگاه، خطر ابتلا به هر گونه عفونت و بیماری را محدود کرده و کاهش می دهد. اقلام خریداری شده ناقل بیماری هستند بنابراین با هرگونه تماس لمسی، دستتان را ضد عفونی کنید.
5. تنها به خرید بروید:

با فرض اینکه دیگر لازم نیست چهار چشمی مراقب فرزندان خود باشید، سعی کنید تنهایی به خرید بروید. هر چه افراد بیشتری در فروشگاه حضور داشته باشند، خطر مواجه با بیماری بیشتر است زیرا لازم است برخی از تعامل ها محدود شوند. اجبار به مراقبت و تعقیب یک کودک نوپا و سرکش در حال حاضر به نفع هیچ کس نیست.
6. تماس لمسی را محدود کنید:

هنگام رفتن به خرید ذهنی باز داشته باشید. محدود کردن تماس با تعداد کالاهایی که قصد خرید آن ها را دارید نه تنها خطر کم تری را برای شما ایجاد می کند بلکه در نهایت باعث تمیز تر شدن فروشگاه نیز می شود. در حالی که برخی افراد برای خرید میوه آن را لمس می کنند بهتر است در این ایام از این امر خودداری کنید.
7. احتکار نکنید :

مطلقاً هیچ کس به 144 رول دستمال توالت احتیاج ندارد ! در این ایام نسبت به خرید خود متفکرانه عمل کنید و آن چه که نیاز دارید را خریداری کنید نه چیزی بیشتر. ما همه در این مورد مسئول یک دیگر هستیم.
8. هنگام خرید با دیگر خریداران فاصله اجتماعی را حفظ کنید :

بیشتر سوپر مارکت ها و فروشگاه ها در محل صندوق های پرداخت، خریداران را ملزم به رعایت فاصله ای 1.82 متری کرده اند تا خریداران بتوانند در فضایی ایمن مایحتاج خود را خریداری کنند.
9. هنگامی که احساس بیماری دارید بیرون نروید :

حتی اگر فکر می کنید یک سرماخوردگی جزئی دارید، باز هم در خانه بمانید و از خانه خارج نشوید زیرا مطمئنا نمی خواهید بیماری خود را انتشار دهید و یا از دیگران ویروسی را دریافت کنید. تا زمان بهبودی خود صبر کنید تا موقع رفتن به فروشگاه احساس بهتری داشته باشید !
10. تا حد ممکن تماس با تلفن همراه، صورت، بینی و چشم هایتان را به حداقل برسانید:

برای کمک به کاهش شیوع میکروب و عفونت ها به ویژه درایام کرونایی، سعی کنید از تماس مستقیم با صورت، چشمان یا تلفن همراه خود دوری کنید زیرا هنگام خرید مواد غذایی مطمئنا بطور تصادفی دست شما آلوده شده و در صورت تماس میکروب ها وارد سیستم ایمنی بدن شما خواهند شد. اگر واقعاً احساس خارش داشتید و باید تلفن همراهتان را پاسخگو باشید حتماً از دستمال مرطوب استفاده کنید و یا بلافاصله دستتان را ضدعفونی کنید.
11. برای پوشش بینی و دهان خود از ماسک صورت استفاده کنید :

در این مطلب ما قصد شعار دادن نداریم بلکه قصد داریم احتیاطات لازم را دراین ایام برای حفاظت از خود معرفی کنیم. بسیاری از افراد با استفاده از انواع پارچه برای خود ماسک تهیه کرده اند زیرا استفاده از آن، شما را از هر گونه قطرات معلق در هوا محافظت می کند، علاوه بر این در صورت ناقل بودن دیگران به کرونا ویروس، شما مصون خواهید ماند./ نمناک
ارسال نظرات
موضوعات روز