جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
یکی از روش های کوچک کردن بینی عمل جراحی بینی با لیزر است که باید قبل از انجام آن بدانید این نوع رینوپلاستی برای چه کسانی مناسب است.
کد خبر: ۴۵۶۷۳
بینی هایی که با لیزر کوچک می شوندتیتر20- جراحی زیبایی بینی یکی از چالش برانگیزترین عمل های جراحی است زیرا نتایج آن برای بیماران مختلف متفاوت است و می تواند حالت چهره آن ها را تغییر دهد. به همین دلیل چنین عمل های جراحی باید توسط متخصصان و جراحان متبحر انجام شود.

اصلاح شکل بینی با لیزر همچنین یکی از جراحی های مهم محسوب می شود زیرا شکل بینی یکی از اصلی ترین چیزهایی است که ظاهر صورت شما را بهبود می بخشد و روی هماهنگی و قرینگی کل صورت تاثیر گذار است. این روزها زیبایی ظاهری و صورت هم بسیار حائز اهمیت است.

مثلا افرادی که بینی متناسبی ندارند، اغلب دچار کمبود اعتماد به نفس هستند و از مشکلات عاطفی رنج می برند. این مشکلات احساسی و اعتماد به نفس اغلب باعث می شود که این افراد نتوانند در زندگی شغلی و یا خصوصی تصمیم گیری های خوبی داشته باشند و بنابراین بسیار مهم است که بتوانند ظاهر خود را بهبود ببخشند.
حقایقی در مورد جراحی زیبایی بینی با لیزر

1. افراد با بینی های بزرگ، منحنی و یا دماغ های عقابی نمی توانند جراحی بدون لیزر انجام دهند و جراحی با لیزر مناسب آن ها نیست.

2. زیبایی بینی با لیزر در مقایسه با جراحی بینی یا همان رینیوپلاستی بسیار ساده تر است و شبیه به جادو عمل می کند.

3. پوسته بینی نازک است و بافت اضافی پوست توسط لیزر برداشته می شود. برداشتن پوست اضافی از طریق گرمای لیزر انجام می شود و در نتیجه بینی کوچکتر دیده می شود.

4. پزشک باید تعیین کند که بینی نیاز به لیزر و یا عمل جراحی دارد. نام جراحی بسیاری از افراد را می ترساند و بنابراین لیزر می تواند برای این افراد مناسب باشد.

5. این درمان زیبایی یک الی دو ساعت طول می کشد و بیمار می تواند بعد از گذشت یک الی دو روز به وضعیت عادی زندگی خود برگردد.

6. بر اساس تجربیات موجود بعد از جراحی و دوره ریکاوری، بیماران احساس بهتری پیدا می کنند و اعتماد به نفس بیشتری دارند و شادتر هستند.

7. شکل زیبای بینی بر اساس سایز و هماهنگی کل چهره، قسمت بالایی صورت و پهنای بینی در نظر گرفته می شود و موفقیت این عمل جراحی بستگی به فاکتورهای زیادی دارد.

8. همانطور که پیش از این هم در بخش سلامت نمناک گفته شد انتخاب جراح مناسب یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که باید در نظر بگیرید تا بعد از جراحی بینی احساس بهتری داشته باشید و احتمال موفقیت آمیز بودن عمل افزایش پیدا کند.

9. قدرت استخوان، آناتومی بینی، ضخامت غضروف و شکل اصلی خود بینی می تواند در نتیجه نهایی جراحی موثر باشد. در صورت نیاز انیمیشن های کامپیوتری انجام می شود که می تواند نتایج موجود را به افراد نشان دهد و در نتیجه شکل بینی را تعیین می کند که می تواند بهترین حالت با صورت را داشته باشد.

10. انجام این جراحی ها از طریق امواج لیزری انجام می شود. به این صورت که بریدگی های کاملاً واقعی روی بینی اعمال می شود؛ بدون این که هیچ خونریزی وجود داشته باشد.

