پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
سال ۱۹۸۵ توشیبا اولین کامپیوتر لپ‌تاپ را با نام T۱۱۰۰ وارد بازار کرد. اما حالا پس از گذشت چند دهه از نقش مهم این شرکت در دنیای لپ‌تاپ‌ها، این شرکت قصد دارد به‌طور کامل از این حوزه خارج شود و در حوزه‌های دیگری فعالیت کند.
کد خبر: ۴۵۵۲۶
توشیبا از دنیای لپ‌تاپ‌ها خداحافظی کردتیتر20- در سال ۲۰۱۸، توشیبا ۱/ ۸۰ درصد از سهام بخش کامپیوترهای شخصی خود را به شرکت شارپ فروخت. شرکت شارپ که حالا یکی از زیرمجموعه‌های کمپانی فاکسکان (Foxconn) محسوب می‌شود، با استفاده از این سهم بزرگ دوباره وارد صنعت کامپیوترهای شخصی شد. همچنین شرکت شارپ پس از به دست آوردن این سهم بزرگ از توشیبا، محصولات و امتیازات خریده شده از توشیبا را تحت برند Dynabook عرضه کرد.

حال پس از گذشت دو سال از این ماجرا، توشیبا تصمیم گرفته ۹/ ۱۹ درصد سهم باقی مانده از Dynabook را به شارپ بفروشد که این اقدام بخشی از بندهای قرارداد این دو شرکت در سال ۲۰۱۸ نیز بوده است. توشیبا اعلام کرد که با این اقدام شرکت شارپ صاحب کل سهام برند dynabook خواهد شد. خروج توشیبا از صنعت لپ‌تاپ‌ها در سال ۲۰۱۸، بخشی از اولین تغییرات ساختاری شرکت بود چراکه توشیبا طی سال‌های اخیر نتوانسته بود رقابت خوبی با دیگر بازیگران قدرتمند این بازار داشته باشد. از طرفی هم این شرکت طی سال‌های اخیر با بحران‌های حسابرسی بزرگ و در نتیجه کاهش سرمایه نیز مواجه شده بود.

البته توشیبا پس از این اتفاقات بخش توسعه حافظه‌های NAND را متوقف کرد و حالا این بخش به‌طور مستقل تحت عنوان Kioxia به فعالیت خود ادامه می‌دهد. از طرفی توشیبا بخش تلویزیون‌ها را به شرکت Hisense و شرکت زیرمجموعه Westinghouse Electric را به کمپانی Brookfield Business Partners فروخته است./دنیای اقتصاد

ارسال نظرات
موضوعات روز