شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: اگر قرار بود برای تامین رقم 5 هزار و 500 مگاواتی که در ساعات اوج پیک صرفه‌جویی شد، نیروگاه جدید احداث کنیم، باید 100 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کردیم.
کد خبر: ۴۵۳۵۸
تیتر20- مصطفی رجبی‌مشهدی درباره افزایش و یا صرفه‌جویی در مصرف برق در روزهای پیک اظهار داشت: پیک مصرف برق در هفته جاری 57300  تا 57400 مگاوات بوده که نسبت به هفته گذشته حدود 600 تا 700 مگاوت کاهش یافته است.

5500 مگاوت در مصرف برق صرفه‌جویی شد

وی افزود: بخشی از کاهش مصرف به خاطر همکاری مردم و بخشی هم به دلیل کاهش دمای هوا است و تا این لحظه 5 هزار و 500 مگاوات کاهش مصرف داشته‌ایم که ناشی از اقدامات مدیریت مصرف همکاری صنایع، بخش کشاورزی و استارتاپ‌ها و ارسال پیامک‌های آگاهی‌بخش بوده است.   

جلوگیری از 100 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید

سخنگوی صنعت برق تاکید کرد: اگر قرار بود برای تامین رقم 5 هزار و 500 مگاواتی که در ساعات اوج پیک صرفه‌جویی شد، نیروگاه جدید احداث کنیم، باید 100 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کردیم.

وی تصریح کرد: قطعا این اقدامات به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است، اگرچه ممکن است در ساعاتی برخی صنایع در صددرصد در تولید نباشند، اما می‌توانند با جابجایی میزان مصرف و استفاده از ساعات غیرپیک روند تولید را ادامه دهند.

رشد 4.53 درصدی مصرف انرژی در کشور

رجبی‌مشهدی گفت: علیرغم مدیریت مصرف، بیش از 10.6 درصد رشد مصرف انرژی در صنایع بزرگ و 4.3 درصد در بخش کشاورزی و در کل رشد مصرف انرژی کشور 4.53 درصد است و این در حالی است که رشد اوج مصرف مهار و تا این لحظه کمتر از یک درصد است.

خاموشی برنامه‌ریزی‌شده نداشتیم

وی یادآور شد: تاکنون به هیچ عنوان خاموشی برنامه‌ریزی شده نداشتیم و خاموشی‌هایی هم که به صورت پراکنده وجود داشته، ناشی از حوادث شبکه بوده و سعی شده بسرعت رفع شود.

سخنگوی صنعت برق ابراز امیداوری کرد که با اقدامات یاد شده با کمترین مشکل و محدودیت در شبکه سراسری تابستان را پشت سربگذاریم و برق همه مردم بخصوص مراکز درمانی را تامین کنیم./ایلنا
ارسال نظرات
موضوعات روز