11. سرعت ریکاوری نیز افزایش پیدا می کند و همچنین پروسه جراحی امن تر و بی خطر تر است. رایج ترین نوع استفاده از لیزر در این جراحی در قسمت نوک بینی و غضروف است که می تواند شکل و سایز بینی را بهبود ببخشد.
روش و فرآیند عمل جراحی بینی با لیزر

قبل از جراحی به خوبی وضعیت بیمار ارزیابی می شود. عکس های فتو گرافی برای وضعیت کنونی فرد انداخته می شود تا بتوانند در نهایت به بهترین نتایج برسند. این جراحی با بیهوشی عمومی و یا بی حسی موضعی انجام می شود و کاملا بدون درد و امن است.

این جراحی ممکن است 30 الی 90 دقیقه یا حتی بیشتر طول بکشد و این کاملا بستگی به نوع جراحی دارد. ممکن است نقص های زیادی در بینی فرد وجود نداشته باشد و مثلاً نوک بینی نیاز به تراشیده شدن نداشته باشد.

گاهی اوقات هم کل قسمت های استخوان بینی باید تحت جراحی با لیزر قرار بگیرد. در چنین شرایطی عمل جراحی به صورت اصلاحات ترکیبی انجام می شود. مثل گسترش راه جریان هوا در بینی. گاهی اوقات این عمل جراحی با جراحی گوش گلو و بینی همزمان انجام می شود اما چگونه زخمی را در فرد ایجاد نمی کند و پهنا و سایز بینی تغییر پیدا خواهد کرد.

در چنین مواردی بریدگی ها در لبه های بینی فرد و قسمت های تاخورده ایجاد می شود. در طول جراحی استخوان تغییر شکل می دهد و بعد از آن ممکن است به گوشه های بیرونی بینی بروند و در این شرایط استخوان بینی هرگز نباید حداقل تا 7 روز تکان بخورد.

هدف اصلی از این گچ گرفتن، این است که استخوان ها زودتر بهبود پیدا کنند و به جای جدید خود عادت کنند. تا 6 هفته هیچ گونه ضربه ای نباید به بینی بخورد تا بتوان نتیجه خوبی از آن به دست آورد.

بافت طبیعی بعد از گذشت چند هفته یا چند ماه بعد از جراحی بهبود پیدا می کند اما ممکن است علائم بعد از گذشت 10 روز از جراحی بهبود پیدا کند.

7 الی 10 روز اول بعد از جراحی، بیمار ممکن است با ورم در قسمت چشم و گونه ها و مقداری کبودی مواجه شود که به زودی بر طرف خواهد شد. تامپون ها نیز در حفره بینی قرار داده می شود که می تواند شکل جدید بینی را حفظ کند و معمولاً بعد از 7 روز بعد از جراحی خارج می شوند.

همزمان گچ بینی در بیرون از بینی قرار داده می شود که می تواند شکل جدید بینی را حفظ کند. تمام مواردی که نام بردیم ، بدون درد هستند و بنابراین حتی اگر درد بسیار کمی هم دارید، باید به پزشک مراجعه کنید.

ممکن است جراحی رینوپلاستی هم انجام شود تا بتواند عملکرد های متفاوتی از وضعیت اصلاحیه بینی را در بر بگیرد و باعث افزایش ظرفیت جریان راه هوا در بینی شود.
دستورالعمل های مورد نیاز برای بیماران

    این جراحی با بیهوشی عمومی یا موضعی انجام می شود.
    معمولاً داروی خواب و مسکن به بیمار تجویز می شود و باعث می شود که دوران نقاهت را راحت تر پشت سر بگذارد.
    پیشنهاد می شود که بیمار تا چند ساعت قبل از جراحی هیچ چیز نخورد.
    قبل از انجام این جراحی نیز آزمایش در لابراتوار بیمارستان گرفته می شود که تقریباً از نیم ساعت قبل این کار انجام می شود.
    جراحی بعد از اینکه بیمار به متخصص مراجعه کرد، بعد از چند روز انجام می شود و بعد از آن هم ممکن است تا 24 ساعت بیمار را در بیمارستان نگه دارند.
    دفعه بعدی که بیمار باید به بیمارستان مراجعه کند هفت روز بعد می باشد که برای دراوردن تامپون و گچ است.
    دوران نقاهت 7 الی 10 روز طول می کشد.
    ورم ها نیز وضعیت بهتری پیدا می کنند و بیمار می تواند کارهای خودش را به راحتی انجام دهد./ نمناک
ارسال نظرات
موضوعات روز