سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۵
نایب رییس دوم کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه فرار مالیاتی ناشی از عدم شفافیت است، گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که درآمد‌ها به صورت آنلاین و برخط مشخص باشد که در بخش صنایع در حال شروع این کار هستیم.
کد خبر: ۴۵۴۳۵
عامل اصلی فرار مالیاتی چیست؟تیتر20 ـ موضوع فرار مالیاتی سال‌ها است که در کشور درباره آن گفت‌وگو‌هایی زیادی صورت گرفته و راهکار‌هایی در این زمینه ارائه شده است، علی رغم همه این راهکارها، اما همچنان فرار مالیاتی در کشور وجود دارد و بخشی از درآمد کشور ازاین طریق از بین می‌رود.

چندی پیش رییس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قوه قضاییه بر اولویت در وصول مطالبات مالیاتی از بدهکاران کلان تاکید و اظهار کرد: در موضوع مالیات باید وضعیت و شرایط کاسبان خُرد مراعات شود، ضرری که صاحبان برخی مشاغل خُرد و این کاسب‌ها در کرونا دیدند، بعضاً جبران ناپذیر است.

آیت الله رییسی افزود: البته مردم صبور هستند و مشکلات را تحمل می‌کنند، ولی لازم است فلان واردکننده و بُرج ساز یا فعال اقتصادی که درآمد هنگفتی دارد و با زدوبند از پرداخت مالیات فرار می‌کند، مالیات درآمد هنگفت خود را به دولت و در واقع به ملت بپردازد.

در همین باره علی جدی نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه فرار مالیاتی ناشی از عدم شفافیت است، اظهار کرد: یکی از مواردی که به دنبال آن هستیم راه اندازی دولت الکترونیک است که از وزیر ارتباطات درخواست شد، و حتما یکی از موارد که در دولت الکترونیک پیگیری می‌شود موضوع شفافیت است.

نایب رییس دوم کمیسیون صنایع مجلس افزود: اگر شفافیت پیگیری و وجود داشته باشد، فرار مالیاتی کاهش می‌یابد، اما به دلیل اینکه شفافیتی وجود ندارد، هلدینگ‌های بزرگ صنعتی، وزارتخانه‌ها و ارگان‌های دولتی به دلیل رانت نهفته در عدم شفافیت، تمایلی به شفافیت ندارند.

وی گفت: مقرر شد کمیته مشترکی با وزارتخانه ارتباطات تشکیل شود و با فراخواندن همه وزارتخانه‌ها پیگیر کار‌هایی که در این زمینه انجام دادند باشیم.

جدی بیان کرد: باید یک سیستم یکپارچه‌ای ایجاد شود تا سازمان امور مالیاتی برای دریافت مالیات، درآمد‌ها را شناسایی و از میزان آن مطلع شود و بر اساس آن اقدام به اخذ مالیات کند تا مانع فرار مالیاتی شود.

نایب رییس دوم کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: در موضوع فرار مالیاتی بدهکاران کلان از محل رانتی است که در اختیار داشتند و از ارتباط با افراد مسئول، تسهیلات کلان دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که تسهیلات کلان دریافت می‌کنند و آن را بازپرداخت نمی‌کنند قطعا به یک رانت بزرگ متصل هستند و افرادی که مسئول این موضوع هستند به دلیل زیرسئوال رفتن عملکردشان، مانع شناسایی این افراد می‌شوند.

جدی با بیان اینکه با شفافیت این معضلات برطرف می‌شود تاکید کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که درآمد‌ها به صورت آنلاین و برخط مشخص باشد که در بخش صنایع در حال شروع این کار هستیم و در این زمینه شرکت‌های بزرگ تولیدی نیز باید به صورت برخط درآمدشان مشخص شود.

نایب رییس دوم کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به اینکه ۷۵ درصد بودجه دولت از هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ دولتی است، افزود: یکی از خواسته‌های مجلس از وزیر پیشنهادی صمت اجرایی شدن این موضوع است./میزان
ارسال نظرات
موضوعات روز